Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Annica - 2 april 2011 13:18

Gick ut med ren hund, eller ja, relativt ren hund. En och en halvtimme senare kommer jag in med MYCKET SMUTSIG hund...och även smutsig matte. Suck, kan det inte bara torka upp nu?!


Tävlingslydnaden igår gick hur bra som helst! Från att knappt ha gått två bra steg FOT så kunde han gå minst fem steg. Sen stannade han och ville ha belöning så nu ska vi öva på det. Att inte sluta gå förren vi är klara. Vi ska börja svänga och även göra lägganden i foten.


Ligg går superbra numera och även att lägga ner huvudet på tassen, nu ska jag bara välja ett kommando och koppla till det. Blir nog NER eller VILA.


Vad mer? Jo apporten går också framåt efter bara två dagars träning men det kan gå åt vilket håll som helst det vet jag. Från bra till ingenting. Det är vid de tillfällena som han oftast egentligen har lyckats överlista mig. Då är det extra bra med tränare som hjälper en.

Av Annica - 2 april 2011 13:07

Igår på tävlingslydnaden så lurades jag...


Tränare: Hur har det gått för er då?

Jag: Bra och jag har fortsatt att leta nytt gott godis så idag har jag med mig hästbajs till Lucas...

Tränare: Jaha, jaaa okej... (inte särskilt berörd)

Resten av gruppen: står med hakorna nere vid fötterna och ser lätt illamåeende ut.

Jag: APRIL APRIL!!!!!!


*mohaha*


Men skämt åtsido, om jag skulle ha med mig en påse bajs så tror jag att han skulle göra allt jag bad honom om och lite till... Men nån måtta får det vara. SKIThund!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards