Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under september 2011

Av Annica - 30 september 2011 22:20

KOmmer ni håg om valpen i sopsäcken som barnen på mitt jobb hittade i skogen? Här kan ni läsa mer om det.  Hur man kan göra något sånt är för mig helt oförståligt! Fy fan!

Arg! · Djur
Av Annica - 30 september 2011 20:42

Ännu en fredagskväll spenderad i Jordbro i tävlingslydnadenstecken. Ganska lyckat om man får tro mina träningskompisar. Jag är som vanligt kritisk och tycker att det kunnat gå så mycket bättre. Men det är väl så man kommer framåt antar jag.


Motivationen måste jobbas på från Lucas del. Han är som Ann säger, avlad till att stå snyggt och inte vara nyfiken. Ja eller rasen i stort då, om man bortser från jaktgrenen i rasen. Så nu ska han få jobba för all mat. Även sitt torrfoder. Blir spännande och en aning jobb. Men vill man komma någon vart så är det bara att kämpa.


Åter till kvällen. Vi fick till ett par riktigt fina vändningar i foten även om jag tabbar mig då och då och inte kan besluta mig för vilken fot jag ska vända på och inte kan höger och vänster. Nåväl... Vi har allltså lite att jobba på både jag och Lucen.


På söndag är det heldagskurs.

Av Annica - 26 september 2011 17:46

Igår var det dags igen. Lucas åt upp sitt splitt nya gosedjur. Hela räven slank ner i magen på Hundjäkeln. Jag ÄLSKAR min hund men måste han göra såna dumheter? In till bagis och hem fyra timmar senare, fyratusen kronor fattigare. För nej just det, det går inte att direktreglera på helgerna. Ljuset i tunneln är väl att vi slipper den fasta självrisken och får tillbaka nästan allt. Han är ju på samma självriskperiod som förra incidenten.


Nåväl, nu blickar vi framåt och inga mer rävar till Lucas.


Idag har jag och prinsen tränat på fot med varierat resultat. Sen stack vi ut och cyklade en halvtimme. Idag tyckte båda två att det var lite motigt på slutet men det avhjälpte vi med en tokgalopp! Bushunden älskade det. Roligare än att trava men inte lika effektivt dock, lite kul måste man ju ha.

Sen åkte furminatorn fram och Lucas mådde som den prins han är när jag borstade igenom honom. Sen kan man tycka att det kan vara slut men icke. Vi busade med pinnar, kampande och apporterade. Kampen är Lucas bästa!


På fredag är det tävlingslydnad som gäller och på söndag har vi en heldagskurs inbokad. Sen fnular vi lite på om det ska bli en liten valp till sommaren eller inte. Tyvärr så hjälper inte Lucas till med pengasparandet, han är mer en "spender" just nu. Fast jag tror att om han visste vad som väntade så skulle han sluta äta dumma saker och hålla sig frisk. En egen liten valp till Lucas, det ni!


Av Annica - 19 september 2011 17:31

Ja herre Gud säger jag bara. Närapå en månad sen jag skrev sist och märkligt nog så sammanfaller skrivuppehållet med inskolningarna av våra nya barn på jobbet. Behöver jag säga att man blir mega-super-duper-TRÖTT av att skola in nya sötnötter eller? Men nu är inskolningarna färdiga och det mesta flyter på. Även om förändringarnas vindar har blåst endel på jobbet då vår kokerska sa upp sig. Så nya rutiner med mat och andra göromål som hon har skött har även det tagit ut sin rätt i trött-träsket. Men nu så, en frisk fläkt kan behövas ibland.


Lucas träning går faktiskt framåt. Foten går riktigt bra nu. Han är mer uppmärksam och springer nästintill före mig i bland vilket är en stor förbättring mot hasande slöhund som innan. Snart är nästa träningstillfälle och då ska vi kunna gå 30 meter på rakt spår. Det ska nog gå.... Håll tummarna. Sen är det en heldagskurs om två veckor där vi ska gå igenom länkning mellan momenten och förberedning för tävling. Vår tränare tycker att hela gruppen ska ha en tävling som mål den här terminen. Nåväl...


 


Idag har jag och Lucas cyklat för första gången. Eller alltså, han har travat brevid och jag har cyklat. Kunde blivit intressant det där. Jag vet inte om han har gjort det tidigare i sitt liv, (travat brevid en cykel alltså) det är möjligt. Han skötte sig perfekt. Jag hade en sele på honom för att inte störa med kopplet. Några gånger försökte han stanna och lukta men sen köpte han konceptet och jag tror han gillade det även om det var jobbigt. Slog över till galopp när det blev kämpigt i uppförbacken men jag fick snabbt ner honom till trav igen.

Värmde upp med tävlingslydnad och lite bollkastning först och sen cyklade jag kanske 700m, sen gick vi ungefär lika långt och så cyklade vi samma sträcka för hem igen. Gick sista biten me dhonom för att varva ner honom. Knappast flåsig när vi kom hem igen så han har ganska bra kondition min svarta prins. Blir nog lite längre sträcka nästa gång.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards