Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Moralen som försvann

Av Annica - 26 februari 2009 22:00

Jag har idag begått ett brott... jo det är sant.

Var uppe på ICA för den sedvanliga "fredagsmyshandlingen" dvs jag köpte mitt fredagsgodis. Just som jag står där och plockar av KaramellKungens fina sortiment så kommer det en kille i 25-30års åldern. Tänker inte så mycket på det förutom att han snorade nått fruktansvärt och jag var glad över att ha plockat godis före honom. Jag tar mina sista surisar och går och ställer mig i kön till kassan. Står där ett tag och då plötsligt går den här killen förbi mig i kassan, låtsas att han pratar i telefonen och i sin VI-kasse har han lagt en karamellkungenpåse, Den syntes igenom plasten. Att han låtsas prata i telefon vet jag för jag följde honom med blicken hela vägen ut och han stoppar helt sonika ner telefonen i fickan direkt han kommit utanför dörrarna.

Mitt brott då undrar ni? Det var ju han som snattade!? JO men jag skulle ju har skrikit högt, rakt ut att han i pälsmössan har SNATTAT!!!! Sprungit efter honom och fält honom till marken med en karatespark. Istället stod jag där, tyst som en mus och kokade av ilska. Såg honom lite senare när jag gick ut från affären. Han stod och pratade med nån kille och hans tjej och barn. Tanken att gå fram och konfrontera honom var frestande men det är kanske inget man ska göra som ensam tjej.... Det ska bli skönt att flytta ifrån den här hålan!!!

Skäms iaf som en hund som inte sa något.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards