Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 15 november 2009 19:48

ojojoj... man är inte 18 längre. Jäklar vad trött jag har varit i dag, somnade tom. på soffan en stund på förmiddagen. Inte likt mig. Så blir det när man ska envisas med att dricka kaffe sent på kvällen fast att man VET att sömnen kommer att bli rubbad. Men äter man en efterätt som kräver sitt kaffe så...


Idag har det inte blivit många knop gjorda, Emil var ju firmafest igår så han är en aning trött i ögat han med. Fick höra av en kompis som vi träffade på pizzerian (man får äta pizza dagen efter 1flaska rödvin...) att hon blev trött bara av att se på mina kisande ögon... vet inte vad hon menade med det, måste ha varit starkt ljus där inne. Hade ju suttit i mörkret i bilen innan, det måste ha varit därför.


Nåväl, ska ta mig tillbaka till soffan igen innan jag masar mig in i duschen, sen ska vi sussa sött i en nybäddad säng. Finns det nått skönare än att krypa ner, nyduschad, bland rena lakan?! Lovley! (mitt nya favoritord har jag märkt).

  

Bjuder på en bild från sommaren 2006, Jag Emil och vår bebis, Lucifer. Notera gärna mitt gula(!) hår....

Av Annica - 14 november 2009 10:31

Imorse fick Puma äntligen gå ut igen! I onsdags kom hon nämligen hem och var snorhalt (som jag tidigare uttryckt mig). Hon hoppade i princip på tre ben ett tag (jag tror att damen ifråga spelade ett litet spel för galleriet som det så fint heter). Hon blev nämligen rakad på tassen av matte och sen tvättat med klorhexidin, hua, hemska jag! Efter det hoppade hon runt på tre ben och såg allmänt tjurig ut.... Men nu ser det så fint ut och hältan är borta, får se när hon kommer hem nu då... Hon kommer säkert att vara ute ett dygn bara för att markera sitt missnöje... Hon är inte ett dugg tjurig och långsint min lady.... Emil tycker att hon liknar mig, förstår inte alls vad han pratar om........ är jag så hårig?


 

Av Annica - 13 november 2009 12:42

Så var det då äntligen fredag! lovley! jag sitter på rast och lyssnar på gudabra musik i min Iphone (love love love). Just nu är det Evanescence, innan var det Linkin Park och innan dess HIM!!! Tänk vilken bra uppfinning det är med mp3 i telefonen. Underbart! Snart blir der nog lite Amy Winehouse, yeah! Nej men... Backyard Babies!! Hell yeah! Haha...... nej jag är inte full bara hög på FREDAG!!!!!!

  

Bild lånad från http://www.musiknyheter.nu

Av Annica - 12 november 2009 20:29

På lördag åker emil bort på firmafest till Linköping och när katten är borta..... så blir det tjejmiddag. Det ska bli så himla kul! Det var verkligen alldeles för länge sen vi träffades. God mat, goda drinkar, skitsnack OCH visning av huset förstås.... vissa av dem har inte ens varit här under byggnadstiden.

Jag ska bjuda på paj, en feta-oliv-soltorkade tomater, en köttfärs-bacon och en salami-brie. Sen blir de självklart efterrätt men den får vara en överaskning än så länge. Nej inte marängsuisse eller kladdkaka Therese...


 

En lite del av gänget, fr. vänster Karin, jag och Chris.


PS usch vad dyrt det är med kamin.... DS

Av Annica - 11 november 2009 22:09

Det roligaste med att blogga är nog alla härliga kommentarer man får..............


Bjuder er på en underbar bild av min brorsdotter Emma, världens sötaste unge! Alla kategorier!!!!


  

copyright: Anna Petersson 


Nu kanske ni kan skriva en kommentar, hon är ju helt underbar!!

Av Annica - 11 november 2009 19:04

Jag tror att vi har hittat kaminen vill ska ha, en contura 590T. Praktisk coh snygg! Inte billig dock men vi får väl se om vi kan skrapa ihop vad den kostar.... hoppas. vi ska tillbaka imorgon med husritningar. Säljaren skulle se om han kunde få till ett "långt-ut-på-landet-pris" till oss... Man kan ju hoppas att han menade billigare då...

 

Bild lånad från http://www.soderlindsvedspisar.se



Av Annica - 10 november 2009 17:25

Ikväll kommer L och K hit, vi ska bestämma vad vi ska ha för braskamin och när den ska installeras. Jag hoppas enormt mycket på at vi ska hinna få den innan jul men det är nog att hoppas på lite mycket... men drömma kan man ju alltid.


Vi trodde ju inte att vi skulle ha råd med någon kamin så här i början då avloppet drog över budget med gaanska mycket. som tur är så har vi underbara föräldrar båda två som tycker att vi ska ha en kamin innan strömmen går och vi fryser ihjäl... ja så är livet här på landet.... Så vi blev alltså sponsrade med pengar till en kamin! lovley!


Tänk er: Julafton, snö och minusgrader ute, en värmande härlig brasa inne... som sagt drömma går ju, jag menar när hade vi snö en julafton senast??? *suck*

Av Annica - 9 november 2009 17:57

Jag ska nu prova bloggplatsen istället. Jag har inte trivts med noggs upplägg, kanske det här passar mig bättre. Kan man inte programera en egen sida så får man ta det som finns helt enkelt.


Idag har jag lyckats ta slut på varmvattnet här hemma, jag är så jäkla bra! Att skölja ur balsam med iskalllt vatten är INTE att rekomendera.... Nåväl, det kunde ha varit värre.... jag kunde tex ha fått duscha hela tiden i kallvatten, eller ännu värre... vattnet kunde ha tagit slut. Jag ska inte klaga det är inte ens alla som får duscha varje dag. Nej jag tänker inte på barnen i afrika utan på helt vanliga svenssons som du och jag. Eller nu vet jag iof inte om de inte har möjlighet att duscha det kanske bara skiter i att de luktar skit... *mohaha* nu ska jag sluta ordbajsa och göra nått viktigare; nämligen baka pizza!!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards