Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Just another morning...

Av Annica - 27 oktober 2010 21:15

Inget att rapportera! Vanlig dag...


Klockan ringde 05.15, Znoozade två gånger och lyckades stänga av klockan helt sista gången... *suck*


05.40 Klev upp, ögonen gick i kors, satt på sängkanten och tittade - trodde jag. Det visade att jag satt på sängkanten och drömde att jag tittade.


05.42 På med tvättutstyrsel (det skvätter endel om hennes öron vill jag lova)

tvätta Pumas öron med glatt humör från bådas sida *not*.


05.55 Tvätta Lucas Furunkel och på med tratten.


06.00 Bre frukostmackor och göra i ordning drickyoghurt (finns ju inte laktosfri så man får göra själv).


06.10  Av med tratten och in i duschen med Lucas och spola av Hibiscruben.


06.20 Klä mig i jobbkläder, tvätta ansiktet, borsta håret. Smink vad är det?


06.25 SEN! I med örondroppar i Pumas öron. (Efter lite bråk och tjaffs om vem som faktiskt bestämmer).


06.30 Ännu senare!!! På med reflex på Lucas, på med jacka och skor (inser att det är -6grader och att varma jackan och varma skorna är kvar på jobbet). Lyfter väskan och undara varför den väger ett ton?! Slänger ut överflödigt skit! (eller hur?!) Larmar på, ut med hunden och mig själv, låser.


06.34 In med grejjerna i bilen, Lucas hittar pinne på gräsmattan. Inser att jag glömt att stänga av elen till kupévärmaren.


06.36 Tillbaka till huset, låsa upp, larma av. In och stänga av elen. Larma på Låsa. Hitta Lucas som undara varför matte försvann in som ett yrväder. In med Lucas i bilen in med mig själv.


06.37 Backar ut från parkeringen. Ser att backspeglarna är isiga. Stannar bilen ut med isskrapan i högsta hugg, skrapa backspeglar.


06.38 ÄNTLIGEN PÅ VÄG!!! Bara åtta minuter sen den här gången!


06.40 Påbörjar min frukost medann idioterna i RIX MorgonZoo förgyller min timmeslånga resa till jobbet.






 
 
Anette

Anette

28 oktober 2010 07:15

Usch vad jag är trött på alla morgonpratarna på radio. De sitter ju bara och fnissar åt sina interna skämt. Har börjat lyssna på P1 de är mycket bättre. Lär mig nästan alltid något nytt! Kram!

http://malinrosa.blogg.se

Annica

31 oktober 2010 20:20

Äh! Jag gillar Rix morgon zoo! lagom nivå för den tiden på dygnet! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards