Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Jag har en fantastisk hund! -Vår dag hos veterinären i bilder.

Av Annica - 18 augusti 2011 16:44

Detta utspelar sig mellan 10.15-15.40


Vi började med grundlig undersökning av magen utanpå för att sen bege oss till röntgen där den första av fyra eller fem fotosessions utfördes.

    Lucas väntar på röntgen.


 

Röntgen gick bra men det fanns oroväckande föremål i magsäcken. Lucas fick nu mjukmat *GOTT* för att underlätta kräkningen och en spruta kräkmedel.


Ut kom förutom maten och galla dessa två tubsockor storlek stora! 


Så här trött blir man av Apomorfin (finare ord för kräkmedel). 


Efter ytterligare röntgenbilder beslutades att Lucas skulle få kontrastvätska då man inte kunde se om det fanns några främmande föremål kvar. Så här snygg blir man av det. Smakar krita blandad med hallon rapporterade djursjukvårdare Sophie. Inte vidare gott alltså. Även jag var täckt med vit gegga efteråt.


  Sen fick Lucas gå och lägga sig med dropp i en bur en stund så att jag och Sophie kunde få i oss lite lunch.


Och så lite mer väntan på en ny fotosession. Plåtarna visade att de såg bra ut än så länge, kontrasten hade tagit sig ut bra men hade ännu inte nått ända fram till slutdestinationen...


  Trött kille med dropp. Efter två timmars väntan så blev det ännu en röntgen, den visade att det såg bra ut. Men vi ska tillbaka imorgonbitti på återbesök för att vara på säkra sidan.


Nu är Lucas trött och sover sött här brevid mig. Kanylen sitter kvar utifall att. Så det är krage på när han är obevakad. I bilen fick han ha sin munkorg för kragen fick inte plats. Tänk att världens snällaste hund kan se livsfarlig ut bara man klär denne i munkorg!


Summa sumarum, mycket väntetid, underbar personal och Lucas har betett sig HELT OUTSTANDING! Han har blivit klämd på, fått kräkmedel, kräkts, fått sprutor och kanyl, blivit lyft och tvångshållen, vriden och vänd på. Vi har tryckt i honom äcklig kontrastvätska. Han har fått vänta, vänta och vänta och legat med dropp. Inte ett morr och väldigt lite protester. JAG HAR EN FANTASTISK HUND. Om han nu bara kunde sluta äta sånt han inte ska.

 
 
Ingen bild

Anette

18 augusti 2011 20:03

Tänk om han lärde sig nåt av det här!

 
Ingen bild

Guldlock

18 augusti 2011 20:17

Vilken snäll och mysig kille du har! Det var ju inte lite han fick utstå. Man vill väl helst slippa men kanske måste du ha hubdkorg när du går hem till folk som inte har det så städat?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards