Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Ute och cyklar

Av Annica - 19 september 2011 17:31

Ja herre Gud säger jag bara. Närapå en månad sen jag skrev sist och märkligt nog så sammanfaller skrivuppehållet med inskolningarna av våra nya barn på jobbet. Behöver jag säga att man blir mega-super-duper-TRÖTT av att skola in nya sötnötter eller? Men nu är inskolningarna färdiga och det mesta flyter på. Även om förändringarnas vindar har blåst endel på jobbet då vår kokerska sa upp sig. Så nya rutiner med mat och andra göromål som hon har skött har även det tagit ut sin rätt i trött-träsket. Men nu så, en frisk fläkt kan behövas ibland.


Lucas träning går faktiskt framåt. Foten går riktigt bra nu. Han är mer uppmärksam och springer nästintill före mig i bland vilket är en stor förbättring mot hasande slöhund som innan. Snart är nästa träningstillfälle och då ska vi kunna gå 30 meter på rakt spår. Det ska nog gå.... Håll tummarna. Sen är det en heldagskurs om två veckor där vi ska gå igenom länkning mellan momenten och förberedning för tävling. Vår tränare tycker att hela gruppen ska ha en tävling som mål den här terminen. Nåväl...


 


Idag har jag och Lucas cyklat för första gången. Eller alltså, han har travat brevid och jag har cyklat. Kunde blivit intressant det där. Jag vet inte om han har gjort det tidigare i sitt liv, (travat brevid en cykel alltså) det är möjligt. Han skötte sig perfekt. Jag hade en sele på honom för att inte störa med kopplet. Några gånger försökte han stanna och lukta men sen köpte han konceptet och jag tror han gillade det även om det var jobbigt. Slog över till galopp när det blev kämpigt i uppförbacken men jag fick snabbt ner honom till trav igen.

Värmde upp med tävlingslydnad och lite bollkastning först och sen cyklade jag kanske 700m, sen gick vi ungefär lika långt och så cyklade vi samma sträcka för hem igen. Gick sista biten me dhonom för att varva ner honom. Knappast flåsig när vi kom hem igen så han har ganska bra kondition min svarta prins. Blir nog lite längre sträcka nästa gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards