Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 21 november 2009 17:51

Glöm inte att klicka i din åsikt när du ändå är här.....


Nåväl, idag har jag varit på mammas jobb. Det firar 25år så det var mingel med champange och plockmat och självlart en tipsrunda (alla rätt)....

Kortfattat så arbetar de med att belägga ytor på tex konstgjorda blodkärl och hjärtan så att blodet inte ska koagulera och bilda blodproppar... om jag inte misstagit mig helt. (förlåt i såna fall mamma).


 

Bild lånad från : www.fotosearch.se/glow-images/vinprovning/GLW102/


Nu har vi precis städat huset och ska börja med middagen, biff, klyftpotatis, rödvinssås, bearnisesås, rödvin. Biffen är bättre än oxfilé, det ni.... (ja jag skryter lite, det är min blogg så jag får det). Så jäkla gott!


Imorgon när det är dagsljus så tänkte jag försöka att fota huset lite och lägga ut på bloggen. Har ni vägarna förbi så kan ni ju komma förbi och se det irl istället... :D




Av Annica - 20 november 2009 12:28

Fredag -igen, veckorna går galet snabbt just nu....


Hemma i kylen väntar räkor och bubbel men först.... STORHANDLING blö! förhoppningsvis så är det inte så mycket folk såhär innan lön. Min inköpslista är 1,5 A4, inte kul.



Av Annica - 19 november 2009 21:25

Jag surfade runt lite och hamnade av en "händelse" på CDON och "råkade" beställa "några" skivor.....Oskyldig


   

      

Bilder lånade från http://www.cdon.com/se


De borde komma i nästa vecka!!! Längtar, det var länge sen jag köpte skivor de är så jäkla dyra men nu hade de bra rabatt på alla skivorna jag ville ha, tre av dem kostade bara 69kr... me like!

Av Annica - 19 november 2009 19:12

När jag var och handlade idag så hittade jag pepparkaksrullar, alltså dammsugare men med pepparkakssmak. Med tanke på hur goda ballerina med pepparkakssmak är så var jag j bara tvungen att prova.

Så här beskrivs rullen på en hemsida jag hittade: Kryddig pepparkaksfyllning med brun marsipan, doppad i vit choklad. Allt stämmer väl förutom just smaken...jag skulle knappast kalla den "kryddig" den smakar helt enkelt ingenting!!! Men snygga är de! :D Lärdom: Never judge a book by it´s cover.....


 

Bild och citat från http://www.torebrings.se

Av Annica - 18 november 2009 20:58

Nu har jag beställt en almanacka till nästa år. Min är likadan som den på bilden men det står In My Life 2010 på den istället för Åsas trädgårdskalander. Jag tyckte att det skulle vara lite förvirrande....


 


Jag beställde den på http://www.personligalmanacka.se/ det finns massor av olika val och du kan tom. välja när den ska börja. 275kr kostar kalaset! Förhoppningsvis värt det. Den nser fin ut på bild iaf.


PS ska fota huset i helgen och lägga upp på bloggen, det kommer...... (om inget oväntat inträffar, typ en överraskningsresa eller nått annat spännade...) :D DS

Av Annica - 17 november 2009 19:13

Hmmm... jag undrar om min kommentar-funktion är urfunktion?


Jag vill även upplysa er där ute i höst/vinter-mörkret att reflexer är en väldigt bra uppfinning, även om ni bara håller er på trottoarer..... Det är ganska obehagligt att plötsligt ha en människa två meter från bilen.


kvällen spenderas i soffan framför Gilmore Girls.



Av Annica - 16 november 2009 20:56

nu är kaminen på g.......

Av Annica - 16 november 2009 19:46

........ :(


måndag, måndag, måndag... jag undrar varför det är fler måndagar än vad det är fredagar per vecka, det är inte rättvist!

Nåja har haft en bra dag idag, glad hela dagen... Lovley! ;)


Igår hade vi pälsvård på stackars Puma, hon blev både rakad, kammad och klippt men nu är tovorna äntligen borta.  Hon behöver ett bad också men det får vänta någon dag till. Jag vet nämligen hur sur hon kommer att vara på en viss matte efteråt. Det gäller att stänga sovrumsdören innan man börjar för annars är hon direkt i min säng och kissar.... Sur är bara förnamnet förrsten.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards