Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under februari 2011

Av Annica - 28 februari 2011 21:32

Måndag igen, visst känns det som att det är fler måndagar en tex. fredagar? Och visst känns just det som en uttjatad mening?


Jag har gjort ett riktigt fynd i dag, CRT-zoo hade megarabatt på sina tuggringar 12.90kr/st istället för 29kr/st, ja jag vet att det är tråkigt fynd men fattar ni vad jag sparade in? Köpte två tiopack så nu har Lucas lite tuggande att göra.


Eftermiddagen spenderades hos familjen Nordström/Petersson. Fick mysa med med lilla ängel Emma. Ändå gick jag därifrån med sorg i hjärtat. Jag tänker på er i er svåra stund och finns här om ni behöver mig. Nej det har inte hänt något med bebisen.

Av Annica - 28 februari 2011 10:22

Ännu ett mästerverk är skapat! Modern konst... Har vi en ny mästare här kanske?!

 
Av Annica - 27 februari 2011 19:59

Nyss hemma hos Nordström/Malm

Plats: Sovrummet

Vi gör: Bäddar rent i sängen


PRUUUUT!!!

Emil- Vad var det?

Annica-Täcket... konstigt, jag har hört talas om pruttkudde men prutt-täcke liksom?

Emil- Samma sak fast större.

Annica- Same SHIT different name!


HAHA!!!! Jag är så jäkla rolig!


Av Annica - 27 februari 2011 17:21

Är skönt mör i benen efter två timmars promenad med Lucas. Nu kan jag med gott samvete sätta mig ner i soffan och njuta av de sista timmarna av helgen.


Förresten är det någon som kan hjälpa mig att flytta mig blogg till en annan sida? Är det ens möjligt? Jag vill kunna blogga genom bloggpress i mobilen och den funktionen stöds tyvärr inte av bloggplatsen. Så synd för jag är nöjd med upplägget annars.

Av Annica - 27 februari 2011 13:22




Av Annica - 27 februari 2011 13:00

Labradorer är inga vakthundar.


-Den som sa det har inte träffat Lucas.

    


Att han vaktar har jag vetat nästan sen vi fick honom. Mig vaktar han som attan och låter riktigt otrevligt om det händer något mysko runt oss, tex om någon går omkring och lyser med ficklampor mitt i natten.  


KOM INTE HIT! MIN MATTE ÄR HÄR OCH HENNE RÖR DU INTE, FATTAR DU???!!!


Han säger alltid till om det kommer en bil och definitivt alltid om det plingar på dörren. Sen kan man göra som Emils bror gjorde förra söndagen. Bara öppna dörren och kliva in... Ja man kan göra det om man vill möta ett stycke ARG labrador alltså!

Efter den händelsen så har Lucas tilltro till Gustav fått sig en fet törn och under hela denna wow-spelhelg har Lucas haft ett horn i sidan till Gustav. Han har såklart inte gjort något men hela tiden hållt en vaktande öga på honom. Något som verkligen märktes nu när Gustav skulle packa sina saker i sin väska. -Som jag och Emil hämtade hit i fredags utan Gustav, så i Lucas ögon är det ju vår väska. Helt naturligt.

Lucas blev ARG, morrade och skällde, när Gustav skulle ta den. Jag fick gå ut ur sovrummet där jag låg och läste och se till att Gustav faktiskt fick ta sin väska och packa den. Sen morrade han och skällde så fort Gustav tog i väskan. Sen att han två sekunder senare sitter och njuter av att bli kliat av Gustav hör inte hit för då försöker han ju inte sno nått. Det ä ju dumt att det har blivit så med just Gustav men änså ganska skönt att se hur han reagerar i såna situationer. Sen var det synd att jag stod i duschen i söndags då Gustav "gjorde inbrott" för jag hade velat se Lucas, hur han gjorde. Ställde han Gustav eller tänkte han gå på direkt? Nu när vi ändå hade chansen menar jag, sen är det ju ingen situation man vill provocera fram i vanliga fall. Men det är ganska intressant.


Nåväl, summan av kardemumman, stövla inte in här hemma hur som helst, vi har faktiskt vakthund. Ring på och vänta på svar.


 


Och ja, jag tycker att det är himla skönt att han vaktar här hemma, vi bor ju ganska ödsligt menar jag.

Av Annica - 27 februari 2011 11:02

Idag känns det så typiskt söndag. Jag tror nästan att söndagar hånar mig, jag tycker inte om söndagskänslan. Imorgon är det upp 05.00 igen, fyra timmar tidigare än imorse, det är en halv natts sömn. Nej vet ni vad!


Nåväl, just nu har jag det ganska bra, sitter i soffan och kollar på nyhtetsmorgon, sörplar på en kopp kaffe och har en svart söt hund brevid mig i soffan. Ska sluta tänka på det som kommer.... måndag....


Just ja, glömde berätta att Puma fångade en mus på övervåningen igår. Så duktig!

Av Annica - 26 februari 2011 16:25

Idag har jag jobbat, på en lördag. Öppet Hus kallas det för, för att locka fler att ställa sig i vår kö. Det har gått ganska bra tror jag men så helt plötsligt kommer en asiatisk familj som bara pratar liiite engelska. Kul att förklara vår verksamhet när jag inte ens kan få honom att förstå att vi har tretton barn och inte trettio. Har haft ont i huvudet och känner mig allmänt hängig Ska ta en powernapp innan det är dags att ge sig iväg på tjejkväll. Bort från datanördandet!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards