Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Annica - 1 augusti 2011 13:23

När jag landat i Trondheim, fredagen den 29/7 saknades mitt bagage. PANIK! Mina bröllopskläder till dagen efter låg i packningen. Fick lugnade besked om att väskan skulle levereras till min slutdestination på kvällen.

Jag höll stenhårt i telefonen men hörde inte ett ljud. Vi försökte ringa kundtjänst, men hamnade i telefonkö, dyrt som det är att ringa i Norge från svensk telefon uppmanades vi att lämna vårat nummer så skulle vi ringas upp. Vilket inte hände.


Kvällen var dessutom kall och allt jag hade på mig var en tunn sommarklänning och tofflor, alla varma kläder låg ju i packningen de med.


Ingen hörde av sig på hela natten. Jag låg och kramade telefonen, sov knappt, rädd att missa samtalet.

Dagen efter försöker vi få tag i kundtjänst igen. Inget svar, ingen ringer upp. Tillslut väntar jag i säkert tjugo minuter i kö för att få svar. Svaret är; väskan är levererad till KOA-camping. -Vilket den INTE är. Jag bryter ihop. Bröllopet är om några timmar, jag har inga kläder eller skor och varken jag eller sambon har toalettartiklar då necessären låg in min väska. Vi får åka och panikhandla kläder, toalettartiklar och andra nödvändigheter till mig för att kunna gå på bröllopet.


Det är dyrt i Norge. 100dollar, dvs 534norska räcker inte långt. Jag har kvitton på allt jag köpt, 1597 norska kronor. (1868 SEK) Och då har jag bara köpt det jag behövt och givetvis köpt billigast möjligast. Med tanke på det kalla vädret, bröllopet osv så steg ju summan.


Jag har mått otroligt dåligt över att inte veta, inte få någon information. Min resa till Norge och det fantastiska bröllopet förvandlades till en mardröm. Jag har knappt sovit, har ringt massor för dyra pengar för att reda upp situationen. Har inte kunnat njuta av min weekend som skulle vara fantastiskt och avkopplande.


Jag skulle ha mina fina kläder, skor och smycken, köpta enbart till bröllopet. Allt blev till en enda lång plåga. Jag förväntar mig kompensation för sveda och värk, för dåligt information, för dålig bagagehantering, för dyra telefonsamtal och för en förstörd helg.

Vidare fick vi komma försenat till mottagningen för att ta emot min väska på campingen som budbilen inte ens hittade till först. Vi fick veta att väskan tagit sådan lång tid att leverera för att de hade så mycket väskor att köra ut. Den har alltså stått på flygplatsen i Trondheim från klockan 17 på fredagen. Ett dygn tog det för dem att leverera min väska från flygplatsen. Ni borde ha anlitat fler budbilar och budat i taxi. Och framförallt borde ni se över era bagagerutiner, att glömma en väska på Arlanda verkar ju helt absurt! Sen borde ni ha något "första hjälpen" -kit, innehållande, tandbortse, tandkräm, rakhyvel, schampo, balsam osv.... Det skulle många tacksamt ta emot. Nej SAS, jag är inte nöjd med servicen. Jag väntar mig som sagt rikligt kompensation för det ni utsatt mig för den här helgen.

-Vänligen Annica Nordström

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards