Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under januari 2012

Av Annica - 31 januari 2012 22:51

Som vanligt sitter jag uppe till klockan är alldelses för mycket. Precis som att jag alltid ligger kvar i sängen tills klockan är- ja ni gissade rätt -alldeles för mycket! Börjar ana ett samband där...


Jag har ju så mycket saker att göra på kvällarna. Idag kom jag på att Lucas behövde lite manikyr eller heter det pedikyr på hund? Eller gör man både och? Nåväl. Han fick klorna och tussarna i tassarna klippta. Det fastnar bara massa elak snö där så det är lika bra att radera ut dem, tussarna, inte tassarna. 


Nej hörni, nu ska jag bara byta vatten till djuren, göra katternas låda, ladda kaffebryggaren, duscha och... nej det var nog det som var kvar ikväll! 


God natt! -Typ...


 

Av Annica - 30 januari 2012 21:41

Enligt tidigare inlägg så skulle jag äta min smörgåstårta i dsuchen, blev lite fel där... Jag åt smörgåstårtan i soffan och till det så drack jag faktiskt ett glas rosévin, måndagslyx! Fast nu har jag halsbränna, jäkla vin!


   

Av Annica - 30 januari 2012 18:00

Alltså jag vet att det blir lite tajtigt och så men HERRE GUD vad duktig Lucas var idag. De senaste träningarna har jag känt att det inte riktigt fungerat som vanligt. Det har varit si och så med Lucas position i fritt följ, inkallningen har varit sådär och så vidare, ni fattar. Men idag så bara gick allt klockrent, ställandet -som vi bara tränat på några gånger går suveränt och fritt följ går hur bra som helst igen... jaja, ni fattar -igen.


Så jag har nu rannsakat mig själv, varför blev det så här??? Jo ni förstår, Lucas matte mao JAG har liksom slarvat. Släppt igenom saker när det egentligen bara varit okej, tyckt att jaja, det fungerar ju ändå. Men se icke sa nicke, smäll på fingrarna. Ska man ha en skärpt hund så måste man ha en skärpt matte. Ja iaf om man ska träna med Lucas som inte ger något gratis.


Så var det med det och nu ska jag hoppa in i duschen och SEN ska jag äta upp smörgåstårtan min chef bjöd på till lunch idag. Som jag inte kunde äta då eftersom att jag min klant hade glömt mina laktostabletter hemma.


 

OBS! Bilden är ett montage!

Om ni nu inte var skarpsinnig nog att förstå det. Dumförklarade jag just er? Sorry!

Av Annica - 29 januari 2012 21:24

Alltså det här med dygns-rytm. Det är himla svårt, nu ska jag försöka plita ner det här utan att sväva ut för mycket...


Jag tycker alltid att man får skämmas lite om man vaknar senare än nio på helgen. Det kanske bara är jag men det känns som att det är bättre att vara morgonpigg än kvällspigg? 


Ett exempel. Någon ringer mig nio en lördag morgon och jag sover eller ringer vid elva och frågar vad jag gör, (äter frukost framför morgontv). Då får man höra, "va!? sover du fortfarande?" eller "äter du frukost först nu???" 


Men om man skulle vända på det, jag som då är en nattuggla och med lätthet kan sitta uppe till tolv en vardag och till två eller längre en helg, tänk om jag skulle ringa till någon vid tio-elva på kvällen och säga samma sak? Då skulle det ta hus i helvete, nåja inte riktigt kanske men ändå. Vem har bestämt att man är bättre om man går upp tidigt på morgonen?


Det var nått att bita i va?!

Av Annica - 29 januari 2012 18:00

Det är inte bara allvar och träning hela tiden. Även om vi får träna en hel del på passivitet när vi leker med Lucas älsklingsboll! Man vill ju gärna ha sina fingrar kvar även efteråt menar jag. 


 

OKEJ!!! Jag är BEREDD!!! Kasta då!







Vadå? Vad menar du, har jag nått i ansiktet?  
 

Av Annica - 29 januari 2012 16:41

Christian the lion... 





Av Annica - 29 januari 2012 00:00

Idag hjälpte jag Stina när hon skulle åka till vårat forna jobb (Sofielund) för att låta henns nya stjärna, treåriga Jaspis få se lite nya miljörer. Treårstestet närmar sig med stormsteg. Jag skrev hjälpte men jag vete sjutton hur mycket jag behövdes? Han sköter sig exemplariskt. Stina kan till och med lasta honom helst själv och då menar jag HELT SJÄLV! Från inlastning till att stänga dörrar. Jag stod bara och var beredd i fall något skulle gå snett. Han tittade till på sig själv i alla speglarna i ridhuset, hur kan man klandra honom? han är både snygg och har aldrig sett en spegel i hela sitt treåriga liv innan. Efter ridningen så ställde Stina in honom i transporten igen och där stod han lugnt och mumsade på sitt hö medan vi fikade och tittade på när M red. Han är helt fantastisk!


   


Hemma i stallet igen tog vi en kall men skön promenad med hundarna för att sen avsluta med att köra ett pass tävlingslydnad. Idag var en länk-dag. Ingång på plan- fritt följ. Gick sådär men det får vi träna på imorgon, det var som sagt en länk-dag ingen finslipningsdag.


     

Va? Nej vi tigger inte!


Väl hemma igen var både jag och Lucas en aning trötta. Vilade ögonen en stund i soffan och då passade såklart Emil på att fota oss. Åh typiskt! Nu tror ju folk att man bara latar sig hela dagarna.

 



Kvällen avslutades hemma hos Stina med räkor och Hangover två. Mer skruvad än ettan om ni undrar!

 

Vi passade på att skala alla räkorna medan vi väntade på att brödet skulle bli klart i ugnen, smart va?!



Det var fler som passade på att vila en stund på soffan då... Söta Ella!

 

Av Annica - 28 januari 2012 23:17

Kolla vad min snälla älskade sambo precis beställde till mig! Glad glad glad!!!


 

Icebug-kängor! Inget mer halkande på is och defenitivt inga mer kalla fötter! Håller ner till minus 40! Snacka om att hundägandet har fått oss att köpa mer praktiska kläder -regnställ, overall, gortexkängor you name it! Eller så har vi bara blivit vuxna? Ryser av tanken! -nej nej, det är hundägandet, visst?!


Fast egentligen så har jag fått dem av svärmor! Så tack snälla svärmor! Och ja Emil fick sig också ett par...


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Skapa flashcards