Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under oktober 2008

Av Annica - 9 oktober 2008 16:00

Hagsätra Zoo säljer guldfisk/slöjstjärt i skål!!!! kan man anmäla sånt någonstans??!!! olagligt, elakt och puckat!!!


 


PS. Är du kattintresserad??? Bli medlem DS
http://www.webbkatten/egetforum.se/board


Av Annica - 8 oktober 2008 15:45

Jupp, Emil är bortrest... så när katten är borta så visslar fågeln?? eller hur var det nu?! :-) ne jag vet inte...


många dagar utan riktig blogg... dåligt av mig. har varit lite trött och sliten och har inte haft någon riktigt inspiration. all tid har gått till jobbet och zooet här hemma... har ju nu en flock med marsvin, tre grislingar kurrar runt i buren....


jag var ute i lördags med M och T, skitkul! vi var på Götajuck och drack champagne... gott! mycket bra musik så det blev en hel del galen dans också!!!


på torsdag och fredag fyller ovannämnda år så på fredag ska vi till Patricia och fira dem (och P som också har fyllt år nu i veckan) med middag... kul!!!


Doris har anpassat sig bra här hemma, hon och Ärtan verkar lite kära... sötisarna, uppvaktar varandra genom kurr, pussar och rumpvickningar... precis som i den mänskliga världen.... :-D Jag har beställt 2mysrullar från marsvinshjälpen till grisarna... ser ut som luddiga tunnlar... jättefina. som det är nu så får någon av dem sova ute i höet eftersom att vi bara har två hus och tre grisar. Ärtan brukar göra det ändå så det är ingen fara på taket ännu.... Hon ligger utsträckt och sover så slappna av kan hon göra utan hus...

 



M vabar igen... men men, nu var hon iaf 2,5vecka i sträck och jobbade, rekord!


Och tillsist!!! GRATTIS STOREBROR SOM FYLLER ÅR IDAG!!! HIPP HIPP HURRA!!!!

Av Annica - 6 oktober 2008 15:45

På lördag firas Djurens dag runt om i världen. Djurskyddet Sverige lyfter nu den högaktuella frågan om de långa och plågsamma djurtransporter som djur utsätts för varje dag i Europa.


Stoppa de plågsamma djurtransporterna! Kopiera denna länk och skriv sen på!



http://www.djurskyddet.se/index.asp?s=1


Sprid denna till alla bloggar ni kan. Sprid denna länk till alla era vänner, jag har redan skrivit på. Visst skriver även du på?

 


Av Annica - 3 oktober 2008 15:30

kommer hit idag. ska introducera henne för mina grisar... spännande.
hinner inte skriva mer nu, uppdatering senare ikväll eller imorgon!


....uppdatering..... nu är dom ihopsläppta, för er som har FB så finns video upplagd där. för er andra... det har gått bra hittills, men man vet aldrig.

ps fått present av min underbara sambo, en rosa mp3.... (för att matcha lurarna, kameran och skorna :-P) ds


 

Av Annica - 2 oktober 2008 15:30

om ni inte fattat det så är jag glad! :-P


Kom precis hem efter att ha hämtat mina nya lurar och mitt te från kränku!
FATTA!!! Min lurar här här... och jag sitter såklart med dem på nu! :-D Nördigt jag vet! :-) Men sååå bra ljud!!!


Och ja... jag är materialistisk! fattade ni det först nu?


Imorgon får jag hem en ny gris som jag adopterat av en kollega till min kompis. Grisens kompis dog och nu är hon ensam och olycklig... :-( så nu ska flocken utökas från två till tre skogaholmslimpor... (S:s uttryck) Doris heter nykomlingen, hon är teddyblandning med troligtvis virvel isig då hon har några lååånga hårstrån på rumpan. söt! röd/vit i färgen.


Imorgon kväll ska jag och Emil äta löjromstoast (ja från Kalix Karin), hummer, rökta räkor och dricka vin... underbart! det kan vi behöva efter alla inneboende och allt jobbade, känns som att vi inte har umgåtts på hundra år....mys mys!!!!


Nu ska jag hoppa i duschen och börja med middan, raggmunk, stekt fläsk och lingon! mums!!!


 

Av Annica - 1 oktober 2008 15:30

....för era måbättrekommentarer igår... känner mig inte lika deppig idag men inte helt som vanligt heller.

Ringde till Trivselhus och fick prisuppgift på det huset vi var intresserade av, 1,8miljoner mer än vad vi har råd med... tror vi väljer nått annat faktiskt!!!! :-P

Idag fyller mitt kusinbarn Elina 26år!!! GRATTIS GRATTIS!!!! Hoppas att du får en underbar födelsedag därborta i Afrikat! :-)

Sitter och lyssnar på Rasmus nya skiva, Black Roses, UNDERBAR! Mina lurar kom inte idag heller men imorgon borde dom komma, längtar!!!!

uppdatering.... jag ÄLSKAR deras nya album!!! fy fan vad bra. Känner mig nästan lite sådär tonårskär... ni vet... idoldyrkan! *hehe*
Fick mail från cdon och mina lurar leveraras imorgon! jippi!!!!!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards