Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Bara massa babbel

Av Annica - 9 oktober 2011 23:15

Söndagkväll, klockan är egentligen alldeldes för mycket för att jag ska sitta här men ändå gör jag det. Orsaken. Ja se ni, jag sov av någon konstig anledning till nästan tio imorse, så den där tröttheten som bör infinna sig vid den här tiden finns det inte ett spår av.


Helgen har bestått av inplockande av utemöbler, nåväl. En början till inplock av utemöbler till det att regnet sköljde över oss. Nu ikväll åkte blommorna in. Inte vet jag om grannarna är tror att vi är tokiga, det är ofta vi kommer på sånt vi borde gjort på dagen som görs sent på kvällen och ja ibland även på natten. Dammsuga och sånt ni vet. Galet egentligen att blommorna kunnat vara ute till oktober. Ja, jag vet. Pensionärsnack. Förlåt.


 


Det har firats födelsedagar i helgen så det har ätits tårta och paj och så har jag även hunnit bli stucken med en spruta. Fästingvaccin, vet ni att det kostar 350kronor att få ett sånt litet stick?! Galet! Hade ju kunnat gjort det själv. Sen kunde jag inte lösa ut oss från ICA så det fick Emil göra. Åh suck!

Tänkte skämta med hon sköterskan att jag nog var sprutnarkoman i ett tidigare liv. Jag körde harcorestyle och stod ute och fick min spruta. Kom dock på i tid att hon kanske inte skulle uppskatta skämtet.


Lucas har även han hunnits med såklart. Hans "working for food" fungerar numera riktigt bra. I början var han alldeles för exalterad över att se sin matskål med mat stå en bit bort. Han gjorde allt i sin reportoar för att få maten utom det han skulle göra. Men nu har han nog fattat galoppen och lyssnar på mig, genomför sin uppgift och får sin mat. Det är inte lätt att vara hund, eller vad säger ni? Jobba för maten!


 


Nu ikväll har vi haft Emils bror och hans tjej över på middag. G ville lära sig att tranchera helstekt kyckling så nu är det upp till bevis!


Nåväl, ska avsluta mitt babblande nu och be Emil slå mig med gummiklubban så att jag somnar. Öppning på jobbet imorgon.


Tjingeling!

 
 
Ingen bild

christina

10 oktober 2011 18:40

Ja här är ännu blommorna ute i söndags så satt vi ute i solen o åt mat alldeles ljuvligt vaemt o skönt.

 
garderobsgrubbel&byråbekymmer

garderobsgrubbel&byråbekymmer

10 oktober 2011 18:47

jag föredrar verkligen också att få svar på mina kommentarer jag lämnat hos nån, i min egna blogg istället för att leta upp det igen i den berörda bloggen.
Och som många skrivit, det blir lite personligt över det hela och det är trevligt =)

http://pyttis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards