Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Midsommaroffer och bra ideér!

Av Annica - 26 juni 2010 19:15

Gosh! Det blev nog rätt hårt igår utan att jag märkte av det. (dock mest hårt utav sol och tjo och tjim)  Däckade på soffan vid fem (alltså nu i eftermiddag) och slumrade en halvtimme, nu är jag pigg som en lärka igen!


Midsommarnatten avslutades vid tre, då kvittrade fåglarna och himlen började anta en ljusblå nyans... Dags att nanna sa jag och ingen sa emot så så blev det. Vi började ju runt tolv på dan så de flesta var nog rätt möra av all sol och goda drinkar som bjöds. Men ojojoj, det måste vara rekord att det inte regnade ens en droppe på själva midsommarafton! Vi hade helt fab väder! Lovely!


Däremot blev det midsommaroffer i dag i form av partytält som inte alls gillade det oväder som drog förbi över Överfors mitt på dagen, pinnarna liksom vek sig under hagel-regn-åsk-stormen! Bra kvalité det där...


Nu ska jag återgå till städandet, idén med att alla kunde gå in med skor igår får jag äta upp idag! Men trevligt hade vi!


Vissa gick ut hårt i firandet...

 


                                    Den som söker finner... eller?


Karin tycker att pink pet is the shit!


Jack undrar vad sjutton jag håller på med.


Partytälten som senare blev ett partytält...


Sill-lunch


Bordsbön?


Min tallrik, jag är inte mycket för det kladdiga sillarna, rent ska det vara. Lägg märke till de minsta pärarna... De är hemmaodlade!


Vi skrev namn på glasen för att lättare hålla reda på dem. Jag har inte alls valt själv... Prickarna är en avspegling av min knottbitna kropp...


Jack fick en såpbubbelpistol, eller hette det blåsbubbelpistol?

'


Jag tror att Karin tuggar, därav minen.


Mattias passade på att klia sig på magen när jag fotade...


Jag tror det händer nått därborta... Missade för jag skulle ju självklart ha kameran i fejset.


Blåsbubblorna.


Fina midsommarstången! Vi dansade tre danser sen orkade vi inte mer, snacka om pissig kondis...


Fru Hamptons och Angelica inte Agge.


Mamma Malin försöker att fota sin söte son Jack, men han vill inte titta upp...


Här kommer mina försök till samma bild.


Åh, lite bättre...


Soffmys.

Kobbe hade jobbat hela natten, fram till elva på förmiddagen och var trött i ögat, det passade Malin snabbt på att utnyttja.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards