Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

bara en vanlig lördag...

Av Annica - 2 oktober 2010 15:30

Så deprimerande att logga in på bloggen och få texten; du har inga nya kommentarer uppkört i ansiktet på en...


Nåväl, ni har väl era skäl precis som jag tydligen alltid måste använda ordet "nåväl".


Dagen har hitills varit skön slapplördag. Besök av herr och fru Liljegren i förmiddags, de ville beskåda vårt glas vi har framför kaminen för att se om de själva skulle slå till på ett. Slå och slå förresten? Visserligen är det härdat men ändock! Lucas fick de såklart träffa också men Bamse fick sitta kvar i bilen vi vill ju inte sprida Kennelhosta i hela haninge/nynäshamn!


Efter det tog jag, Emil och Lucas en tur i skogen, vi träffade på jägarna som höll på att packa ihop för dagen, tomhänta. Älgjakten börjar inte förrens andra måndagen i oktober, jag trodde det var från och med 1oktober men inte...Så nu var de ute och skulle skjuta rådjur. Men som sagt de hade gömt sig bra idag.


På promenaden så lyckades Lucas ta sig ett dopp och vore det inte för fukteksemen (som i och för sig ser väldigt bra ut nu) så hade han gärna fått bada men nu var det en SUR matte som skällde på Lucas en bra stund. Skämdes gjorde han men ångrade sig gjorde han nog inte. VATTEN ÄR BÄST!!! Sötis...


Pumas öra vill inte sluta "vätska sig" Visserligen är det mindre gegg nu men det ger inte med sig så det blir veterinären på måndag då... Pengarna flyger iväg! Skulle lika gärna kunna ha ett direktkonto till Haninge djurklinik.


Nu ska jag ut och plocka ihop lite av sommarsakerna och ikväll kommer tjejerna på spontan tjejkväll. Emil ska in och jobba på Nalen.


Blev ett väldigt långt och uppstyltat inlägg men så kan det bli! Tjing!

 
 
Mamma

Mamma

2 oktober 2010 17:47

Familjen Liljegren har redan varit och beställt ett glasskydd under/framför sin nya kamin. Tydligen tyckte de att det var snyggt och det är det ju!

http://smulan

 
Linn

Linn

5 oktober 2010 21:28

ska bli bättre att kommentera annica!! men för att göra dig lite glad så är jag inne o läser din blogg väldigt ofta!! ha det gött!!

http://stlinn.blogg.se

Annica

5 oktober 2010 21:40

Det är trevligt att höra! Läsare är till och med bättre än "kommenterare" :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards