Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under juni 2011

Av Annica - 27 juni 2011 21:19

Just nu buzzar jag Knorr Bag of taste. Det är ett enkelt och snabbt sätt att laga mat på.


Dela kycklingfilér i fyra delar, 600g kycklingfilé står det på baksidan. Lägg dem i påsen och häll i kryddmixen, skaka runt så att mixen fördelas jämt. Tillslut med clipset som är till. Lägg påsen i en ungssäkerform så att alla delarna ligger "fria." Stoppa in formen i ugen, 180grader i 30min. KLART!


Jag rekomenderar klyftpotatis och en kall yoghurtsås till. Supergott!


Jag har prover av smaken barbecue att dela ut. Taste of bag finns även i smakerna lemon & herb och paprika. Vill ni prova, säg till så fixar jag en påse.


       

Av Annica - 18 juni 2011 11:14

Orsaken till kräkis-hunden är nu troligen funnen. På morgonpromenaden lyckade han få upp ett par trosor... Finns det någon hundpsyklolog bland mina läsare? Varför äter han kläder när han är hos andra och ALDRIG hemma?! Jag blir galen och såklart oroad över det här beteendet, snart äter han något som han inte kan få ur sig på egen väg. Vad gör man?


 


 

Av Annica - 17 juni 2011 20:15

Idag fyller min fina Lucas hela 6år! Snart har han varit hos oss i ett helt år. Det är svårt att komma ihåg hur det var innan hans tid här hos oss, det är som att han alltid varit här.


Fiskbullar i buljong har serverats till herrn idag. Den tänkta festmåltiden får vänta då födelsedagsbarnet är kräkis... Stackarn. Fast han verkar inte lida särskilt av det, han är som vanligt men har hulkat sig och fått upp sitt torrfoder vid tre tillfällen sen i tisdags. Jag hoppas vid gud att han inte satt i sig något olämpligt som han inte får ut ur systemet. Vi får se tiden an, så länge han är som vanligt så avvaktar vi...


 

Med kompisarna andra dagen hos oss.

Augusti 2010 


  









 

Av Annica - 16 juni 2011 22:14

Ursäkta den oskarpa bilden men vilken fågel är det som lägger ljusblåa ägg nu igen?! Hittade de här skalbitarna i skogen.

 

Av Annica - 16 juni 2011 20:15

Nu har Lucas äntligen fått sitt galler till bakluckan! Skönt nu när värmen är här.

Ni får också en glimt av hans nya fina halsband och namnbricka. 


  Vi har precis kastat boll därav flåshunden!

Av Annica - 12 juni 2011 21:09

Jahopp, sommaren här är och bloggen ligger långt ner på prioriteringslistan. Det är knappt att jag sitter framför datorn och från mobilen kan jag ju inte blogga. Dagarna är fyllda med jobb, hundbus, trädgårdsfix, bad, utekvällar osv osv...


Förre helgen var jag och Lucas på restaurang med ett gäng kompisar och deras hundar. Hur mysigt som helst!


Vi får se när nästa uppdatering kommer...

Av Annica - 3 juni 2011 10:25

Inte mycket bloggande blir det. Sommaren har kommit och då blir datorn försummad. Hade jag kunnat blogga kostnadsfritt från mobilen hade det varit annourlunda. Det finns ingen som vill hjälpa mig att byta bloggportal med allt vad det innebär med att flytta inlägg och sådant?


Idag har jag semester och njuter i fulla drag av att inte göra ett skvatt på verandan! Läser lite bok, dricker lite kaffe myser med djuren och så vidare.Snart ska jag bege mig ut på en vända i skogen och efter det bär det av mot underbara Årtsa Havsbad där jag har stämt träff med mina fina, Alex och Karin. Vi ska bege oss mot hundvänlig strand så att Lucas kan få hänga på. Skulle ha åkt och hälsat på en eventuell dagmatte till Lucas också men det får vi ta en annan dag då tiderna inte passade.


Nåväl, åter till boken en liten stund innan skogsvändan.


PS bilder från gårdagen kommer kanske ut ikväll, om det regnar eller så.... DS




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards