Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under oktober 2008

Av Annica - 22 oktober 2008 17:30

Idag gick det faktiskt bra på körlektionen. om det var för att jag körde på eftermiddagen istället för på morgonen eller om jag bara har börjat känna bilen mycket bättre vet jag inte men bättre gick det. :-) hoppas att jag får köra upp snart.

Vi var ute och godkände våra nya grannars bygge nu ikväll, det kommer nog att bli fint. jag vill också börja ansöka om bygglov nu!!! Det känns som att det aldrig kommer att bli av. :-(

Nu är det sängen som gäller, imorgon är det körlektion igen, även denna gång på kvällen. Men först jobb och sjukhusbesök.

 

Av Annica - 21 oktober 2008 17:30

jag tycker inte om min körlärare... han är inge bra! :-( måtte jag bli klar snart!

Av Annica - 20 oktober 2008 17:30

jupp... rosa! neonrosa för att vara exakt! älskar det!!! :-D

körlektion imorgon... när ska jag bli klar, vill köra upp nu!!!!!

 

Av Annica - 19 oktober 2008 18:00

Idag har vi varit på kalas, J fyllde ett år... tyvärr så glömde jag att fota presenterna han fick av oss. :-( pop-kläder, byxor och body, båda svart amed ränder i massa olika färger! helt underbara. heffaklumpen från nalle puh, märkpenna (han ska ju börja på förskola snart) samt två par vantar även dom från pop, pop är BÄST! :-) dyrt men kvalitet som heter duga.


Vi blev kvar till 22 för vi blev bjudna på middag efter så det var sura katter som mötte upp i dörren när vi kom hem. Dom var ju H U N G R I G A!!!!!!!!!! Stackarna.


Nu är det duschen och sen sängen som gäller... ny jobbvecka imorgon, att helgerna ska gå så himla fort! dumt!


PS filmen igår var skön, men man måste gilla biljakter, pang pang och ha en massa fantasi. Jag kom på att jag är nog lite kär i Angelina... DS

 

Av Annica - 18 oktober 2008 17:15

vi var på naturhistoriska idag... en mamma står med sin son framför en jordglob som är inhägnad. För det första så snurrar mamman på globen och för det andra har hon ställt sonen framför sig uppe på platån där globen står... sen säger hon efter ett tag... du får nog inte vara här uppe... no shit Sherlock!!!



Av Annica - 18 oktober 2008 17:15

Idag blir det naturhistoriska museet på förmiddagen och bio ikväll... Wanted. verkar bra. :-) En trevligt och händelserik lördag med andra ord... skönt trött på att aldrig göra nått på helgen.

Av Annica - 14 oktober 2008 15:45

Idag när jag väckte ett av barnen (2åring) på jobbet efter vilan så frågade jag om han sovit gott och om han sovit som en prinsessa? han hade sovit gott men inte som en prinsessa.
en prins då? frågade jag -nej, inte som en prins...
men som en giraff då? -nej, som en igelkott!!! svarade han stolt... sen "stack" han mig på näsan med sitt finger och sa... stick stick... sötnos!!! sånt får en att orka jobba på lite till mitt i allt kaos! :-D


 



Av Annica - 12 oktober 2008 15:45

händelserik helg. har ju inte hunnit att uppdatera.

fredagskvällen spenderades på Patricia med middag och skönsång för det fyra(!) födelsedagsbarnen....

Jag , K och C träffades här hemma, för sminkning, frisyrfixande, klädval och förfestande.... Jag hade verkligen ingen aning om man jag skulle hitta på att klä på mig för kvällen, vårdad klädsel stod det... vad menas med det? Provade och provade och tillslut, bara på skoj drog jag upp en av kjolarna som en tubklänning och sa att så här kan man ju gå.... (och himlade med ögonen) C stannade upp och bara.... JA! skitbra! Så jag hade alltså en kjol som klänning... Men det gick det med. :-)
Sen blev det sminkning av donnorna... C fick lila ögonskugga som matchade hennes lila strumpbyxor perfekt! Och K fick härliga guld/bronzade toner som hon verkligen passade superbra i! Och på mig själv la jag en grön-make med mycket färg för att kompensera min helsvarta outfit! Kvällen blev lyckad även fast jag lyckats glömma mina laktostabletter när jag skulle byta väska (till min underbara kuvertväska) men men, det löste sig det med... Dans och toabesök med glipande dörrar, rop på vakter (dock inte av oss) "och mystiskt utskjutande hörn på däck som man snubblar på för att dom sticker ut där man minst anar det för det kan ju absolut inte ha med vinkonsumtionen att göra".....väntade oss när vi äntligen tagit oss till Båten bara en aning försenade efter att vi kommit fram till att "löven var halka" och att sällskapet som väntade på oss "skulle ta en bar i ölen" så länge.

Igår blev det Farsta C på förmiddagen, tänk att det kan vara så svårt och dyrt att få tag i ett batteri... *morr*

Efter det blev det fika hos M, J, J, A och nya lilla B. Vi blev "attackerade" av A och B när vi kom och jag hade hundgodis med mig (man måste ju ha presenter till sin gudhund) och blev väldigt poppis!!! Och så skrämde jag lilla J med min nya hårfärg... Stora J är van... *hihi* Börjar låta som vår ABC-bok på jobbet...

Sen var det bror som skulle firas så det var bara att sätta sig i bilen och fortsätta till Årsta Havsbad, Bror och svägerska bjöd på middag hemma hos mamma och pappa. Bror fick en korg full med ostar, vin, marmelader och frukt av mig och Emil... gourmé som han är... ;-D

Och nu sitter jag alltså här och summerar helgens händelser till några rader och har en katt som traskar rakt över tangentbordet i hopp om att matte ska sluta skriva och kela med henne istället... Pumas ord är allas lag... (tror hon) Nu sätter söndagsångesten in... tredagars helg tack! Nu är det sen frukost med Emil som gäller och sen blir det väl städning och sånt som blir försummat i veckorna.....kul avslut på en annars underbart kul helg! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards