Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annica - 10 augusti 2011 21:50

Alltså jag skäms lite men kan ändå inte låta bli! Kolla vad som väntar på mig i sängen efter kvällskissen med hunden? Se & Hör! Jag förstår varför eremiter är lite konstiga i huvudet... Kolla hur jag har blivit efter en vecka... Nåväl, jag vet vad ni tänker; det beror på förutsättningarna innan, men ändå.


 

Av Annica - 10 augusti 2011 19:02

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder...

  Snyggt va?!

Av Annica - 9 augusti 2011 23:09

Beställde ett par Tretorn Sub-stövlar i söndags, idag anlände de! Försökte fota dem på mina fötter vilket inte är det lättaste vill jag lova. Hur lyckas ni bigbloggers? Nåja, på tredje försökte blev det helt okej resultat. Eftersom att ni tycker att det här inlägget är så intressant så kommer ni att kommentera massor, visst?!


Försök ett....

 


Försök två...


Tadaaa!!! Försök tre. Smart av mig att ställa foten på pallen! Visst, se att jag inte kom på det med det samma spelar ju ingen roll.

 

I Love them och har redan invigt dem i skogen.

Av Annica - 8 augusti 2011 22:22

Åh suck! Nu har Lucifer feber igen, liiite liite men ändock förhöjd temp. 38,6 imorse, 38,2 på eftermiddagen och 39,2 nu på kvällen. En katt bör ligga mellan 38-39grader. Nåväl, kan inte göra något förrens imorgon. Skulle sätta in antibiotika om han fick över 39grader men jag kan ändå inte hämta ut receptet förrens imorgon och på djursjukhuset kommer de inte göra annat än att skicka hem oss eller låta oss vänta i väntrummet till imorgonbitti. Han är vid gott mod och är inte allmännpåverkad.

Således ska jag nu ta hand om min andra sjukling, Lucas. Det är dags att skölja bort hibiscruben från hans söta lilla rumpa. Sen blir det dusch även för mig och förhoppningvis lite sömn innan Luci ska tempas igen. Stackars lille katt vad han får stå ut med.

Av Annica - 8 augusti 2011 16:34

Alltså alla dessa miniflaskor och förpackningar i miniformat! VEM kan stå emot dem?! Sen att de är väldigt praktiskt att ta med sig är en annan sak. Nu är det de söta vi reder ut! Spritflaskor finns också i miniformat vill jag minnas, söta de med men där är det mer innehållet som räknas, eller bristen på kanske. Hur många flaskor måste DU dricka innan du är störst bäst och vackrast? Jag menar det, vilket berg av miniflaskor liksom.Och ja, jag har redigerat bilden, miniförpackningar förtjänar det.


  Jämför bara och se hur mycket sötare de små förpackningarna är! Det här inlägget går nog till historien som det mest intressanta någonsin!

Av Annica - 7 augusti 2011 19:23

Sitter på Bagarmossens djurakut. Jag hittade ett sår vid vänster öra som var riktigt infekterat och luktade såklart APA! Skar lite i det i och försökte att tömma ut var vilket inte gick. Sprutade in klorhexidinlösning också. Han är snäll min Luci. Men när tempen steg till över 41 blev det direkt in hit till bagis. Väntetid, väntetid, väntetid! Ser ut som att vi kommer in vid nio iaf. En akutoperation kom emellan. Mamma är snäll och håller sällskap både Emil och wingman, Stina är ju bortresta. That's that. 

Av Annica - 5 augusti 2011 22:14

Gosh! Jag är HELT slut! En dag på sjön suger verkligen musten ur en. Sen att jag tvingade mig att gå upp halvåtta i morse och bege mig ut på en långpromenad innan båtlivet tog vid tar väl också ut sin rätt.

Nu blir det dusch, hade tänk fixa mina fula naglar också. Blått nagellack på halva naglarna -inte så fint. Men jag vet inte om jag orkar. Blir nog till att krypa ner mellan svala lakan och läsa min senaste (sista) semesterbok. Chiclit får man faktiskt läsa på semestern utan att behöva ange det när folk frågar vad man läser för typ av böcker. Inte för att folk brukar fråga det men ändå... Bra att veta att man har ett kryphål liksom. Ni märker att jag är trött va? Orbajsning på hög nivå!


Nu håller vi tummar och tassar för att Puma kommer hem i natt, har inte sett henne sen igår kväll och hönsmamman Annica blir orolig och får magkatarr-känningar på direkten. Åh suck!

 


Och så saknar jag min medbrottsling! Åh suck igen!

 

Snälla ignorera mitt gula hår!

Av Annica - 5 augusti 2011 19:05

Jag har ju berättat att Lucas är en utomordentligt bra vakthund vilket är väldigt skönt när man bor på vischan som vi gör. Dock har han faktiskt gått från utomordentlig till FANTASTISK nu när husse är bortrest och vi är ensamma hemma. Alla ljud och saker som inte hör hemma här säger han till om. Min fina kille! Det känns tryggt att ha honom nära nära!


 

Skenet bedrar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards