Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under juni 2010

Av Annica - 21 juni 2010 21:12

Ursäkta för röran bland bilderna men jag orkade inte bråka med datorn idag. Och så ska jag passa om att tala om att det faktiskt är VÄRRE än vad det ser ut. Har inte visat er alla av humana skäl... knott och myggbett i en salig blandning. Och jag som hört att knottbett inte ska svullna upp och klia som myggbett! Lögn!!! Käkar clarityn mot klådan på inrådan av Farmacevt.... Ja, jag tycker oerhört synd om mig själv!

Av Annica - 20 juni 2010 19:17

Jag släppte ut Lucifer i fredagsmorse när jag åkte till jobbet. Sen skulle vi vara borta hela helgen men mamma och pappa och grannen skulle passa djuren...


Pappa var ute två gånger på fredagskvällen -ingen Luci, bara Puma som kom och ville in. De åkte ut till oss lördag morgon, satt här över en timme -ingen katt. Per, grannen, var över lördag kväll -ingen Luci. Mamma och pappa var över i morse, de var ute i skogen och ropade, skakade matburken -ingen katt. Lucis mamma mao. jag och hans husse kom hem vid sex... ut och ropa på Luci, 25min senare kommer han strosandes i sakta mak på vägen som att inget hänt... dammig var han också så han har säkert rullat sig i välbehag strax innan... ingen nöd på honom inte. Nu sussar han sött i sin säng och alla kan andas ut! Alla är informerade om att han är hemma.... Nästa gång får han vara inne redan dagen innan vi ska någonstans.


 

Av Annica - 15 juni 2010 21:16

Nej... det blev ingen blogg idag heller.

Av Annica - 9 juni 2010 20:29

Skrämde slag på chefen i morse... anledningen? jo jag kom stapplande ut från vårat lekrum när hon kom och öppnade i morse... såg säkert ut som en zombie och anledningen till det då undrar ni säkert?  Nej, jag har inte blivit utkastad hemifrån det var bara så att jag var på jobbet kvart över sex i morse... Anldeningen till det då? (nu undar ni säkert om det här ska leda någonstans...) Jo så här var det... Min bil (Doris) är ju hos verkstan för skönhetsbehandling efter påkörningen jag råkade ut för. Vår andra bil, ska vi kalla honom Bartolomeus? Skulle in för lite underhåll och skulle lämnas på verkstan klockan sju i SPÅNGA.... på andra sidan stan... Så jag fick vackert (eller knappast vackert, snarare motsattsen) gå upp tjugo minuter över fem i morse... så kvart över sex damp jag ner på vår stora blåa kuddhög i lekrummet på jobbet, drog en fleecefilt över huvudet och somnade sött tills klockan ringde halvåtta... då jag alltså skrämde slag på min chef när jag uppenbarade mig framför henne.... Så det kan gå...


Nåväl, lider just nu av akut sömnbrist då måndagskvällen inte slutade i säng förrens ett på natten efter biobesök med tha girls! Såg SATC2!!! FAB FAB FAB!!! ÄLSKADE DEN! Ni filmkritiker kan slänga er i väggen och dra något gammalt över er. Nej det är ingen oscarvinnande film, ja den saknar djup, men vet ni... (brutalt uppvakande kanske) DEN SKA VARA SÅ!!! DET ÄR SATC INTE NÅTT ANNAT!


Nåväl... till sömnbristen då. Skulle ha lagt mig tidigt tidigt igår men min bror ringde och bjöd dit oss på middag och det kan man ju inte tacka nej till... Träffade min underbara trollunge Emma, snacka om energikick!


       


Middagen serverades kvart över åtta och efter det blev det världens godaste chokladkaka så hemma var vi inte förrens vid tio snåret och vet ni... då Skulle jag fortfarande tömma, tvätta och sprita Lucis låda. Glömde nog berätta, han har en tarmparasit så det är fem dagars behandling för honom och Puma och superduperrengörning av låda, skålar, rubbet... spännade... och vet ni en sak till? Vissa avarter av parasiten kan smitta till människor och vi vet inte vilken typ han har och det kostar tusen spänn att ta reda på. Så länge vi är symtomsfria blir det inget test kan jag säga. Nåväl, blev långt ikväll men jag har ju missat två dagars blogg så det var ni värda...


Nu ska jag snart gå och dö i sängen men går jag och lägger mig nu så vaknar jag tolv och är snorpigg så det är bäst jag fortsätter nypa mig själv i armen ett tag till annars kommer vi aldrig ur den är dumma sömnbristen...


PS tog immodium plus i måndags (vet ni inte vad det är så googla) nu har de gått i baklås... bokstavligt och bildigt.... DS. (var tvungen att skriva det, hoppas ni inte kräks... ) tjing tjong!

Av Annica - 6 juni 2010 16:15

Letar ni solpuder? SLUTA! Gå in på The Body shop och köp deras underbara brush on bronze, det finns inget som slår dessa underbara kulor! FAB!!! Är inne på min andra ask sen tio år tillbaka, den är alltså otroligt dryg, försökte med endel andra märken när den tog slut, den är nämligen inte den billigaste. Kastade tillslut in handuken och gick till TBS och köpte mig en ny ask med kulor...

        När jag var inne och skrotade på TBS så hittade jag en ny underbar scrub med citrondoft! Eftersom att jag var tveksam till att jag tål den så fick jag med mig ett prov hem så att jag kan testa innan jag köper en hel dyr burk! Har dock inte hunnit testa den än men ikväll så...


Med i påsen skickade expediten ett prov på deras nya bodybutter med mango. Härliga bananer(eller mango månne?), älskar gratisgrejjer av kvalité!!!


Nu ska jag bege mig ut i solen igen, tog mig en välbehövlig paus...

Av Annica - 6 juni 2010 14:00

Dagens göromål...  


   























Jag läser och Emil klipper gräset. Jämn arbetsfördelning? Kanske inte men jag läser den här undertiden...



 

Alltså arbete, jag förenar nytta med nöje precis som Emil, solar och arbetar.  


Grisarna gör det här...

 

Latmaskarna...


Och Luci gör det här...

 


Puma är ute och ränner i skogen så hon fick inte vara med på bild...


 

Av Annica - 5 juni 2010 14:45

Dagen spenderas i Söder Kängsta hos Jack och hundarna, Aragorn och Bella. Malin och Jimmy är på möhippa respektive svensexa. Hitills har vi hunnit med att titta på Alvin och Gänget 2, ätit korv till lunch, lek i lekstugan och i sandlådan och gått på promenad med hundarna. Nu sitter Jack med en skål bilar och tittar på Svärdet & Stenen och jag passar på att blogga.



Min faster ringde för ett tag sen och sa att de var uppe i sthlm över helgen och undrade om vi var hemma. Så om en stund ska vi packa in barn och hundar i bilen för att bege oss hem och fika med dem. De har ju bara sett huset innan det var klart.


Bilder kommer senare, kass mottagning här så det går inte att överföra bilderna från iphonen....


Av Annica - 3 juni 2010 20:56

Nyss hemkommen från sommarfest på jobbet med barn, föräldrar och kollegor. Supertrevligt men nu är jag så innerligt trött att jag snart ramlar i bitar, sängen nästa.


Sista chansen på att följa med på satc 2 på måndag, bokar imorgon. Alltså filmstaden sergel kl 21.00 salong 3, lyxplatser (20kr extra). Gemensam middag innan, vart vet jag inte. Än så länge har Karin, Malin S, Therese och Malin B svarat ja...  Jag köper biletterna direkt på nätet så får ni förhinder får ni betala ändå.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards