Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Det finns inget komiskt i det hela men jag måste skratta annars bryter jag ihop.

Av Annica - 18 augusti 2011 08:48

Idag är jag hemma för vård av glupsk hund. Och nej det är inget att skämta om men om jag inte skämtar om det så kommer jag att bli galen. Varför kan inte livet bara få vara glatt och bekymmerslöst ett litet tag?


Lång historia kort: Jag och Lucas var på besök hos goda vänner i tisdags. Lucas tar sig in i deras sovrum och när jag upptäcker honom så har han hunnit äta minst en strumpa. Vilket jag upptäckte nu på morgonen i morgonbajset. Han har försökt att kräkas också så antagligen har en minst en till i magen. Sitter nu och väntar på att klockan ska bli kvart i tio så att vi kan bege oss till veterinären och göra en magröntgen.


Till saken hör att jag är noga med att hålla honom under uppsikt och jag vet att många av er tycker att jag är för hård mot honom när han inte får gå runt och kolla och undersöka. Men nu ser ni vad som händer. Jag är faktiskt innerligt trött på att få höra att jag är "dum" mot honom och "vad tråkigt att ligga där" osv osv. Jag vet att ni skämtar men vet ni, JAG ORKAR INTE HÖRA DET LÄNGRE. Jag tycker att det är jobbigt att först ständigt ha koll på honom och att sen då får höra från massa människor att jag är taskigt mot honom, det gör det inte lättare. Jag vet att många skämtar, jag vet det, men det är inte kul.Och jag vill inte att min hund ska bli sjuk.


Jag ber er här och nu att om ni bjuder in oss till era hem så snälla, snälla, snälla plocka bort kläder från golv och andra lättillgängliga platser eller stäng iaf dörren in till såna platser. Och säg inte att jag är för hård mot honom. Att han äter strumpor och trosor är helt livsfarligt! Det är bara rena rama turen att inget har fastnat. Det finns inget komiskt i det här. Det är bara farligt, jobbigt, plågsamt och dyrt. Varför han sätter i sig allt sånt här vet jag inte. Och jag kommer knappast att få ett svar.

 
 
Ingen bild

Zara

18 augusti 2011 12:02

Men uj då! Hopps han får ut det andra klädesplagget på egen hand =( Kanske en munkorg när ni är borta är att tänk på ? Tur du inte lämnade tillbaka den du köpte! Att han äter kläder osv, ja antagligen stress. Inget märks ju på honom då han tar ut det på sånt ist. Inte kul för varken dig eller honom. Plutten! och ta inte åt dig om vad andra säger, dom vet inte hur det är!

 
Ingen bild

Anette

18 augusti 2011 15:12

Stackars er. Håller tummarna för att det går bra. Jag blir också irriterad på det där ibland. Ingen gillar ouppfostrade hundar, men man får höra hur elak man är om man säger till sin hund det allra minsta. Hur tror de annars att man ska få stil på dom???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards