Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2009

Av Annica - 28 januari 2009 13:00

Är på lite bätter humör idag faktiskt! däremot så är vi mer personal borta. två till för att vara exakt. 0615 imorse ringde mobilen hemma hos mig, det var min chefs man som ringde. Chefen har tappat rösten och kunde inte prata i telefonen ens... så jag fick rycka in och öppna samt ringa vikariepoolen, därifrån har vi fåt nått pucko som mest sitter still... kul. och svenska kan hon inte heller, lätt att jobba när man inte kan göra sig förstådd, trodde det var språkkrav på sånt men inte då.

Ett schema har jag lyckats att knepa ihop men jag har fått ställa in min tid hos Willix, skulle fixa mina trasiga naglar idag men det får jag ta någon annan gång. sen måste jag ringa L och höra om hon kommer imorgon, gör hon inte det så vet jag inte hur vi ska lösa morgondagen men det får bli som det blir. vi får stänga i värsta fall, det får styrelsen bestämma.
öppna och stänga tre dagar i rad! jippie! men vad gör man inte... alla ställer ju jämt upp tillbaka...............
så nu har jag fått klaga lite och nu är rasten slut, dax att återgå till kaoset!

Av Annica - 27 januari 2009 23:00

kom inte här och bråka! är på väldens sämsta humör! ska krypa upp i soffan med Gilmore de tidiga avsnitten och godis som sällskap! jävlig dag på jobbet, jävlig dag imorgon.... fuck off!


 

Av Annica - 26 januari 2009 23:00

Är så trött, en dag fick vi vara alla tre på avdelningen, imorgon är vi två igen. hur ska man orka? kan någon berätta det för mig och mitt i inskolningarna dessutom. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska klara det här. Men det är ju tydligen så det är, vad vet jag?!

Igår slog min blogg rekord i antal besök på en dag. 51personer läste gårdagens inlägg! trevligt! Men bara 2 kommentarer av 51 besökare är inget vidare resultat...

 

Den här skylten såg jag när vi var på konferens i Vaxholm med jobbet i höstas. Så söt!

Av Annica - 25 januari 2009 23:00

Finns ju dom med "grönafingrar" jag är inte en av dom men jag har iaf. gröna naglar just nu! Jag är fortfarande på rookiestadiet men jag tränar så att det ska bli bättre!

 


I fredags åkte hatobjektet ur LD, barnsligt jag vet men jag tål henne bara inte, BlondinBella alltså... Jag dansade lyckodans i flera minuter efter att hon åkt ut... (Jag skulle klara mig fem minuter i LD, max!)

Emil skrattade gott åt mig när han kom hem i fredags, nyklippt var han, men det upptäckte jag först i morse. Trodde ni att det bara är killar som är sjukt dåliga på att upptäcka sånt så har ni motbeviset här... Iallafall... tillbaka till varför han skrattade... Jag stod i köket och hackade lök för glatta livet med tårarna rinnandes utmed kinderna iförd en gammal urtvättat college-fotbolls-tröja, trosor och.... mina stövlar! Sååå snyggt! Vardagsromans släng dig i väggen!
Men trägen vinner, kampen med stövlarna är nästan över och i lördags på dopet så hade jag dem på mig utomhus för första gången! Det ni, jag som grät blod över att dom var för små... Är uppenbarligen inte van vid stövlar i finaste läder, hade liksom inte fattat att dom skulle töja sig, tur att C och K kom hit och berättade för mig hur det går till i stövelvärlden!

Idag har vi varit en sväng i Haninge C (stövlarna på, självklart) och köpt present till mamma som fyllde år den 8:e Januari, hon ska firas nästa helg. Sen var vi en sväng förbi Årsta Havsbad och hämtade min snygga babyblå cowboyhatt som jag ska ha på cowboyfesten på jobbet nästa fredag. Efter det tog vi en sväng förbi LaBella och köpte lunch som vi sen åt hemma framför Planet Earth,så bra serie har ni inte sett den så gört!



Av Annica - 23 januari 2009 23:00
Av Annica - 23 januari 2009 23:00

Ja då börjar vinlugnet sprida sig i kroppen efter en galen dag på jobbet, det är äntligen helg, två dagar ledigt! Ett glas rött (eller flera) och lets dance! Trevlig helg på er! Och Guldis, tack för kramen, den behövdes!

 

Av Annica - 22 januari 2009 23:00

jag blir så less, inte kommer vi ha råd att bygga vårat hus inte. vi fick ett så fint pris av våran säljare men sen när vi sitter och kollar och lägger till alla sjuka kostnader i en excelkalkyl så visar det sig att vi inte alls har råd, det är byggherre hit och byggherre dit! Jag är så jävla less har lust att ställa mig och slänga tallrikar i väggen och grina ögonen ur mig. Jag ger upp! jag får väl anpassa mig och bli en lägenhetsmänniska då. har väl inget val??? jag orkar inte längre!!! Jävla skit!!! att huvudet värker så att jag får synbortfall hjälper väl kanske inte heller eller vetskapen om den jobbiga dagen jag har framför mig på jobbet imorgon???

Av Annica - 22 januari 2009 23:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards