Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under november 2008

Av Annica - 12 november 2008 20:00

nej idag är det tomt i ordförrådet... tror att inköpschefen har missat att beställa bokstäver tills idag... ni får hålla tillgodo med en otroligt fin text av okänd författare.




Regnbågsbron
På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.
När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.
Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.
Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.
Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.
Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...
Författare okänd...

 

Av Annica - 11 november 2008 20:00

....jupp jag har bokat uppkörning. Jag säger inte när, men jag kan säga att jag redan är supernervös! :(

Jag längtar tills jag är klar och jag hoppas verkligen att det blir innan jul! Jag vill ha det där kortet nu nu nu!!!

Tack för era kommentarer i går, jag har fått så mycket svar och de flesta säger snälla saker, känner mig som värsta bästa ju! Varför vill inte alla vara bästis med mig menar jag?? Eller är det så att ni bara tror att jag är snäll??? *mohaha*

Nu ska jag gå och göra lådan, varför måste katterna bajsa varje dag??? :-P


 


Av Annica - 10 november 2008 20:00

ofta ser man inte på sig själv som andra människor gör det. Därför skickade jag igår mail till kanske 15personer och bad dem beskriva mig med 3ord eller mer... jättekul. Har fått in några svar och väntar nu på resten. Ni som inte fått mail kan väl göra samma sak här, antingen i en kommentar eller i gästboken? redovisar resultatet här om en vecka... :D

Av Annica - 9 november 2008 20:00

idag är det din dag! älskar dig pappan min! det finns ingen bättre pappa, alla kategorier!

om en stund är det farsdagsfika i årsta som gäller, jag har köpt prinsesstårta, pappas favorit och bror min har köpt blommor (sa han iaf).

Kattutställning blev det ingen. stackars guldis hade migränkänningar, men det går fler tåg. :)

jag S och J såg på film igår, sååå dålig! jag kommer inte ens ihåg vad den hette. det handlade om en pappa som skulle berätta för sin dotter om hur han träffade hennes mamma som han skulle skilja sig ifrån. segt och bara konstigt! blö! ska ta reda på vad den hette så ni slipper gå och hyra den för dyra pengar... den får inga stjärnor av mig... jo en, en överstruken.

 

Av Annica - 8 november 2008 20:00

jo, blev tokinspirerad idag (igår?) när jag kollade på idol... (det var ju rocktema, man måste titta!)
var tvungen att fixa ny musik i mp3:n... la till lite alice cooper, metallica, bon jovi,, kiss, evanescence, GC, Linkin, Him mm... Nu har jag en riktigt skön blandning med ny, gammal, hård, metall och punk... och mitt i har jag lagt i robyn... oväntat men den ultimata spridningen. :D (kunde ju inte ta bort nått så det får samsas med Coldplay, rasmus, Backyard Babies, Aerosmith, Amy, Limp Bizkit och Nickelback...

om tolv timmar ska jag möta upp guldis i skogås... ska ta med systemkameran och jag hoppas att jag får riktigt fina foton på katterna. :)

Sömn? vad är det?!

 

Av Annica - 7 november 2008 19:45

så står det på våran dörr... men pizzamenyer och mäklar-utskick går visst inte under reklam, inte här iaf... *morr*

Annars har dagen faktiskt varit bra. 4personal + kokerskan + föräldrajour var vi idag (i hela huset) men det gick faktiskt bra. Jag och A tog det lugnt inne hos oss med åtta barn. Vi avböjde erbjudandet om extrajour och lullade på själva.

Nu sitter jag med ett glas vitt efter att ha ätit en god middag bestående av laxfjäril, kokt broccoli och blomkål, färska grönsaker och skagenröra... Emil jobbar. Snart ska jag sätta mig i soffan och njuta av mitt fredagsgodis tillsammans med någon bra film. Alla "måsten" med djuren är gjorda så nu återstår bara det bästa! Goset! :-D

 

Av Annica - 6 november 2008 19:45

trött... orkar inte skriva nått... vet inte ens vad jag vill ha till middag....

duscha... sova... jobba....fredag...lördag kattutställning i skogås med guldis! KUL! :-D
Puss


 

Bild på mig i mina älskade lurar!

Av Annica - 5 november 2008 19:45

jupp... en djuuup suck... M vab... igen... jag börjar dessutom att bli sjuk men det är bara att ta alvedon och infinna sig på jobbet imorgon.

Körlektionerna går bra men jag önskar att jag kunde få köra upp snart... och att min körlärare att lite mer GO! i sig... han är så seg och virrig, man blir galen! Jag har nu bokat ytterligare ett 10lektioners paket... inte är det billigt att ta körkort inte, nån som vill sponsra? (jag kan dansa också)
Ska börja tidigare imorgon och ev. öppna på fredag... *suuuck* men men, jag behöver kompen för att köra. Jag har bokat in 5dubblelektioner på arbetstid, det var allt dom hade att välja på. Fast å andra sidan så skulle jag behöva sova också men det får jag ta i nästa liv eller hur var det nu man gjorde?
Nu är det Grey´s Anatomy som gäller och sen säng...


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards