Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under juni 2010

Av Annica - 28 juni 2010 20:45

Nej, det blev ingen färg idag heller fast idag förvandlades den inte till något annat heller. Imorgon får vi förhoppningsvis hämta ut färgen och då är ni välkomna ut och måla!


Emil har kört sin nya leksak idag och jag tror han är nöjd. Det dåliga batteriet (orsaken till att den var prisänkt) är uppladdat, man har ju en bilbatteriladdare liksom. Arbetar pappa med det han gör har man det mesta i bilutrustning att tillgå eller så får man tex en kompressor till däcken i miniformat eller en bilbatteriladdare i julklapp... Praktiskt!


Det är så fint väder ute så att man blir alldeles lycklig i kroppen! Man vill aldrig gå och lägga sig, det är ju så ljust och fint ute! Härliga bananer!!!


Är det inte irriterande att när man precis kommer hem från ICA-maxi och har storhandlat, så ligger det en "sommarpresent" i brevlådan från IM. En check på 10% på ett helt köp... *suck* Tur den gäller tom 11/7. 

Av Annica - 27 juni 2010 22:00

Stora spenderarbyxorna på idag...


Först blev det en vända till bauhaus för införskaffning av en 11meters stege, det vankas ju husmålning. 3700kostade den lilla söta saken men vi hade rabattkuponger på 1300kr så dyrt blev det men inte hutlöst...


Sen skulle vi köpa färg men färgen förvandlades till en Partner åkgräsklippare istället. Så det kan bli... Vi var tvugna att slå till, den hade kostat 14000 men var nedsatt till 11900 + att det var 30% på det. 8300betalade vi för spektaklet... Nu kanske det inte tar 4,5timme att klippa gräsmattan nästa gång...


Men vet ni jag har alltid trott att det heter ÅKER-gräsklippare men fick vackert lära mig idag att det heter ÅK-gräsklippare...


  Vår snygga åkgräsklippare. Tror att han ska få heta Harry faktiskt... Tror att Doris kommer att bli dökär i honom när hon kommer hem imorgon. Bartolomeus kanske blir sotis... (när jag är inte knäpp bara lite annorlunda...)


Imorgon (eller helst imorgon) ska färgen till huset införskaffas... blir några sköna tusenlappar där med... nån som betalar bra för lättare jobb hemma? Tror jag måste skaffa mig ett extraknäck....



---> Uppdatering: Jag kom precis på att Doris och Harry är ett par i Jönssonligan, tänkte inte ens på det när jag döpte honom. A match made in heaven!!!

Av Annica - 26 juni 2010 19:15

Gosh! Det blev nog rätt hårt igår utan att jag märkte av det. (dock mest hårt utav sol och tjo och tjim)  Däckade på soffan vid fem (alltså nu i eftermiddag) och slumrade en halvtimme, nu är jag pigg som en lärka igen!


Midsommarnatten avslutades vid tre, då kvittrade fåglarna och himlen började anta en ljusblå nyans... Dags att nanna sa jag och ingen sa emot så så blev det. Vi började ju runt tolv på dan så de flesta var nog rätt möra av all sol och goda drinkar som bjöds. Men ojojoj, det måste vara rekord att det inte regnade ens en droppe på själva midsommarafton! Vi hade helt fab väder! Lovely!


Däremot blev det midsommaroffer i dag i form av partytält som inte alls gillade det oväder som drog förbi över Överfors mitt på dagen, pinnarna liksom vek sig under hagel-regn-åsk-stormen! Bra kvalité det där...


Nu ska jag återgå till städandet, idén med att alla kunde gå in med skor igår får jag äta upp idag! Men trevligt hade vi!


Vissa gick ut hårt i firandet...

 


                                    Den som söker finner... eller?


Karin tycker att pink pet is the shit!


Jack undrar vad sjutton jag håller på med.


Partytälten som senare blev ett partytält...


Sill-lunch


Bordsbön?


Min tallrik, jag är inte mycket för det kladdiga sillarna, rent ska det vara. Lägg märke till de minsta pärarna... De är hemmaodlade!


Vi skrev namn på glasen för att lättare hålla reda på dem. Jag har inte alls valt själv... Prickarna är en avspegling av min knottbitna kropp...


Jack fick en såpbubbelpistol, eller hette det blåsbubbelpistol?

'


Jag tror att Karin tuggar, därav minen.


Mattias passade på att klia sig på magen när jag fotade...


Jag tror det händer nått därborta... Missade för jag skulle ju självklart ha kameran i fejset.


Blåsbubblorna.


Fina midsommarstången! Vi dansade tre danser sen orkade vi inte mer, snacka om pissig kondis...


Fru Hamptons och Angelica inte Agge.


Mamma Malin försöker att fota sin söte son Jack, men han vill inte titta upp...


Här kommer mina försök till samma bild.


Åh, lite bättre...


Soffmys.

Kobbe hade jobbat hela natten, fram till elva på förmiddagen och var trött i ögat, det passade Malin snabbt på att utnyttja.

 

Av Annica - 25 juni 2010 11:44

Herre jesus! att käder krymper i garderoben har jag varit med om men nu har min fina prickiga femtiotalsklänning från förrförra året hux flux vuxit! Den är för stooor och jag som hade tänkt att ha den idag! SKIT!!! Nu då?! Nån som kan så in den lite snabbt åt mig?! Bajs!

    

Hittade ingen bra bild på klänningen så ni får en på håruppsättningen jag hade istället, man ser iaf färgen på klänningen....

Av Annica - 25 juni 2010 10:53

Glad midsommar till alla mina kära läsare! Ät mycket sill det är nyttigt, mycket omega3 snapsen får man på köpet! Räkna ungefär en snaps per sillbit så ska ni nog se att det blir (som det blir)....


Sen ska ni käka jordgubbar, mycket C-vitamin i det. Svamlar och är på ett djävulskt humör! Men inte på det elaka sättet, eller det beror väl på om man orkar med en superhypad Annica idag eller inte... *fniss*


Ciao, over and out! Nu ska jag hoppa i midsommarklänningen och ha blommor i håret! Eller hur var det nu?! Nåväl!!!


 

Av Annica - 24 juni 2010 22:00

Fan, ibland undrar man hur vissa är funtade, tyvärr har jag endel såna på mitt arbete....


Städar och fixar, imorgon är det midsommarfirande för hela slanten. Blir tom. ponnyridning för barnen... (barnet i det här fallet visserligen men ändock!)


Ny ska jag återgå till städandet innan Emil hittar mig framför datorn... *gulp*


Ses imorgon bitches!

Av Annica - 23 juni 2010 21:16

Sitter och försöker göra mina naglar midsommarfina. Men jag lackar snart ur!! Haha, kunde inte låta bli. Har precis målat en omgång med stärkande lack, sen blir det två lager rosa (depend 087) sen ska det hela toppas med ett överlack. Vi får väl se, det slutar väl som vanligt med att Emil får måla när jag får psykbryt!


Linda bli frisk!!! Jag saknar våra måntliga (uppfann jag just ett nytt ord?) pratstunder! Även om vi inte kan göra naglarna vill jag träffas och dricka kaffe. Ring om du orkar!

Av Annica - 22 juni 2010 20:27

Det verkar som att alla tekniska prylar är emot mig idag. Datorn vägrade först att starta, sen envisades den med att det var 1989 och allt var grått, tråkigt och kantigt. Efter det strejkade iphonen i sväng... *suck* nu verkar det mesta gå vägen, peppar peppar....


På väg hem var jag på väg in i en saab-rumpa. Nån idiot hade släng en gigantiskt kudde på motorvägen i höjd med Länna. TACK sa alla vi som låg i vänsterfil och skulle köra om. Tvärnit! Vet att bromsarna fungerar iaf. Nåväl det gick bra men jag ska aldrig mer köra i flipflops, livsfarligt!


Förresten, nån som har en tvättvinda till mig? Känns liksom lite bakvänt att tumla lakan när det är soligt och varmt ute! Istället för blomma på midsommar kanske? Och om vi inte får ihop nån midsommarstång kan vi även dansa små grodorna runt den.... Så jäkla smart!


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards