Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under september 2007

Av Annica - 15 september 2007 22:45

Så var vi på begravning i torsdags. Det var otroligt fint, massor av vackra blommor och drygt nittio personer i kyrkan.
Så fort jag satte min fot i kyrkan så började tårarna att rinna. Mormors kista stod där framme, alldeles täckt av blommor. Min mormor låg där, svårt att förstå.
Det gör så ont. Vi hann ju aldrig säga adjö till mormor, hon bara somande på sjukhuset efter en kort tids sjukdom, vi trodde ju allihopa, inklusiver hon själv att hon skulle komma hem igen. Men så blev det inte. Älskade älskade mormor!
Mitt under begravningen kom en fjäril flygande, en nässelfjäril, hon flög över alla kyrkbänkarna och cirkulerade sen över kistan och över kyrkbänkarna igen, sen satte den sig utanför kyrkbänken där syskonen satt. Mormor tyckte uppenbarligen inte att hon fått säga adjö hon heller. (Sen var och säkert där för att kolla att allt gick rätt till :-) ) Jag måste ha gjort något som hon inte tyckte var helt rätt eller så ville hon bara trösta mig för jag höll på att få fjärilen mitt i huvudet.


Ditt grånade huvud
har lagt sig till ro
de flitiga händerna domnat
Ej ett ord till avsked
Du kunde ge
Men ändå så stilla somnat


 

Av Annica - 3 september 2007 22:45

Idag har jag gjort naglar! det blev så otroligt fint! Älskar dem. Men "vill man vara fin får man lida pin" Shit vad det brände till när gelen skulle stelna, *ajajaj* inte så att man inte överlevde men det var knappast det skönaste jag gjort i mitt liv! Så? vad tycker ni?


 

Av Annica - 2 september 2007 22:45

Looong time... så på uppmaning blir det lite bloggande denna sena timme, men jag har nada inspiration så vi får se vad jag kan knåpa ihop.

Jag och sambon var i stan i dag och njöt av det fina vädret (jag shoppade:-)). Igentligen ganska tråkig shopping, ni vet sånt där nödvändigt och alldeles för dyrt, ansiktrengöring, några bastoppar till garderoben (älskar cubus, 2 för 129, bäst), var även på scifi-bokhandeln för att leta efter sista delen i triologin om seamus heap men den hade inte kommit ut ännu så jag fick snällt beställa den på cdon istället. (Fast man måste ju erkänna att det är ganska bekvämt det där med att beställa grejjer på nätet) :-P Vad mer då? Jo jag ska belöna mig själv på måndag (godis och sötsaksfri i fyra veckor, femte börjar på måndag, *klappar mig själv i ryggen*) genom att ge mig själv snygga naglar... Längtar, ytligt? ja kanske men fan vad snyggt det är. :-D Tänkte jag skulle hålla det lite hemligt och bara komma hem med värsta naglarna på måndag men nej, jag kan ju inte hålla käften försa mig självklart... har varit jätteduktig sen jag bokade tiden men i dag när vi åt lunch sprack det totalt!!!
Jag "Ja och när jag får värsta sötsuget så tänker jag -nej jag ska inte äta godis, jag ska ju göra naglar på måndag... *svälj*" uppfattade han vad jag sa? ja då, självklart! Så bra var jag på det, tur att jag är bra på att hålla tyst om andras hemiligheter iaf... eller vad säger ni? ni som har berättat en massa saker i förtroende till mig? ;-)

Bild på naglarna kommer senare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards