Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Annica - 22 januari 2012 14:20

Förmiddagen spenderades i stallet med S och hennes hundar.

 

Min snygging!

Canviva´s Braveheart aka Lucas


 

Lucas hittade en liten pinne som var väldans rolig Ella hängde lätt på!


 

Och Devil fick tokryck av den härliga snön!


 

Hejja Devil!


 

Åh, jag vill också vara med hörni!


 

Tre amigos och en pinne!

Av Annica - 22 januari 2012 13:45

Nyårsafton var kaos! Fast inte -fler-kom-på-festen-än-de-som-var-bjudna- kaos och inte heller vi-drack-och-blev-pruttfulla -kaos heller. Utan mer -skynda-skynda-skynda!


Dagen var väl lugn, hängde väl vid poolen. Det var sen det började. Emil och brorsan skulle bara ut och köpa cigarrer men de lyckades fastna vid nått ölställe. Stackarna. Som de flesta vet så behöver vi tjejer lite mer tid på oss att göra oss i ordning än de flesta killar, undantag finns givetvis.

Så med killarna hängades vid ölglasen satt jag och Anna och myste med barnen. Det är tyvärr en aning svårt att hinna med allt som ska göras då. Nåväl, för att speeda på det hela en aning så slutade det hela med att när klockan är fem i sex så står jag fortfarande och sminkar mig, har inte klätt mig och håret är visserligen borstat men fortfarande dyngsurt då hotellets hårfön sög på att blåsa... Men jag tänker i mitt stilla sinne att VEM är i tid till en nyårsmiddag? Då ringde moster och berättade att dörrarna till resturangen skulle stängas typ NU! 


Med andan i halsen och ett glas cava i handen ramlade vi in i resturangen. Väl där förstår jag hettsen. Servisen står bara och väntar på att servera oss en femrätters middag i racerfart, man hann knappt lägga ner besticken förrens nästa rätt kom in. Thomas fick gå och byta blöja på Jakob mitt i varrätterna och när han kom tillbaka tio minuter senare hade han inte mindre än två rätter som väntade på honom!

Kvart över sex fick vi första rätten, kvart över sju blev vi i princip utslänga från resturangen. Nästa sittning var ju klockan åtta. Hade varit bättre att bara servera tre rätter och låta oss äta i lite lugn och ro. Nåväl, resten av nyår passerade i ganska lugn takt och vid ett sov nog redan. 


 

Förrätten, urgröpt ananas med exotisk räkcocktail.

Bästa rätten, både vad gäller upplägg och smak!


 



 

Morbror Per-Erik och mammi.


 

Emil skulle föreviga all mat och visa sina kollegor, för ett gott skratt då antar jag?


Sparrissoppa, helt okej. Allt (även räkcocktailen) behövdes saltas.

   


 

Lax med kokt potatis, jordärtskokssås och dill. Snyggt upplägg va?!

Torr lax överkokt potatis god sås.



 

Kalvfilé, kokt potatis, grillad tomat, morotsslantar och sky.

Kalven var faktiskt riktigt god och upplägget är ju fantasktikt även här!


 

Barnmenyn var nog godare än vuxenmenyn.


 

Är jag inte snygg så säg?!



     

Men trollungen tar ju priset! (Vid det här laget sov Jakob)


       

TUUUUT!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards