Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under augusti 2009

Av Annica - 31 augusti 2009 15:30

Första förkylningen för terminen är här. Så jävla piss! Kan det vara den beryktade galna-gris-sjukan månne???!!! Vem vet, det lär väl visa sig, var det tryne och klövar man fick eller? Nåväl, c-vitamin och godis botar väl det mesta!? Nu ska jag sova, har hört att det kan vara bra när man är sjuk.

Av Annica - 29 augusti 2009 15:30

återigen så har jag inhandlat ett par ursnygga heels! Denna gången med nitar och nu har jag gett mig fan på att mina fötter ska palla!!! Annars blir jag arg!

 

Av Annica - 29 augusti 2009 15:30

Tio arbetsdagar kommer de att behöva.... men ändock har de satt besiktningsdatum till den 11september. (det blir femton arbetsdagar, alltså tre veckor) Varför säger de någonting och sen blir de något annat. det är lätt att lova guld och gröna skogar så länge det inte står i något kontrakt. allt för att få det att låta så bra som möjligt. varför inte säga det datum som gäller direkt och sen låta det bli en positiv överraskning i stället? *suck* och sen hade de kanske kunnat hålla tio arbetsdagar om hantverkarna varit där varje dag i veckan och inte byggt någons frigga ena dagen och ta en ledig fredag helt plötsligt. Det här resulterar nu i att Emil bara kan ta ut en semestervecka att jobba i huset i stället för två. varför kan saker och ting aldrig bli som man vill???

Av Annica - 26 augusti 2009 15:30

Jag trodde att jag skulle bli mer aktiv nu med min underbara iPhone, så har det tyvärr inte blivit (ännu). På fredag i nästa vecka så ska vi få tillgång till huset. Jag kan lova att det känns som en evighet. Både i förrgår och igår var vi ute vid huset och kikade in genom fönsterrutorna. Vi får liksom inte komma in. :(

Av Annica - 21 augusti 2009 15:30

jippie jihooouuu!!! Nu har äntligen huset kommit på plats. Igår vid halv tio började första sektionen sin snigelresa de 700m upp till vår tomt. Jäklar vad tight det var. 10cm till och det hade inte gått! Jag har varit i Trosa på konferens tills nu därav ingen blogg om det tidigare men ni som har facebook har ju sett det där. Laddade upp bilden med min underbara Iphone. Att blogga är lite jobbigare på den så det gör jag nu istället!

 

Av Annica - 18 augusti 2009 15:30

Sen kommer mitt och emils hus! jag längtar som en tok! på torsdag, när de ska börja att sätta upp huset, så har min underbara chef låtit mig ta komp till 12.30 så att jag kan vara med en stund iaf. (sen ska vi åka på konferens) Ett minne för livet! Nu får ni hjälpa mig att dansa soldans och att hålla tummarna så att det inte regnar på ons-tors!!!!

Av Annica - 16 augusti 2009 15:30

yepp... nu är det bara fyra dagar kvar tills huset anländer. Kanske låter helt galet men det känns som att tiden bara flugit iväg, det borde ju liksom vara tvärtom, segt och jävligt. Det kan iof. ha något med att jag hade fem veckors semester mitt i alltihopa och semesterveckor går alltid för fort. Men inget ont som inte har något gott med sig.... (i det här fallet då).
Idag har jag och Emil varit och tittat ut vad vi ska ha för badrumsmöbel, alltså kommod, handfat, spegel och skåp.
Matchen stod mellan Bauhaus och IKEA. IKEA vann tack vare sitt låga pris! Vi hittade en snygg under 15000kr på bauhaus men det var inte värd sina 8000kr UTAN blandare, med blandare hade det gått på 3000till!!!
På IKEA får vi dubbelhandfat, kommod med fyra rymliga lådor, stor spegel, ett högskåp och blandare för ca 8500. Lådorna i den var mycket bättre och rymligare också! Så här ser den ut. Och till det ska vi ha det här handfatet och sen blir det det här högskåpet och den här spegeln. Kommoden och skåpet kommer att vara svartbrun/vit.

Längtar tills vi får åka och shoppa loss på allting på riktigt!!!! Kakel och klinker har vi redan valt, högblanka vita 40x20 plattor på väggarna och lika stora fast grå klinker på golvet.

Resten tar jag någon annan dag för nu orkar jag inte sitta och skriva en massa flera html-koder.


 

Av Annica - 13 augusti 2009 15:15

om ni undrar så är det dyrt att bygga hus så kan jag säga som så... -räkna inte med mig när det gäller dyra resor, middagar osv..... om ni inte hade tänkt att bjuda vill säga!!!! :D Jag kommer att känna mig så fattig när lånet dyker upp på banken!!! Men jag kommer ju att bo som en drottning, det får de vara värt! hihi!!!!
Tyvärr så rycker det i spendera-handen, visa-kortet liksom vibrerar som för att pocka på uppmärksamhet!!! Jag har redan spenderat åtskilliga kronor för mycket på kläder och annat onödigt (ack nej), har sett en underbar quiltad (heter det va?) väska som skulle passa perfekt till mina blivande höst-outfits!!! nåväl... vi får väl se.... för ibland kan man inte välja att blunda för det uppenbara... jojo lite filosofisk är jag allt... eller trött. Nu är det sängen som gäller. Natti kära vänner.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards