Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Annica - 26 januari 2012 21:16

När jag kom hem från jobbet idag så låg det en påse på matbordet och väntade på mig. Innehållet? Den är snygga Pippitröjan.


 


Jag har så länge önskat mig en Pippitröja men alltid tyckt att de var hutlöst dyra så jag gjorde det enda rätta, bad mamma sticka en till mig. Men hon tyckte det var så jobbigt så hon gick och köpte en istället. Fina snälla Mammi! TACK!

Inte nog med att hon åkte ut och gick en sväng med Lucas idag, hon lämnade presenter också. Det är kanske henne man ska be om hjälp med hunden i fortsättningen! PUSS mamma, älskar dig!

Av Annica - 26 januari 2012 20:51

Fast det får man väl inte säga? Då kommer det gå piss sen.


Idag hade vi ridhusträning med hundarna. Cane Corso- gänget var också med, eller iaf två av dem, vi var inte heller fulltaliga, två fattades hos oss.


Lucas var så duktig idag, han provade ett helt nytt moment, nämligen hinder. Latmaskan försökte ta sig runt hindret först, men när han insåg att det inte blev något varsegod till matskålen då så hoppade han tillslut och fick sin belöning!


"STÅ" går också framåt, idag skippade jag att kasta bollen och ändå stannade han på kommandot. Duktiga killen! Även "UPP" är på framåtgående efter bara tre dagars träning, nu gör han det även från stående position imorgon ska vi prova från ligg. Eftersom att jag är virrig och inte kan hålla reda på saker och ting så kommer jag ju såklart inte ihåg till vilket moment det är till men jag tror att det är till nått med fjärr....


Apporten måste vi fortsätta att nöta, han släpper den när jag vill att han ska komma och sätta sig "FOT" hos mig med den i munnen. 


Fritt följ går bra men någon har slarvat med vändningarna på senaste tiden...


"HIT" måste vi jobba på farten i och samma i "LIGG". Men han är så duktig min skrutt, hans matte måste bli mer noggrann bara.


Imorgon ska vi träna som igår och idag -detaljer och på lördag ska vi länka ingång på plan och fritt följ. Sen blir det detaljträning igen i tre dagar och sen länkning med två moment osv... Vi har fått schema att följa så nu är det hårdträning, Anne vill väl att vi ska visa lite resultat på tävlingsbanorna snart kan jag tänka... ;) vi får väl se hur det blir med den saken säger jag! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards