Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under december 2010

Av Annica - 31 december 2010 10:00

Det nya året tänkte jag börja med att presentera mig själv. Jag har snott iden från Bettan . Hon avslutade sitt år min sin lista och jag gör tvärt om. Ett inlägg om dagen är tanken, enligt den här listan. Jag börjar imorgon klockan tio så se till att sitta framför era datorer då... Öh! Nee men då har ni nått att läsa till pizzan iaf.


Men GOTT NYTT ÅR till er kära trogna läsare! Hoppas på ett 2011 med många härliga kommentarer från er och kanske lite nya läsare! Tack för i år hörs imorgon! Eller senare idag, vem vet.


♥ Dag 01 – Presentera mig själv.
♥ Dag 02 – Min första kärlek.
♥ Dag 03 – Mina föräldrar.
♥ Dag 04 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 05 – Vad är kärlek.
♥ Dag 06 – Min dag.
♥ Dag 07 – Min bästa vän.
♥ Dag 08 – Ett ögonblick.
♥ Dag 09 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Min musiksmak
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första.
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats.
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Annica - 30 december 2010 16:40

Alltså det ser ju inte direkt gott ut innan...


     Men jäklar vad några timmar i ugnen kan göra!


 

Lucas tyckte däremot att kalkonen såg urgod ut hela tiden. Han vek knappt från husses sida under hela tillagningen. Men så fick han sin belöning sen också. Kokt kalkonlever, hjärta och hals! Yummie!


Och nej vi åt inte hela själva. Mamma och pappa samt trollungen och henns familj kom och hjälpte oss. Sen finns det rester till tusen idag också!

Av Annica - 29 december 2010 11:26

Nu blir det stallet och mockning och foderfix. Stina har åkt bort och lämnat sin fagre springare i min ömma vård. Typ...


Sen blir det Kalkonmiddag med familjen. Ytterst trevligt. Men på med kläderna och ut till le stable!


PS glöm inte att RÖSTA på min blogg DS

Klicka

----> HÄR! <----


Av Annica - 29 december 2010 00:36

Att jag ska bli årets blogg är väl kanske att sikta lite väl högt men gillar ni min blogg så vore det kul om ni röstade på mig. Det gör ni på den här länken, bara att klicka på texten. Tack!

Av Annica - 28 december 2010 19:38

...med två böcker i. Båda av författare med namnet Ing-Marie men den ena känner jag lite bättre än den andra. Den är nämligen skriven av min moster. Jepp, min moster är författare. Slå det om ni kan! OCH min kusin har fotograferat!


 

Läs mer om boken och beställ den här.



Sen fanns den här i paketet. Visst är det så att man först skaffar hunden och sen läser på om dem. Tänkte väl det.

 

Av Annica - 28 december 2010 19:29

Nu vet jag att Lucas är en varm hund som inte behöver täcken i tid och otid men om man måste ligga i en bil på vintern så kan det bli kallt. Så... Jag bad mamma att sy ett fleccetäcke till honom. Hon utgick ifrån ett hurttatäcke men sydde det i fleece och teddy. Varmt och gott, han ser nästan ut som en varg i det! Och nej, han är inte så ledsen som han ser ut på bilderna det är hans fotoposé. Han måste ju stanna och får inte springa fram och pussa på matte som ligger och ålar på golvet med kameran i hösta hugg. Det är bättre med oförberedda foton för hans del.


Av Annica - 28 december 2010 14:56

Dagens eller kanske till och med Decembers happening!!! El Maco är tillbaka på Mc'Donalds!!! YES ALLTSÅ!!!!! 

Av Annica - 28 december 2010 05:17

Klockan är fem på morgonen. Här i Överfors har matte och Lucas redan varit på promenad ty den svarte herren har vankat som en äggsjuk höna sen fyra snåret. Orsaken tros, efter febertagning som visade på helt normala 37,7. Promenad (med vintertäcket på, hönsmamma -det är jag) och örontvätt, vara kli i de stackars öronen. På promenaden skulle han nämligen prompt stryka sig mot snövallarna och gnugga öronen. Nu verkar han ha lugnat ner sig och sover sött bredvid mattes sida. (PEPPAR PEPPAR). Prinsen min! Dock tycker min gråa herre, Luci, att vi kan göra morgon. Det sa jag nej till, det är ju faktiskt fortfarande natt. Jag hoppas på några timmars sömn till. Så natti då, förhoppningsvis. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards