Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under maj 2011

Av Annica - 15 maj 2011 19:50

 Jag har precis bakat en blåbärspaj, hur avundsjuka är ni?


Men vänta...

   De här bär och havrekakorna ska ju också bakas av... Vad sa ni nu då?!

Av Annica - 15 maj 2011 11:58

Så här mysigt har jag och min underbara hund det! Tänk att för ett år sedan hade jag inte min fina Lucas! Älskade bajshund! Finaste, finaste killen! Älskar dig! Tack! 

Av Annica - 14 maj 2011 17:41

Jag fattar inte! Idag har Lucas bajsat ut inte mindre än TVÅ strumpor, en grå och en gul. Vad är det med den hunden?! Eller är det Chris och hennes bror som matar honom med dem för skojs skull.... Hmm... måste undersökas. Lucas får ha på sig övervakningskamera nästa vecka.

Det konstiga är att han ALDRIG har ätit något sådant hemma hos oss. Vad han har gjort i sina första fem och halvt år vet jag förstås inte men det är inget som har nämnts i alla fall. Jag är bara så glad att alla saker (är det fem eller sex nu?) har kommit ut av sig själva. Buköppning är inte att leka med vare sig ekonomiskt eller kroppsligt. Ve och fasa! Nu hoppas vi på att det inte blir några mer konstiga saker i den magen.


Har haft trevligt besök idag av mina gamla grannar, eller ska man säga extra familj? Hängde jämt där. Snacka om lykost! Två underbara familjer i mitt liv!


Snart kommer nästa gäng, kompisgänget, då blir det grillning och massa rosé förhoppningsvis!

Av Annica - 13 maj 2011 23:30

Får ni ibland känslan av att pratat för mycket om sånt ni kanske inte borde för att ni är så jäkla trötta och irriterade? Jag tror nog att jag gjort det idag.... *suck* Nåja... går inte att göra ogjort, bara att blicka framåt va?! Det jobbiga är att känslan kommer att förfölja mig ett tag till, att bara släppa är tyvärr inte min grej... suck suck suck!

Av Annica - 13 maj 2011 23:23

Jag har kommit på att jag ogillar när folk skriver x-tra istället för extra, särskilt när butiker och varumärken använder det i sin logotyp eller liknande. Onödigt vetande för er kanske men så ligger det till... Här följer två exempel.


   

Av Annica - 12 maj 2011 20:15

Lucas har alltså fått en ny kompis idag vid namn Orbi. Han är som ni ser också Labrador Retriever men då brun till färgen. Säg till om ni känner er dumförklarade. I ålder ligger de rätt lika. Dock tycker Orbi att Lucas är stor, stark och döhäftig och pussar honom på munnen hela tiden. Jag har tyvärr inte fått vara med och träffa denne nya bekantskap till Lucas. Allt detta har han upplevt med sin tillförordnade dagmatte Chris och dennes väninna A.

Vidare har Lucas idag lyckats sno fyra skivor fläskfilé och ätit upp ett ben till ett gosedjur. Vi får hoppas att detta ben passerar med fläskfilén ut i dagsljuset imorgon, bakvägen då... Men med tanke på att han kräktes upp ett par trosor(!) i måndags som han lyckats sno i Chris tvättstuga så borde väl detta lilla tingest ta sig ut rätta vägen ja eller framvägen för den delen, bara det tar sig ut utan hjälp blir jag nöjd. Ja draghjälp kan han ju förstås få... Var det någon som sa att labradorer äter allt?! Då är Lucas en bra representant för sin ras. Snabb som en oljad blixt när han vet att han inte får, öppnar upp hela gapet och bara GLUFS! Borta på några hundradels sekunder


Ja ni... herre gud kan man säga.



PS Kanske kanske har jag hittat en "dogwalker" till Lucas, håll tummarna. Skulle vara bekvämt om han kunde vara hemma på dagarna så att jag slipper åka och lämna och hämta honom. Det spar en del tid och pengar i bensin DS

Av Annica - 12 maj 2011 13:16

Jag tyckte Lucas var så himla söt i går när han satte sig på armstödet på soffan och hade med sig sin älskade tupp (höna?).


 

Av Annica - 11 maj 2011 21:34


Ja för mig alltså!

Snäll och elak på samma gång!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards