Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Annica - 4 december 2008 21:30

eller jo men ingen speciell för min fantasi har tydligen gömt sig idag.... under sängen? nee... där hittade jag kattkräks... och på hela mattan... inget konstigt med det, katter kräks... men... så var det kräks i badrummet i morse och då blir hönsmamma Annica orolig. :( Lucifer var den som spydde i sovrummet och jag tror att det var han som spydde i badrummet också. inga hårbollar utan rediga spyor bara... så i morse var det matte som nöp i Lucifer för att kolla om han hade vätskebrist och jo, lite brist hade han allt. så det fick bli lyxfrukost med blötmat utblandat med lika mycket vatten. så kycklingsoppa alltså! och så fick husse stränga order om att kolla honom ordentligt hela förmiddagen samt vätska och tempa honom om han fortsatte att spy men det verkar ha gett med sig nu.

Doris härliga böld är också ett kapitel... klämma ut gegga blandat med blod... *hihi* mojsigt! spruta in koksaltlösning och spola ur... mumma... tur att man inte är äckelmagad... Men det är synd om tösabiten!!! det är inte vidare skönt när matte klämmer och pillar i såret! ska komma ihåg att ge henne smärtstillande en halvtimme innan jag börjar att gegga runt i bölden!

Inte nog med äckel för idag???

När jag skulle laga middag och skölja salladen kom nästa äckelgrej... jupp en LARV!!!!! som levde! och en massa larvbajs samt söndertuggad gegga från salladen!!! härligt! behöver jag säga att hela huvudet hamnade i papperskogen??? blö! Emil fnittrade som en liten flicka när jag berättade om larven för honom efter att i panik ringt honom på jobbet! jo... jag vet... jag tycker inte att var-gegga är äckligt och inte heller kattspya men larver i maten??? där går min gräns! isch!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards