Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under oktober 2008

Av Annica - 31 oktober 2008 18:00

Ja det gäller ju att vara ute i tid, förra året var vi klara innan första advent har jag för mig. Men idag blev det 0 julklappar och massor av grejer till oss (mig) istället...

*5par strumpor, 4med KITTY :-D och ett par med Tweeny(den lilla gula fågeln ni vet)
*En bok, fjärde delen i Septimus Heap-serien av Angie Sage, Sökandet.
*En almanacka för 2009
*3glas på fot till värmeljus, jättefina!

Och Emil köpte 12par svarta strumpor.... :-) försökte lura på honom Kitty men det gick inte...

Sen fick vi hälla ut två flaskor vin... en flaska för att någon (han börjar på E och slutar på mil...) inte dekanterade den innan (fast att det stod att man skulle göra det), ett jättefint vin som Emil fick av min bror med sambo och den andra smakade absolut ingenting... så den rök den med... ingen ide att dricka vin om det inte är gott... man är inte 17längre... Oj vad gammal jag lät nu... Blä!

Imorgon blir det ev. underbara barn på Älvsjömässan och på söndag, (om L inte är för bakis...) tatuering!!!!


 

Av Annica - 30 oktober 2008 18:00

Men jag måste erkänna att jag tycker att det är riktigt mysigt. :-)

Nu ska jag tillbaka till jobbet och hämta min mobil som jag glömde i brådskan... dumt. jag blir alldeles nipprig utan min den. :-/

Imorgon är det fredag och äntligen helg. Nästa vecka är A tillbaka på jobbet. *yes* är riktigt trött nu... det har varit en hård vecka!

Av Annica - 29 oktober 2008 18:00

Jupp... ni läste rätt. i eftermiddag ska jag ut och kolla på brudklänningar... haha sätt inte kaffet i halsen nu. :-D det är INTE jag som ska gifta mig. Men jag har fått det ärofyllda uppdraget att vara brudtärna till en av mina bästa vänner Malin. (antar att jag kan berättad det nu då dom flesta vet redan). Vi skulle egentligen titta på klänning redan i måndags men när vi tagit oss dit allihopa så visade det sig att dom stängt tidigare just den dagen. (hade kunnat ana redan då kanske att veckan framför mig skulle sluta i kaos!) för kaos är det. :-(

Av Annica - 28 oktober 2008 18:00

Jävla idioter! Jag skulle köra imorse trodde jag... hade bokat in fem lektioner på två veckor, trodde jag... jag skulle köra idag och imorgon... trodde jag... men enligt min körlärare så ska jag köra nästa vecka... alltså måste receptionisten ha skrivit fel i schemat! för jag vet att jag sa, bra då kör jag fem lektioner på två veckor så kanske jag kan köra upp sen. Men dumhuvet i receptionen (en gammal örn på 100++) har hoppat över en sida då hon bokade in mig. Varför kan dom inte skaffa en dator för bokningarna för och då kan dom kanske skriva ut en bekräftelse också??? nej datorer är ju sååå dyra och sååå svåra att lära sig så det går ju inte.

Nu sitter jag alltså här på jobbet, min enda sovmorgon på hela veckan gick upp i rök utan att jag fått nått för det. börjar om 30min.... tur att vi har en dator med internet nuförtiden. För dom är ju inte så dyra och inte så svåra, jag har ju fått mina kollegor att anamma datortrenden med datorer, digitalkameror och fotoskrivare, kan dom kan Staffans!

Av Annica - 26 oktober 2008 17:45

Jupp... vintertiden är här för er som missat det. Igår tog jag upp vinterskor och vinterjackor ifrån källaren utifall att vintertid skulle betyda snö imorgon. :-P Man vet ju aldrig och tänk er att gå ut i snöstorm med gympaskor och väst... lockande? Nej!
Jag skrattar alltid åt alla fåntrattar som upptäcker att..-oj det blev visst vinter i år igen! dööhh!!! vi bor i Sverige! slår man upp Sverige i ett lexikon så är det en bild på minst en isbjörn och oftast två eller tre eskimåer också.


 

Av Annica - 25 oktober 2008 17:45

Ja.. ide torka på rubriker... då blir det som det blir... idetorka ett ord eller två? N du som är lärare... help! :-D mitt stavningsprogram vill att det skall vara två ord men det vill det alltid...

jaha ja... igår kväll var det rosa idag är det grått, ja ute alltså... inne är det stökigt. jag orkar inte städa.

La ut en annons på blocket alldeles nyss. Jag ska sälja en vinterjacka, Everest, herrmodell, strl XL, midjekort, beige. Använd kanske 5gånger eller nått, den är för stoooor! vet inte vad jag tänkte på när jag köpte den?! 650kr... nån som är intresserad? :-D

Vidare har jag lagt ut ett par gula/oranga timberland kängor strl 37, också använda ett fåtal gånger fast fler än 5. Vet inte hur jag tänkte där heller, måste ha tänk typ geisha... för dom är för smååååå!!!! *aj* 900kr för dom, nypris 2000kr.....



För mina vänner så är såklart alla priserna prutbara... (i viss mån).

Nu ska jag laga mig lite middag, Emil jobbar. Sen blir det godis framför nån film eller varför inte mina bästa vänner Gilmore Girls?? Är på fjärde boxen (för andra eller trejde gången vet jag inte)... Jag har varit jätteduktig hela veckan och skippat allt vad kolhydrater heter.. lördag är min godisdag. :-D Ingen kan ändra på det!
 

Av Annica - 24 oktober 2008 17:45

Jupp... ikväll stod det Mary Kay och rosa på schemat. Efter jobbet så bar det iväg till Haninge där P o M skulle ha MK-kväll hemma hos P.

Och rosa var det! Dom hade gjort det jättefint med ljus, Mk-produkter snyggt uppställt i fina förpackningar, små muffins som gick i rosa toner, frukt och såklart rosa godis. :-P

Det var väl ett 20taltjejer/kvinnor/tanter som minglade runt och tittade, luktade och provade alla möjliga MK-produkter. M hade tre klasser på raken! :-D Lite väl mycket berättade hon efteråt när dom satt och pustade ut. P hade hand om sminket (som jag för övrigt har lovat att hjälpa till med) :-)

Jag kom såklart hem med en kasse saker där även några julklappar slank med... så bli inte förvånade om det ligger ett rosa paket under granen i jul...

Jag köpte till mig själv, dag och natt -serumet (som är helt fantastiskt), en ny foundation, och en underbar travelbag. Det är en ihoprullbar necessär (nej inget nytt) men den har fyra separata små necessär i sig som sitter fast med kardborrband så du kan plocka bort den necessären du behöver för tillfället, typ sminket eller duschgrejjerna. Jättesmart!

 

Av Annica - 23 oktober 2008 17:30

....på månen satt...

svar från föregående bloggkommentarer...

Ja vi vet vilka grannar vi kommer att få. Det är en av min kompis föräldrar. Det var genom dem vi fick nys om tomten och kunde knipa den innan mäklare blev inblandad. Vi hade tur för det kom in ett bud på den ändå men vi fick den för det hade de lovat oss. :-D

Har kört idag igen, motorväg 110. :-D skoj! men uj vad mycket det är att tänka på. och idag fick jag mitt andra tut under hela min övningskörningsperiod. att dom inte fattar att det bara blir värre då. nu gjorde det inte så mycket men vad fan! jag tränar ju... låt mig va!

Ska fylla min tatuering snart. blö, hade varit roligare att göra en ny men det blir ju snyggare så jaja...

Imorgon är det MaryKay-kväll hemma hos P. En kväll i rosa! :-P


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards