Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Rumpetroll....

Av Annica - 29 mars 2010 20:06

Herre jesus och påskharen! Ställa om klockan är ingen barnlek, har gått som en klubbad säl hela dan! fyy och blää! Snacka om jetlag... Nåväl, det borde väl bli bättre till imorgon får man hoppas.


Kort vecka vilket känns väldigt trevligt, veckan efter blir också kort vilket känns ännu trevligare. Tänk om man jämt kunde jobba fyradagars-vecka, skulle vara FAB! Ska egentligen sitta och skriva mina samtalsunderlag till barnkonferansen på onsdag men jag har ingen som helst lust. Å andra sidan skulle det vara så bra om jag gjorde dem idag, då har jag morgonkvällen fri. Att skriva eller icke skriva, det är frågan. *suck* Tänk om man skulle ta och vinna drygt 200miljoner som han i skånaland, fantastiskt. Skulle göra en Åke tror jag. *hehe* nej men nästan. Lyxliv here I come! Dravlar och svamlar som värsta pyret. Nåväl, ska sluta nu... bäst jag skriver mina samtal... (ett ska vara på engelska, de ni....)


PS i ordboken idag.... norskt ord -rumpetroll.... gissa vad det betyder. Stine och Patricia får inte gissa....  svaret kommer imorgon DS


---------> svaret är GRODYNGEL! Du hade rätt Hasselgirl! grattis!



 
 
Anette

Anette

29 mars 2010 21:10

Hampus stirrade på mig i morse som om jag inte vore riktigt klok: Gå och lägg dig igen! Det är ju mitt i natten! I skolan satt alla barnen och halvsov. En tjej fick jag tom skicka hem.
Jag har ingen gissning, men jag tror rumpetroll har något med Skavlan att göra, eller?

http://malinrosa.blogg.se

 
Merlins matte med BRUDARNA

Merlins matte med BRUDARNA

30 mars 2010 00:24

Tack för tröstinlägget det värmde i hjärtat!

Rumpetroll är detta:

Övergångformen eller stadiet mellan ägg och vuxen hos amfibier.
Yngel på svenska - Grodyngel el padddyngel.

kramar Sanna med djuren

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards