Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annica - 29 augusti 2011 17:28

Precis tränat med hunden. Har kommit till en värdefull insikt. Ska det fungera att träna tävlingslydnad med en hund som vädligt lätt blir uttråkad och då också uppfinningsrik gäller det att ha flera olika belöningar att ploppa fram per träningspass, vara som en cheerleader på syra och byta moment typ nyss! Tur att vi bor i skogen.


 

Av Annica - 26 augusti 2011 12:37

Jag fick en så söt bild skickad till mig nyss från Emil. Lucas har intagit gästsängen i datarummet. Snacka om tupplur delux! Ja, får katterna sova där måste ju Lucas få det han med.

 

Av Annica - 25 augusti 2011 20:13

Kanske att man ska skriva lite då? Dock har jag inte så mycket att skriva om förutom att min snälla pappa har shoppat ett par helsvarta Converse till mig in the states idag och jag menar hur intressant är det för er. Jag måste dessutom betala dem själv, eller....?  Pappa är over there med två av min morbröder och en kompis till dem. Roadtrip, härligt att vara pensionär eller vad? Och ja, jag vet att jag skriver fult och nördig om USA men det är min blogg så jag får det.


 


Åh, Emil tände precis en brasa, hur mysigt är inte det. Luktar så härligt! (sluta kalla mig nörd bakom min rygg).

Av Annica - 21 augusti 2011 16:52

Jag skulle eventuellt köpa ett regntäcke till Lucas idag men kom hem med en väst till mig själv istället. Men jag behövde en väst för min gamla släpper dun så att det ryker om det, tänk sällskapsresan- Snowroller, när tanten står och slår på duntäcken i början av filmen så fattar ni. Sen var dregkedjan trasig och ena fickan bestod av ett enda stort hål. Så ja... det var en nödvändighet faktsikt!


  Bilden är lånad från HÖÖK:S hemsida

Av Annica - 19 augusti 2011 12:30

Hemma igen. Två nya röntgenplåtar togs och så gott de kunde se så såg det bra ut. Problemet är bara att strumpor inte syns så bra på röntgen, de är nämligen genomlysbara. Dock så tyder inget på att de ska ligga kvar något i magen då kontrastvätskan flöt på bra och stannade inte av någonstans. Lucas ska hållas under strikt uppsikt så det blir en till semesterdag för mig men idag spenderas den mestadels hemma. Emil som skulle komma hem typ nu och ta över i sjukstugan lyckades missa sin avfart och köra nästan 15mil i fel riktining. Tack alla snälla kollegor på jobbet som ställt upp och jobbat för mig under de här två dagarna! Ni är guld värda!


Vila, korta lugna promenader och mjukmat är rehabiliteringen för Lucas just nu. Gott men tråkigt sa Lucas. Journummer till haningedjurklinik har vi fått med oss om han blir dålig. Vi håller tummarna och tassarna för att det inte behövs utnyttjas.


Nu ska jag mysa med min hund i soffan.


    

Av Annica - 18 augusti 2011 16:44

Detta utspelar sig mellan 10.15-15.40


Vi började med grundlig undersökning av magen utanpå för att sen bege oss till röntgen där den första av fyra eller fem fotosessions utfördes.

    Lucas väntar på röntgen.


 

Röntgen gick bra men det fanns oroväckande föremål i magsäcken. Lucas fick nu mjukmat *GOTT* för att underlätta kräkningen och en spruta kräkmedel.


Ut kom förutom maten och galla dessa två tubsockor storlek stora! 


Så här trött blir man av Apomorfin (finare ord för kräkmedel). 


Efter ytterligare röntgenbilder beslutades att Lucas skulle få kontrastvätska då man inte kunde se om det fanns några främmande föremål kvar. Så här snygg blir man av det. Smakar krita blandad med hallon rapporterade djursjukvårdare Sophie. Inte vidare gott alltså. Även jag var täckt med vit gegga efteråt.


  Sen fick Lucas gå och lägga sig med dropp i en bur en stund så att jag och Sophie kunde få i oss lite lunch.


Och så lite mer väntan på en ny fotosession. Plåtarna visade att de såg bra ut än så länge, kontrasten hade tagit sig ut bra men hade ännu inte nått ända fram till slutdestinationen...


  Trött kille med dropp. Efter två timmars väntan så blev det ännu en röntgen, den visade att det såg bra ut. Men vi ska tillbaka imorgonbitti på återbesök för att vara på säkra sidan.


Nu är Lucas trött och sover sött här brevid mig. Kanylen sitter kvar utifall att. Så det är krage på när han är obevakad. I bilen fick han ha sin munkorg för kragen fick inte plats. Tänk att världens snällaste hund kan se livsfarlig ut bara man klär denne i munkorg!


Summa sumarum, mycket väntetid, underbar personal och Lucas har betett sig HELT OUTSTANDING! Han har blivit klämd på, fått kräkmedel, kräkts, fått sprutor och kanyl, blivit lyft och tvångshållen, vriden och vänd på. Vi har tryckt i honom äcklig kontrastvätska. Han har fått vänta, vänta och vänta och legat med dropp. Inte ett morr och väldigt lite protester. JAG HAR EN FANTASTISK HUND. Om han nu bara kunde sluta äta sånt han inte ska.

Av Annica - 18 augusti 2011 08:48

Idag är jag hemma för vård av glupsk hund. Och nej det är inget att skämta om men om jag inte skämtar om det så kommer jag att bli galen. Varför kan inte livet bara få vara glatt och bekymmerslöst ett litet tag?


Lång historia kort: Jag och Lucas var på besök hos goda vänner i tisdags. Lucas tar sig in i deras sovrum och när jag upptäcker honom så har han hunnit äta minst en strumpa. Vilket jag upptäckte nu på morgonen i morgonbajset. Han har försökt att kräkas också så antagligen har en minst en till i magen. Sitter nu och väntar på att klockan ska bli kvart i tio så att vi kan bege oss till veterinären och göra en magröntgen.


Till saken hör att jag är noga med att hålla honom under uppsikt och jag vet att många av er tycker att jag är för hård mot honom när han inte får gå runt och kolla och undersöka. Men nu ser ni vad som händer. Jag är faktiskt innerligt trött på att få höra att jag är "dum" mot honom och "vad tråkigt att ligga där" osv osv. Jag vet att ni skämtar men vet ni, JAG ORKAR INTE HÖRA DET LÄNGRE. Jag tycker att det är jobbigt att först ständigt ha koll på honom och att sen då får höra från massa människor att jag är taskigt mot honom, det gör det inte lättare. Jag vet att många skämtar, jag vet det, men det är inte kul.Och jag vill inte att min hund ska bli sjuk.


Jag ber er här och nu att om ni bjuder in oss till era hem så snälla, snälla, snälla plocka bort kläder från golv och andra lättillgängliga platser eller stäng iaf dörren in till såna platser. Och säg inte att jag är för hård mot honom. Att han äter strumpor och trosor är helt livsfarligt! Det är bara rena rama turen att inget har fastnat. Det finns inget komiskt i det här. Det är bara farligt, jobbigt, plågsamt och dyrt. Varför han sätter i sig allt sånt här vet jag inte. Och jag kommer knappast att få ett svar.

Av Annica - 17 augusti 2011 23:15

Alltså jag borde gå och lägga mig för en timme sedan. Inte korrekt svenska men det är sanningen. Jag vet att jag kommer att knöla ner mig ännu längre i sängen när klockan ringer imorgon. Jag vet att jag kommer att vara zuper-ztrezzade-zilver-annica imorgon när jag ÄNTLIGEN tar mig upp ur det djupa träsket -även kallad varm och go säng på morgonen. Åh suck! Tänk om jag bara kunde vara duktig och gå och sova. Men jag vill inte.


Jag har uppdaterat dåligt på sistone, först kom det en härlig semester emellan, och nu sjuka djur, ingen hundvakt, Emil bortrest... Tiden och orken att blogga har varit nada, zipp, null... Men nu är jag här. Lucifer kan man nog kalla frisk nu, Lucas eksem verkar ha lagt sig efter ihärdigt tvättande med hibiscrub, Emil kommer hem på fredag och ja vad fan...! Hundvakt ska vi väl få tag i om jag så ska jobba extra på Malmskillnadsgatan. Det får väl bli hunddagis om inga av de andra tre lösningarna fungerar. Dyrt men det är där Malmskillnadsgatan kommer in. Ni som inte vet får väl Googla.


Idag fixade mina bästa kollegor så att jag kunde gå vid tolv för att åka hem till Lucas. TACK TACK TACK! Tog en tvåtimmars runda i skogen varvat med lite hjärngympa, ja för Lucas då...

Efter det packade jag in mig och honom i bilen och åkte till en kompis och käkade bärpaj med glass och sen sushi, ja i den ordningen, det är bra att vara vuxen ibland. Eller ja ni vet, nästan vuxen iaf. Men å andra sidan var det fyra timmar mellan så jag antar att det inte var så o-vuxet ändå!? Attans!


Nu har jag fixat frukost tills imorgon, bara att knäppa på kaffebryggaren och ta ut mackorna ur kylen. Annars skulle jag aldrig hinna. Mina morgnar är som sagt hektiska och då bör jag väl tillägga att jag nästan aldrig sminkar mig innan jobbet eller klär mig i så mycket annat än lodisstilen, dvs mjukisbyxor och munkjacka. Nej jag vet inte varför jag blir zuper-ztrezzade-zilver-annica på morgnarna, antar att det är sängen som har mig i ett järngrepp?! Nåväl, långt inlägg och nu bara måste jag i säng. Klockan ringer snart.


Tjing!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards