Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Annica - 2 januari 2009 22:15

Jag är fortfarande på jullov men jag antar att det är dax för en lite uppdatering...

Julen har förflutit relativt smärtfritt, själva julafton firades ute i Årsta havsbad med mamma, pappa, Emil, bror och svägerska. god mat, fina klappar och så där über-mysigt som julafton ska vara!

Dagen efter bar det ner till Västervik och sambons familj där svärmor fått inte en utan två(!) böcker om vad som egentligen är i maten och va alla E:n betyder och vad man använder som arom/smakämne (kommer inte ihåg vilket) för att ersätta vanilj.. rötskadade granar...(typ) blö! man vill inte veta sånt men nu kommer vi att bli upplysta varje gång vi äter nått man inte ska, vare sig vi vill eller inte.
Efter några trevliga dagar i v-vik så bar det iväg till Årsta Havsbad igen, mamma och pappa är för närvarande i Dominikanska Republiken och lapar sol så jag och Emil har tagit huset i besittning. Eldar brasa och förbereder oss för lantlivet som vi förhoppningsvis kommer att få uppleva i vårat egna hus i sommar....

Nyårsafton spenderades i Handen på sleipnervägen för att vara exakt. Där avnjöt vi en trerätters (som min ömma sambo tillagat) bestående av carpaccio m ruccola, parmesan och olivolja. Oxfilé med svamp och baconknyten, hasselbackspotatis och kantarellsås. Till dessert avnjöt vi marängsviss med hallon. mumma... men vi fick åka tur och retur till Å-H en gång emellan för mina laktostabletter var spårlöst försvunna, jag återfann dem nästa dag på spisfläkten, dumt att gömma sig sådär tycker jag, riktigt barnsligt!

Sen blev det singstar (med en deltagare åt gången då spelkonsollen inte fungerade och vi fick använda gitarren till guitar hero för att välja spelare och låtar och då gick det bara att gå upp och ner ju... ) sen blev det guitar hero (jag sög) och sen sängen. Igår vakande jag upp med obeskrivliga smärtor i vänstra låret och jag kan för mitt liv inte komma på vad jag kan ha gjort. skumt...

Idag är det Emils första dag på nya jobbet, jag var uppe och körde honom till tåget i morse, sen dröp jag i säng igen likt en våt fläck, att gå upp tidigare än nio på semestern är förbjudet. Hade tänkt att gå upp vid tio men mina kära marsvin tyckte inte som jag. Klockan nio stämde dom upp i kör och sjöng och visslade tills jag inte kunde ignorera dem längre och var tvungen att masa nig upp och trycka ner några paprikor i halsen på dem... Puma hade på ett tydligt men vänligt sätt visat mig några gånger att hon minsann ville gå ut också men hon är lite mer finkänsligt. utan katter i huset och visslande grisar så kunde jag sen ostört sova till elva... inte riktigt vad jag planerat men vadå? semester är semester... nu ska jag gå och slänga några vedklabbar i brasan och släppa in en sur tant som jag slängde ut för tio minuter sen. kissar man bara ute och vägrar att gå ut så blir det så... Smulan är bara lite bestämd av sig... en aning bara... en liten smula som sagt med en urtråkig ordvits!

gott nytt år på er alla där ute!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards