Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under februari 2009

Av Annica - 28 februari 2009 22:00

Den här iden har jag snott, jag erkänner så nu vet ni det!

Jag utmanar er läsare, jag skriver åtta saker om mig själv och ni skriver en kommentar tillbaka med åtta saker om er.


1.Jag kan inte sova om jag dricker något med koffein i senare än klockan sex på kvällen.

2.Jag kastar gärna omedvetet om bokstäver i ord och bildar nya som jag tycker passar bättre i just den meningen.

3.Jag är en total sockerjunkie!

4.Jag är mörkrädd inomhus.

5.Geografi är mitt värsta ämne men matte ligger tätt efter.

6.Jag älskar att få presenter ju fler desto bättre.

7.Jag är bäst på att göra potatismos och då snackar vi från scratch!

8.Jag älskar min svarta mössa och skulle inte kunna leva utan den


 

Av Annica - 26 februari 2009 22:00

Jag har idag begått ett brott... jo det är sant.

Var uppe på ICA för den sedvanliga "fredagsmyshandlingen" dvs jag köpte mitt fredagsgodis. Just som jag står där och plockar av KaramellKungens fina sortiment så kommer det en kille i 25-30års åldern. Tänker inte så mycket på det förutom att han snorade nått fruktansvärt och jag var glad över att ha plockat godis före honom. Jag tar mina sista surisar och går och ställer mig i kön till kassan. Står där ett tag och då plötsligt går den här killen förbi mig i kassan, låtsas att han pratar i telefonen och i sin VI-kasse har han lagt en karamellkungenpåse, Den syntes igenom plasten. Att han låtsas prata i telefon vet jag för jag följde honom med blicken hela vägen ut och han stoppar helt sonika ner telefonen i fickan direkt han kommit utanför dörrarna.

Mitt brott då undrar ni? Det var ju han som snattade!? JO men jag skulle ju har skrikit högt, rakt ut att han i pälsmössan har SNATTAT!!!! Sprungit efter honom och fält honom till marken med en karatespark. Istället stod jag där, tyst som en mus och kokade av ilska. Såg honom lite senare när jag gick ut från affären. Han stod och pratade med nån kille och hans tjej och barn. Tanken att gå fram och konfrontera honom var frestande men det är kanske inget man ska göra som ensam tjej.... Det ska bli skönt att flytta ifrån den här hålan!!!

Skäms iaf som en hund som inte sa något.


 

Av Annica - 26 februari 2009 21:45

Imorgon är det äntligen fredag. jag har jobbat utan mina kollegor sen i onsdags då den ena vabar och den andra ha sportlov med sina barn. bra tajming. verkligen, ska nog också skaffa ungar så att jag kan vaba titt som tätt. Smart va???
Kan man vaba som faster? Jag blir ju det i dubbelbemärkelse nu i vår. :D Jätteskoj!

Nu måste vi få tummen ur och göra det sista i lägenheten då den ska ut för försäljning. tapetsera om i vardagsrummet är nästa projekt och bättra på färgen på listerna i datarummet och sätta upp det sista listerna i sovrummet.... ni vet dom som inte syns bakom sängen....snark! tråkigt!!

Av Annica - 25 februari 2009 21:30

har skrivit papper med Hjältevadshus idag, nu är det på riktigt. nu ska bygglov och sånt provas! *gäsp* troligtvis så blir det inte färdigt att flytta in förens oktober, men det är värsta värsta scenariot! jag kan ju inte flytta min semester så det blir till att lägga golv, sätta tapeter, kakla badrum och kök på en vecka då! nu skriver jag inget mer för jag och tangentbordet är inte bästa vänner idag tydligen... kan ha med att göra att jag är sprängtrött också. sova!

Av Annica - 23 februari 2009 21:15

Jag älskar nässpray och ibumetin!!! Äkta kärlek!

Av Annica - 22 februari 2009 21:15

Jag kan köpa att folk tycker att det är läskigt att köra bil i snöoväder. Det är faktiskt helt okej! MEN ligg då för inte i mittkörfältet på motorvägen i 60km/tim eller ännu värre i vänsterkörfältet i 65km/h!!! Vi fick ligga i höger körfält hela vägen hem från mamma och pappa i Haninge för att komma framåt. Det var knökfullt med bilar i de andra filerna! Tänker man inte då... hmm vi kanske ska flytta på oss?? nej nej, det är för mycket snö i högerkörfältet, men vet ni kör man 60km/h så gör det inget, vi körde i 90 utan problem. Lär er köra bil, det händer faktiskt att det snöar i Sverige, det är sant!

 


Snart ska vi åka till C och S och äta sushi!!!! Sååå gott!!! Dom är så bra på det! love it!!!

Av Annica - 21 februari 2009 21:00

Nu är jag superdupermegaförkyld... men hellre det! kanske borde döpa en kategori till sjuk... :P

Ikväll är det schlager, får se om det är nått att ha.

Imorgon blir det brunch hos T med hela gänget och på kvällen blir det förhoppningsvis hemmagjorda sushi hems C och S! munnen vattnas bara vid tanken på det. Nu ska jag laga middag till mig och sambon. kycklinggryta med soltorkade tomater och oliver. Som synes är jag ganska oinspirerad av att skriva...

Tar det nån annan dag!


 

Av Annica - 19 februari 2009 20:45

Jaha, torsdag idag. 3dagar kvar av sjukskrivningen, får vi hoppas. Igår kände jag ju mig i stort sett bra... men där ser man att man inte ska ropa hej! :( Idag är det stora vågor som gäller. Bara att bita ihop. Börjar ju nästan vänja mig vid det här nu. Snart är jag väl fulländad sjöman!



 


T och Chans var över på lunch idag och bröt min tristess för några timmar. Jag bjöd på lax i ugn med ris, kokt broccoli och sweetchili-citronsås till, efterrätt blev kladdkaka och te. Sämre kan man ha det så jag ska inte klaga faktiskt. Men det är allvarligt talat superdupermegatråkigt att vara hemma!

Mitt te från Kränku börjar ta slut, någon som ska till Visby inom den närmsta tiden?? Jag behöver få hem:

-Gotländsk Sommarblandning
-Guteblandnig
-Sylves lilla gröna
-Jubileumsblandning
-Kalkstensdrömmar.

Finns ju att beställa över nätet men jag vill gärna ha burkar till några av teerna. Har till de flesta men inte alla.

Nu ska jag försöka hitta någon som kan roa mig under kvällen. Emil ska till G och titta på StarWars och käka nån dipp eller vad det var. Har blivit erbjuden att hänga på men jag vet inte....tror nog att dom egentligen vill ha lite "brorsatid" med varandra. Och en kväll ensam efter en dag nästan ensam är inte vad jag längtar efter. Nån som vill glo på film med mig ikväll??? Jag kan ju inte göra så mycket så det får bli en lugn aktivitet.

PS för er som är nya läsare eller bara har missat någon dag så kan man gå in på blogg där uppe och sen välja arkiv, där kan man läsa alla mina äldre bloggar DS

---------------------------------------------------------------------------------------
uppdatering 19:25: jag är numera förkyld också! Bring it on!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards