Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Lucifers sjukhusvistelse...

Av Annica - 8 oktober 2007 23:00

Min stackars bäbis är hos veterinären nu, på bagarmossens djursjukhus.

Det började i morse/förmiddags då jag såg att han inte kunde kissa. Ringde Bagis direkt och fick rådet att jag skulle komma in medesamma, bara att ringa mamma och pappa då Emil såklart är bortrest, han som aldrig är bortrest!
Väl där så säger personalen att det är ungefär en timmes väntetid (jo tjena) så jag skickade hem min stackars pappa så att han skulle slippa sitta och vänta därimot ringde jag stina så att hon fick sitta och vänta med mig och köra hem mig. Efter tre och en halv (3,5!)timme fick vi komma in.
Då hade jag och en till suttit med våra katter lika lång tid medan hund efter hund fått komma in och fått vård, men dom var säkert mer akuta än våra men det känns ju lite skumt när man sitter och väntar och tycker att man har en allvarligt skadad katt (den andra katten trodde dom blivit påkörd eller blivit biten i benet) och alla djur som man tycker ser relativt friska ut får komma in före. Men men, dom gör ju sitt jobb så.
Väl inne fick vi vänta säkert tio minuter en kvart innan veterinären kom, då hade inte sköterskan kommit tillbaka för att ta temp och väga honom som hon sagt att hon skulle.
Men iallafall så är han inlagd nu, dom har sövt honom och skulle sätta en kateter i urinröret men inte lyckats då det för tjockt (igentäppt med stenar). Dom fick tömma blåsan genom att klämma på den och får nu avvakta och se om han kissar själv annars så får dom göra om hela proceduren och hoppas att dom ska lyckas bättre. Får veta mer i morgon. Nu är det bara att vänta. Han kommer att behöva äta speciallfoder resten av sitt liv men det känns som att det kvittar, bara han blir bra igen! Min lilla plutt, tänk vad ensam han är!!! Hoppas att han får middag iaf... Plutten min! Eller väntar dom med det ifall som måste söva honom igen? nått måste han ju få i sig, fast å andra sidan så räcker det ju med vatten bara. Men han är ju så hungrig. (Hönsmamma)

Dag ett (1), inlägg på kattliv:
Jaha, hemma igen -utan katt, han blev inlagd.
Dom ringde precis från Bagarmossen han har varit sövd och dom har försökt få in en kateter i urinröret men det gick inte, det var för tjockt, för många urinstenar. Jävla skit!!!
Han kommer att ligga under natten och så får dom se om han kan kissa själv, annars så får dom söva honom igen och försöka sätta en ny kateter. Han kommer att få äta speciallfoder resten av sitt liv men det känns som att det kvittar, bara han blir bra igen. Gud vad jag saknar honom. När jag gav Puma mat så undrade jag varför han inte kom som ett skott... men han är ju inte hemma. Dom skulle ringa imorgon igen och rapportera läget... bara att vänta...
10000 trodde dom att det minst skulle gå på, tur att han är försäkrad!

Uppdatering om Lucifer. från kattliv dag två (2)
Skrutten är fortfarande kvar hos vet. Han har inte kissat själv ännu men har inte heller gjort några försök, blåsan är inte full men dom håller den under stenhård kontroll (vet egna ord)
I går natt spolade dom honom och har skickat urinprov till labb, resultat kommer imorgon.
Han får smärtstillande, nått som var avslappnande för blåsan (kommer ej ihåg namnet), antibiotika och nått som hette nått jättekonstig men som fungerade som glukosamin gör för lederna fast för urinblåsan istället (ett smörjmedel).
Han har fått både frukost och lunch då de ansåg att risken för att han skulle behöva sövas just då var minimal. (oj vad glad han måste ha blivit, blötmat!!! (vilket jag antog att det var då dom blandat ut det med vatten) det är riktig lyx!)
Han har dock inget dropp då det kan stressa blåsan för mycket.
Nu är det bara att vänta. Vet. sa att han var en av de katterna som såg nöjdast och mest tillfreds ut och det är ju jätteskönt att höra, men oj vad jag saknar honom! gossebubben!

Uppdatering om Lucifer dag tre (3) kattliv.
Jag får förhoppningsvis hem honom imorgon. *håller tummarna*
I natt har de fått söva honom igen och försökt att sätta en ny kateter i urinröret då han fortfarnade inte kissat själv, men även denna gång misslyckats. De tror att han kan ha en missbildning i själva urinröret som är medfött och som släpper ut kiss men som inte släpper in tex. katetern. Om det inte blir bättre nu så kommer dom att göra en kontraströntgen på urinröret/blåsan, dock har han kissat själv nu på morgonen och jag har inte hört något sen imorse då dom ringde och berättade detta. (Och det måste ju nästan betyda att han är bättre).

Puma (och husse och matte såklart) saknar honom verkligen, hon sov på "hans" plattform på klösställningen inatt och den sover hon aldrig på i vanliga fall! Och imorse höll jag på att glömma att ge henne mat, jag hade ju ingen Lucifer springades runt benen tiggandes mat


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards