Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2010

Av Annica - 29 januari 2010 16:08

imorgon blir det fest!!! yeay!


ska fota tillställningen och har redan börjat att fota förberedelserna men jag kan inte lägga ut nått ännu för det är hemligt!!! *mohaha*


Har äntligen börjat må mättre, bort med cement i näsan och bomull i huvudet och fram med tjut och gurgel i öronen när man snyter sig och kanariegult snor. Slut med rinnande näsa! ÄNTLIGEN! Skönt att slippa gå och låta som en elefant var och varannan minut! För att citera min mormor som tyvärr gick bort för ett par år sendan "du låter som en gammal gubbe flicka lilla" sötaste mormor!

Av Annica - 27 januari 2010 12:08

Glöm inte den nya omröstningen, bara ett klick krävs och du är helt anonym.

Av Annica - 27 januari 2010 11:19

fortfarande sänkt ingen förändring på det...


Satt och funderade på vilka ni är, ja ni som läser alltså. Jag har väl ungefär ett 20-tal läsare varje dag. Vilka är ni? Några vet jag ju... ni som skriver kommentarer då men ni andra? Kunde vara kul att veta.


På lördag smäller det, stor fest i antågande och jag ska stå som en av tre värdar/värdinnor. jag kan liksom inte vara sjuk då. (särskillt inte med tanke på att festen hålls här hemma).

Vi ska ha en försenad nyårsfest då vi i gänget har svårt att fira samtidigt fler än hälften av oss har skotträdda djur hemma som vill ha husse och matte hemma på tolvslaget. Vi blir 17st, nästan alla ska sova över och dagen efter blir det brunch! Det vankas överaskningar och en trerätters meny och därefter drinkar i massor, själv äter jag då penecillin så det blir en lugn kväll för mig oavsett hur jag mår. Det lär ta på krafterna ändå, utan alkohol.


Bordsplaceringen är klar, det mesta är planerat. Outfit färdig, med glitter och glamour-tema kan man väl inte bära annat än långklänning och en snygg glittrande (eller iallafall svartsotad) make???

  

Nu håller vi tummarna bara för att jag ska bli så pass frisk tills dess att jag orkar mig igenom middagen iallafall. Fördelen med att ha festen hemma (och nackdelen) är att jag kan gå och lägga mig om jag inte orkar...

Av Annica - 26 januari 2010 12:28

usch! jag vill verkligen inte klaga mer nu men lite till blir det, det är ju ändå min blogg så jag får skriva vad jag vill...


Måste få ur mig mitt dåliga samvete som alltid förföljer mig när jag är hemma och är sjuk. Inte nog med att jag mår dåligt för att jag är sjuk jag mår dåligt över att sätta mina kollegor i skiten mitt under en inskolning. Fick nu precis veta att P vabar (vilken otur, stackars din lille Al) också vilket gör att An sitter riktigt mitt i skiten.... usch! Jag vill bara bi frisk nu! Tyvärr så mår jag ännu sämre, halsen har börjat att värka nu också. piss piss piss!!!!


Att jag stå värdinna för en stor fest på lördag gör inte saken bättre..... MÅSTE BLI FRISK!!!! Helst igår....

Av Annica - 25 januari 2010 13:23

Jag är såååå uttråkad!!! Är sjuk, jag är värdelös på att vara sjuk, man kan säga att jag suger på att vara sjuk!!! Jag är sjukt trött på att vara sjuk men..... vad ska man göra. Orkar inte jobba i det här tillståndet (se förra inlägget) Jag tänkte masa mig ut på en långsam promenad för att få lite frisk luft i lungprna, kanske rensar det näsan också! Man kan ju alltid hoppas. Nåväl... det var dagen klagomål. Skriv nått kul så jag blir lite glad!

Av Annica - 24 januari 2010 15:06

jag är megadunderjätteförkyld!!!!! Jag har varken, tid, ork eller lust att vara sjuk just nu men med tanke på att det känns som att någon stoppat in 10kg bomull i mitt huvud, kört över mig med en ångvält, hällt klipulver i öronen på mig, proppat igen näsan med cement och som toppen på det hela kryddat med en rinnade näsa (genom cementet på något vis) så tror jag att jag ska vara hemma från jobbet imorgon! PISS!!!! Det blir soffa, duntäcke och Gilmore Girls imorgon tror jag... Satc-boxen är hos A såklart.... *suck*


PS hostan är på g också bara för att göra det hela ännu lite mer spännande -Åh typiskt! DS


Av Annica - 21 januari 2010 20:10

Kolla kommentaren från Alex i förra inlägget om mögel i RisiFruttin!!! snacka om service!


Av Annica - 21 januari 2010 08:21

Skulle lyxa lite till frukost i morse, Risi Frutti skogsbär.... Älskar att de finns i låglaktos numera!  MEN... ja, skulle var ordet. När jag öppnat den, grävt ner skeden i riset och skulle doppa den i sylt... ja då ni. BLÖ!!! Möglig sylt, värsta mögelfläken! Grön/vit va halv centimeter i diameter. Isch!!!! Tur att jag såg den annars hade jag kaskadkräkts!!!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards