Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under april 2009

Av Annica - 30 april 2009 16:00

solen, skiner, fåglarna kvittrar, nybryggt kaffe och LEDIG i fyra dagar!!!!

Tog mig lite sovmorgon och gick inte upp förren kvart över sju, morgonstund har guld i mun eller hur det nu är man säger. Lugnt och fridfullt! Så underbart!

Om jag vann flera miljoner så skulle jag sluta jobba och skaffa mig ett par hästar att sysselsätta mig med hela dagarna! Tänk er själva vad underbart.

Gå upp vid åtta, ta en kissprommis med hundarna, käka frukost, läsa tidningen. In i bilen och åka till stallet. Mocka boxar och pyssla och rida. äta lunch rida nästa häst en tur i skogen så att hundarna får rasta sig ordentligt. Pyssla det sista med hästarna. Hem igen kanske åka på nån kurs med hundarna. Bara göra sånt som gör livet värt att leva. umgås med sina nära och kära! Underbart. Och blir man uttråkad så kan man ju jobba lite extra bara för att!!! :D

Lyxliv!!!! Here I come!


 

Av Annica - 29 april 2009 15:45

guldlock- Aure är sig själv igen, du har nog rätt och hade nog vårkänslor!

På uppmaning av läsare kommer här ett blogginlägg. Det var ett tag sen jag skrev men jag har känt mig helt oinspirerad och är man det så blir det inget bra av det hela. Men nu så.

Har ju som sagt en del brudtärnebestyr att så i men det mesta är nu fixat, kan inte skriva vad vi ska göra för den blivande bruden tittar in här då och då.....

Vi letar en bra mäklare just nu, inte det lättaste, slemmiga, dyra osäkra typer är det gott om där ute. Det verkar som att mäklarfirman vi köpte igenom är den som kommer att få uppdraget. Vi vill ju sälja helst igår så en snabb och bra affär är önskvärt, ni kan väl be lite åt oss om detta!

Vår kontakt på Hjältevadshus hörde av sig idag och berättade att det ser väldigt ljust ut för att få huset innan sommaren!!! Eller innan semestern rättare sagt! JIPPIE!!!! Nu väntar vi på att Nynäshamnkommun ska skicka ut våra bygglovspapper, handläggaren på kommunen har nämligen sagt att bygglovet är klart och att papprena skulle komma i förra veckan... det gjorde dom inte såklart. Får helt enkelt ringa dit imorgon och fråga om dom använde snigelexpressen som budfirma.. *suck*

Det verkar som att förvaringen av möblerna är löst också, det är bra med vänner som flyttar in i stora hus! :D

Jag är nu ledig i hela fyra dagar och imorgon ska vi ta oss ut till vänner i Ösmo för grillning och valborgsfirande. Sen får vi se om det blir Årsta eller hemma i Hagis som gäller! Vi är lite wild and crazy helt enkelt! Tänk om några fler kunde vara det! *mohaha*


 

Av Annica - 23 april 2009 15:45

Jag har ett oroligt marsvin hemma. Hon har jagat runt kompisarna, försökt att rida på dem och kvittrat hela natten i omgångar. Nu verkar hon som vanligt igen. fattar ingenting. Men hönsmamman Annica har ju inte kunnat sova ordentligt utan vankat av och an för att till slut somna och sova en orolig sömn fram tills klockan ringde och jag bittert fick ångra att jag lovat chefen att öppna. *suck* men men, bara Aure inte är sjuk så kan jag öppna varje dag!


 

Av Annica - 22 april 2009 15:45

Har vi svintur så får vi tillträde till vårt hus redan första veckan i juli. JIPPIE!!!

Vi har packat och kört iväg minst trettio flyttlådor redan nu, nästan hela köket är nerpackat. Det enda som är kvar är vardagsporslinet, känns helt jäkla galet. Vi ska flytta! TILL ETT HUS!!! Kan ni fatta?

Äh, jag får inget flyt i orden idag.... klart slut varulvstjut, (känt citat från Bert Ljung)

Av Annica - 21 april 2009 15:45

idag är jag på jordens sämsta humör!!!! känner mig som en riktig bitch! usch!
dagen började vid sju då jag vaknade av världens huvudvärk, kul start. tänkte att jag skulle somna om ett tag och bli av med huvudvärken sagt och gjort, efter 40min lyckades jag tydligen somna om men då utan att ställa om klockan så jag vaknade halv nio, fortfarande med huvudvärk såklart! fick stressa mig iväg med ena handen fortfarande sovandes så den var nästan helt lam. Otäckt! Väl på jobbet så var ungarna såklart extremt högljudda och extra busiga... fast det kan iof vara så att det var jag som var extremt känslig just idag med tanke på min huvudvärk och min bitch-personlighet som jag lyckats iträda dagen till ära........ härligt, roligt, underbart!!!!

Nu ska jag dricka mitt kaffe och ta mig i kragen och vara en underbar pedagog resten av dagen!!! (efter rastens slut vill säga).


 

Av Annica - 18 april 2009 15:45

vi har sushifabrik här hemma, jag har sköljt har kokat 1kg ris och nu står vi och gör delikatesser för fulla muggar!!! snart kommer T, M, P och K för att umgås och äta sushi sushi sushi!!!!! men inte K och M för de ska göra hamburgare istället hur man nu kan föredra det framför sushi sushi sushi!!!????

 

Av Annica - 17 april 2009 15:45

massor hela veckan, har inte varit hemma förre tio någon dag. Jag skulle egentligen på 4x25års fest ikväll men fick ställa in. jag orkar helt enkelt inte. Jag känner mig hemsk T, förlåt men jag måste orka ta mig upp ur sängen varje dag också.


Ikväll blir det mys med skaldjur som nästan varje fredag! Kan inte få nog. Tråkmåns, men ombytlig som jag är så går det nog snart över, en släng av räkfrossa bara. Ta några tequila samtidigt och magsäckstömning på det så är det klart!!!


Sockerdetoxen går fina fisken, är inne på dag 4 nu!!!


Igår skrev vi sista papperna på huset, många autografer blev det! Så mycket papper att det inte är klokt!!! Och mitt i mötet insåg jag att det var den 16april och att vi skulle vara på möte med våran nya vägförening någon gång den kvällen Gha! Fick ringa B för att få numret till hennes mamma som ska bli våran granne för att få tid och plats!!! Vi hann, det fick bli en snabb middag från gyllene måsen i bilen för tredje gången den här veckan, tur att man kan välja nyttigare alternativ numera.


Idag blev bilen inlämnad på verkstan och den kostade bara 600kr att lösa ut. :D (köpa en trisslott??) felsökningen hittade mycket riktigt ett elfel. Så nu behöver jag inte skruva ur och i batteriet varje dag för att vara säker på att komma till jobbet nästföljande dag. I-landsproblem????


I onsdags var jag på en superbra föreläsning i SEFIF:s regi den hette "1åringens röst i förskolan" eller något liknade. Superintressant och jättebra!


Imorgon ska vi göra sushi här hemma med min födelsedagspresent som jag fick av S och C! Mumsfilibabba!!!!


Och så fick vi även veta på vägmötet att det var städhelg den här helgen! Men annars var de trevliga! Fram med motorsågen från bakfickan bara så ordnar det sig!


Rörigt och mycket virrigt men då kanske ni fattar hur härligt jag har det. Och så ska jag ju sköta min roll som brudtärna också med allt vad det innebär mitt i alltihopa! man vet att man lever iaf.


Glömde, måste ju fixa lägenheten för försäljningen också... Finns alltid något att göra om ni känner för att hitta på nått!


 

Av Annica - 14 april 2009 15:30

jag tycker om kläder, skor och att klä mig snyggt. tyvärr så tillåter inte mitt jobb att jag svassar runt i klänning och klackar utan jag får nöja mig med mjukisbyxpr och fleecetröja helt okej....

MEN!!! När jag vill klä mig snyggt i alla outfits man ser överallt så går det inte för hör och häpna, jag kommer inte i de snygga kläderna jag vill ha. Tänk att man ska dra storlek 32-44 för att kunna ha snygga kläder från MQ, HM, Gina tricot, bikbok osv osv. ibland finns det kläder i rätt storlek men oftast är det utplockat eller så är min storlek helt enkelt för liten. dom har ju ändrat storlekarna ju! galenskap!

Visst ska man inte väga för mycket det är ju inte bra för hälsan, det vet jag. men man borde faktiskt få klä sig snyggt under tiden man bråkar med sin vikt. vem vill gå i tält och gömma sig? och vem vill ha för små kläder som sitter som korvskinn och bara rullar upp eller åker ner? nej jag vill ha modekläder som passar min kropp, jag vill kunna vara snyggt klädd när jag vill det och inte behöva gå runt i jeans och tröja för att dom som tillverkar kläder säger att man borde vara en viss storlek! så det så! och till de som skapar big is beautiful-kläderna i alla affärer!!! Lägg ner! de ser för hemska ut!!!! skulle aldrig i mitt liv sätta på mig nått av det ni skapat! usch!!!!

Har idag bestämt mig för en sockerdetox. Sockret är ju mitt största problem i kampen för hälsosammare liv! Klarade jag av att sluta röka så klarar jag det här med!
Började även min träning imorse efter uppehåll sen jul då jag varit sjuk och legat på sjukhus och inte blivit hundraprocent frisk förrens nu. Men nu ni! Crosstariner 20min på högt motstånd imorse samt 200 situps och 20 armhävningar.

En superbra blogg för er som gillar mode ärTherez Garderob


 

På bilden ser ni ett par snyggingar som jag gärna skulle vilja ha!!! Älskar dem! Tyvärr skulle mina höga vrister slå bakut om jag försökte ha dem på mig i mer än fem minuter! De är frånMelba.se

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards