Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Annica - 20 april 2011 21:50

Börjar med att beklaga mig över min onda rygg som inte verkar bry sig om varken Alvedon+Ipren eller Citodon... Det onda sitter liksom i ländryggen-övre rumpdelen. Det påverkar mitt humör också vilket gör att jag är en allmänt tråkigt skit just nu.


Nu är det skrivet och jag ska istället berätta nått kul... eller ja, bedöm själva, gulligt kanske?


Jag, Emil, Lucas OCH Puma har varit på kvällspromenad. Hon var så jäkla söt! Följde med oss när vi gick bortåt, tillslut kände jag att nej, nu får hon inte gå längre så vi började att närma oss motorvägen. Sa till henne att du får faktiskt stanna här, då följde hon med en bit till, för man kan ju inte göra som nån säger till en?!

Sen såg vi henne inte, gick klart runt motorvägen och kom tillbaka samma väg. Då ser jag ett par kattögon i skenet från pannlampan och hör hennes "MJIIAAUUU...!!" Hopp, hopp, skutt skutt så kom och fram och slog följe med oss tillbaka.

Hon var på riktigt bushumör och försökte locka Lucas till tafatt-lek genom att gömma sig i dikena och hoppa fram till honom. Men eftersom att han inte alls vågar leka med henne (hon kan ju vara vass där fram när man är för på, det har etsat sig fast i hans hjärna) så resulterade varje "påhopp" med en kelstund i stället, där Puma riktigt hoppgosade med sin hund. De är bara för söta!


Till er nya läsare. Lucas är alltså en ny bekantskap till Puma och tvärtom. De har bara känt varandra sen aug 2010 och båda var då fullvuxna. Det tog sin lilla tid men nu är de bundisar även om det ALLTID är på Pumas villkor.....


    

Kelstund för ett tag sen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards