Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under november 2011

Av Annica - 30 november 2011 23:00

Drabbades av migrän idag, det är ett tag sen tack och lov men idag så...


Vaknade imorse med en lätt huvudvärk, svalde ner en sån där brusig tablett med koffein i och drog till jobbet. Huvudvärken dröjde sig envist kvar och vid lunch eskalerade den så att jag fick kisa stundtals och att böja sig ner var inte att tänka på. Men i mitt jobb måste det ändå göras titt som tätt med följden av att skallebanget blev ännu mer intesivt.

Svalde ner två alvedon och tog rast en halvtimme på soffan med iskall handduk på huvudet. (vid det här laget insåg jag att migräntabletter hade varit bra att ha till hands) det kändes något bättre men sen då, när jag skulle till och jobba igen, så bangade det till i huvudet återigen och efter någon halvtimme så blev det ohållbart. Jag ska ju ta mig hem 45min med bil också.

Som tur var så var föräldrajouren redo att rycka in då hans "pass" på syskonavdelningen var avklarat för dagen. Så han tog över mitt jobb och jag kunde ta mig till ett apotek, svälja ner lite knark för att sen susa hem till sängen och sova. Vaknade efter en och en halvtimme som en ny människa. Så nu kommer jag väl inte att kunna sova på hela natten. Men huvudet håller inte på att gå i bitar längre och det är jag tacksam för.


Tack för ordet och nej ni kommer inte att få tillbaka den tid det tog att läsa mitt migräninlägg, ni får helt enkelt leva med att jag stal den tiden.

Av Annica - 28 november 2011 23:27

Jag skulle precis krypa i säng när jag får syn på två av mina pälsklingar sovandes tillsammans i Lucas säng. Är de söta eller är de söta. Puma spinner högt som en motor, hon älskar sin Lucas! Kärlek över gränserna eller vad?!

 

Av Annica - 28 november 2011 21:18

Jag har ju berättat att jag sitter och lägger upp mina inlägg från min förra blogg här på bloggen. La precis upp det här ---> inlägget <---klicka. Och fick så dåligt samvete. Tre år efter händelsen utspelade sig... Nu kommer jag att må dåligt över det här ett tag. Åh suck!

Av Annica - 28 november 2011 20:12

Jag och mina svägerskor fick varsin turban i present nu när vi var i Västervik och hälsade på svärisarna.

I like!


 



 

Så jäkkla bra. Nu slipper ma ha en handduk på huvudet som ramlar ner så fort man rör på sig!

Av Annica - 27 november 2011 21:45

Finnes:


Stort nybyggt hus, rött med vita knutar. Beläget i skogen, fina promenadvägar och närhet till sjö.


Modernt inrett, två sovrum men möjlighet till fler sovplatser. Kök med bra maskinpark, vardagsrum med två bekväma soffor samt tv och hemmabio anläggning. Matsal med sittplats för 6-8personer. Badrum med dusch, wc och två handfat. Även två mysiga katter finns att tillgå.


Uthyres två veckor, 28december och drygt två veckor framåt. Bil finns att låna på gården, bensin ingår ej.


Hyra: mata katter, släppa in och ut katter, kela med katter och göra rent katt-toaletten. Svara snarast. OBS! Utomstående gör sig ej besvär!


 


                 


 


Ja lite på skämt men snart är vi desperata! HJÄLP!

Av Annica - 23 november 2011 22:08

Jag har uppenbarligen utsett mig till julsmakernas testperson. Idag var det Dumle med smak av pepparkaka som blev synat i sömmarna.Vanlig mjölkchoklad runt omkring och kolan har en stark god smak av pepparkaksdeg. Yummi!

 


Betyg:    av fem

Av Annica - 22 november 2011 22:20

Jag sitter och för över massa old stuff från min första blogg hit till bloggplatsen. Därför är det lite lågt på blogginläggfronten just nu. Tar lite tid. Men snart är mitt liv från 2007 fram till nu samlat på en opch samma blogg. Bra va!? Jag visste att ni skulle gilla det!


 

Av Annica - 22 november 2011 22:06

Smaskens till sista droppen! Måste åka och köpa mig några fler. Inte så söt mer julmustig liksom! Bra ord, julmustig!


 

Bilden är lånad härifrån..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards