Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Annica - 3 december 2008 21:15

Hemma från veterinären med Doris.
I lördags hittade Emil en böld på låret (vart sitter det egentligen på ett marsvin???) som var ca 1,5cm i diameter. Den var dold av all päls så den syntes inte med blotta ögat. Trodde såklart att det var en tumör och blev riktigt lättad när veterinären snittade och konstaterade att det kom ut gul/vit geggamoja, trögt som tuggummi var det och blandat med päls så den troliga orsaken till denna åkomma är att hon har haft ett eller flera inåtväxande hårstrån.
Jag försökte ju att perforera den själv i lördags då jag tyckte mig se ett litet hål i den men jag hade inga riktiga verktyg hemma så jag vågade inte mer än att bara sticka med en steriliserad nål och tydligen är det ju så att det finns en massa olika fickor i såna bölder och jag träffade bara i ett tomrum med genomskinlig vätska och då vågade jag inte prova mer. Man vet ju inte. Så nu står hon på antibiotika och smärtstillande i tio dagar och såret som blev skall hållas öppet och rengöras/tömmas varje dag och så måste jag skrapa bort alla sårskorpor. Plus att buren skall hållas så ren som möjligt så mockning varje dag där helst två gånger om dagen... Men jag är glad att det inte var något allvarligare än det här och förhoppningsvis så reder det sig nu bara jag sköter det ordentligt. Men om den fylls på hela tiden och inte läker så blir det operation för fröken....

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards