Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 29 mars 2010 20:06

Herre jesus och påskharen! Ställa om klockan är ingen barnlek, har gått som en klubbad säl hela dan! fyy och blää! Snacka om jetlag... Nåväl, det borde väl bli bättre till imorgon får man hoppas.


Kort vecka vilket känns väldigt trevligt, veckan efter blir också kort vilket känns ännu trevligare. Tänk om man jämt kunde jobba fyradagars-vecka, skulle vara FAB! Ska egentligen sitta och skriva mina samtalsunderlag till barnkonferansen på onsdag men jag har ingen som helst lust. Å andra sidan skulle det vara så bra om jag gjorde dem idag, då har jag morgonkvällen fri. Att skriva eller icke skriva, det är frågan. *suck* Tänk om man skulle ta och vinna drygt 200miljoner som han i skånaland, fantastiskt. Skulle göra en Åke tror jag. *hehe* nej men nästan. Lyxliv here I come! Dravlar och svamlar som värsta pyret. Nåväl, ska sluta nu... bäst jag skriver mina samtal... (ett ska vara på engelska, de ni....)


PS i ordboken idag.... norskt ord -rumpetroll.... gissa vad det betyder. Stine och Patricia får inte gissa....  svaret kommer imorgon DS


---------> svaret är GRODYNGEL! Du hade rätt Hasselgirl! grattis!



Av Annica - 24 mars 2010 20:37

fyy faan!!! sitter och tittar på uppdrag granskning på svt1. Det är hemskt! Stackars tjejer. Vad är oddsen att tjejerna ska ljuga när han för det första ha erkänt en gång och den andra gången fanns både vittnen OCH DNA-bevis! Hur dumma är de däruppe i örnsköldsvik (eller vart det var) egentligen??? Man blir ju bara galen!!! Hur kan de vuxna vända henne ryggen? Hur kan hon behöva flytta? Hur kan det här hända???!!!

Av Annica - 24 mars 2010 19:30

Så var det onsdag. har varit hemma idag med men imorgon satsar jag för fullt att komma till jobbet. Bra mår jag inte men feberfri är jag. Alltid nått!


Näväl... Var förbi Toyota en sväng och visade upp Doris, försäkrningsbolaget ville det så att de vert om hon ska dömas ut eller lagas, jag vet vad jag vill, älskade Doris!


Vidare funderar jag på om snoret någonsin kommer att ta slut? Blir galen av det här och eftersom att jag glömde att köpa näsdukar med balsam i idag så får min stackars uttorkade nästipp få fortsätta med lambi... Svider gör det, tacka vet jag Kleenex med balsam, som en dröm!!! Varför säljer de inte dem överallt??? dumt dumt dumt!


Imorgon blir en lång dag, först jobb och sen föreläsning på kvällen men jag ser verkligen fram emot föreläsningen så det ska nog gå bra. Får droga med med kaffe och diverse receptfria tabletter...


Nu ska jag pussa lite på Emil som kom hem från jobbet, städade till marsvinen och nu dammsuger, snacka om vardagshjälte!!! Jag? Nej jag slöar på soffan med datorn i knäet och "halvåtta hos mig" på tv:n... Jag är ju sjuk. Faktiskt.




Av Annica - 23 mars 2010 14:30

har inte bloggat på minst en vecka tror jag. oj, kollade precis, det är två veckor sen.


under den tiden har det hänt endel.

  • Vi har haft föräldramöte på jobbet, gud vad jag ogillar föräldramöten. Känner mig alltid skakig fast jag inte borde. Älskar att prata och är ett socialtgeni enligt men chef. :D Det låter det. Men det är just nått med föräldramöten som gör att jag blir ett vrak.
  • Jag har firat men födelsedag i förskott med famijen. En god trerätters med räkcocktail a´la 80-tal som förrätt. Min absoluta favoriträtt, det första Emil någonsin lagade till mig, kycklingbröst fylld med basilika, citron och lök, rostade rotfrukter med fetaost och ingefära- och paprikasås till huvudrätt. Hallon och vitchoklad-paj med vaniljglass till dessert. yummie!
  • Jag har fyllt år, en mysig födelsedag men den kom med en obehaglig överaskning.... men endel bra överaskningar blev det också. Fick ett superfint halsband av Malin s, Karin och Agge. en kedja med utbytbar berlock där det står älskad på ena sidan och vän på den andra. Har redan hunnit använda det fyra gånger! fick även pengar till min dator och smycken ifrån indianerna i phoenix... eller? av emil fick jag en sperfin klocka och Grey´s anatomy säsong två och tre. Jag bjöd på världens sötaste cupcakes... sweet!


 


 


 



  • jag krockade, jo precis, jag krockade på min födelsedag. den obehagliga överaskningen. Jävla piss. Ingen skades men min fina Doris (bilen, inte marsvinet, de har samma namn, förvirrande jag vet) fick sig en buckla och några repor. *suck* måste ringa verkstan och få den besiktigad för försäkringsbolaget. Det bra är att det var solklart att det var den andra förarens fel och jag har redan fått godkänt från försäkrningsbolaget att hon tagit på sig hela skulden. Alltid nått.

        

Repig Doris         Marsvins Doris          Bucklig Doris

  • Jag har firat min födelsedag -igen, på italiensk restaurang med bästa alex och karin. Fick två ögonskuggor från makeupstore så att jag kan sota snyggt. love it! Maten var okej, vinet gott, priset allt för högt men sällskapet var absolut FAB!!!! Love you girls!
  • Jag har firat min födelsedag -igen, med svärföräldrarna som var uppe från v-vik över helgen. Mer pengar till min framtida dator och Lelias -a piece of cake, här ska bakas!!! Innan firandet så var på på skansen och kollade på giftig ormar och spindlar. Sen svängde vi förbi junibackens bokhandel så att jag fick köpa upp mig på vykort! Nu kan ni få fylla år igen. Efter det satt vi på Strandvägen en timme.. ja i bilkö alltså, inte för nöjes skull. Tur man har sin Iphone!
  • Och nu? ja nu är jag sjuk igen... fyy fan. Har inte varit frisk sen januari, trodde att jag var på väg at bli frisk men icke sa nicke... då kom en ny förkylning med full kraft, pang bara, nockade mig totalt. feber och allt! blöööö!!!



Av Annica - 9 mars 2010 21:57

Nu ikväll har jag varit och busat med världens sötaste unge! Fasters finaste trollunge, EMMA!!! Det skrattet får magen att kännas som fjärilar och läskbubbel! Finaste fjärten! Jag behövde tanka lite mys med skrotfian, det kan jag lova. Jobbig dag på jobbet.



 


         


Av Annica - 4 mars 2010 22:24

Alice i underlandet VAR totalt underbar!!! Lovley! Nyss hemmkommen men var tvungen att skriva. Men hörrni.. se den i 3D!!! Man duckar när de kastar saker mot en. Skithäftigt! Jag är helt lyrisk! Vill se den igen, helst nyss!!! 5 av 5!  


Av Annica - 1 mars 2010 22:00

Jag har ONT i magen! Måste nog ta mig till ett apotek imorgon om jag inte blir bättre för Katrinplommon går INTE att äta. Det är vidrigt!  

Passande bild... från tjuvtittat.se

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards