Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under december 2011

Av Annica - 26 december 2011 20:18

Ännu en jul i sjukdomens tecken. Mår fortfarande dåligt och är så trött, så sabla trött. Jag har sovit middag varje dag och har ändå däckat som en klubbad säl när kvällen varit till ända.


På onsdag åker vi och det känns sådär att bihålorna värker, snoret rinner, halsen ömmar, huvudet värker och så hostar jag storknar. Nässpray, KanJang, cocilana, alvedon , bisolvon och koksaltlösning är mina bästa vänner. Åh typiskt.


Annars så har julen varit fylld med skratt, trevligt sällskap, god mat, roliga lekar och fina presenter.


Men jobbigt är det, att imorgon ska jag lämna min hund här i Västervik när vi åker hemåt. Min fina älskade hund. Det känns oerhört tungt. Två veckor....

Av Annica - 25 december 2011 11:45

Lucas inledde helgen med kusinhäng. Sover i kapp med Victor.

 


Sen skulle Kasper läsa bok för Lucas men faster fick hjälpa till efter ett tag.

 


"Lucas vill du  leka med mitt flygplan?"

 


Ett paket under granen luktade GOTT!!! Bäst att ligga på det så ingen kan ta det.

 


Mmmm....

 


Och så ÄNTLIGEN!!! Tomten!

 


Åh, värsta dinosauriebenet!

 


Kasper fick en bilbanan som man även kan ha som hårband.


När man för en gångs skull har sminkat sig så måste man ju ta en egobild men den blev såklart suddig.

   

Av Annica - 22 december 2011 20:07

Tack snälla ni för alla fina julkort!!!


 

Av Annica - 21 december 2011 16:45

Idag damp de första julkorten ner i brevlådan.

Jag älskar julkort och jag tycker verkligen att man ska skicka julkort i stället för att hälsa God Jul elektroniskt. Men i år, av ekonomiska skäl (det är dyrt att skicka 50julkort) så har vi bara skickat ett julkort. Lucas har också skickat ett kort och det har han betalt med sin veckopeng. Så nu vill jag, hur tråkigt det än är, skicka årets julkort här över bloggen, det hamnar säkert på fb också. Håll till godo! Nästa år hoppas vi på att korten kommer per post till er istället!


 

Av Annica - 21 december 2011 14:20

Så här ser man ut på promenaderna om man heter Lucas och har skadat sig i en muskel...

 

Tack snälla S för Lucas varma hurttatäcke!

Av Annica - 21 december 2011 13:07

Jag fick precis mail från JFR.se, de har haft fel på sitt lagersaldo och mina dödskalleörhängen var egentligen slutsålda. Crap! Hade ju tänkt att ha dem på nyår! Fast å andra sidan har Rock By Sweden ett par ännu snyggare som antagligen JFR har hämtat "inspiration" av...

JFR 49kr 


 

Rock By Sweden 299kr

Av Annica - 20 december 2011 18:22

Hörni, kan ni tala om för mig vad som menas med en kort promenad? Lucas ska gå många korta promenader... vad är kort? 5min, 10min, 15min???

Av Annica - 20 december 2011 13:40

Lucas är också trött idag. Sötnöt!

 

Det är helt fantastikst väder ute och det känns helt värdelöst att spendera den här dagen inne. Men skadad hund och sjuk matte resulterar i det här.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards