Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under februari 2009

Av Annica - 18 februari 2009 20:45

Kan det vara så att jag ser en ljusglimt någonstans där framme? eller är det de beryktade ljuset jag ser? Det som avslutar allt? Nej nu ska vi inte deppa. Inget sjuksnack idag, vet inte för vilken dag i ordningen det skulle bli i såna fall. Däremot ska ni få lite frisksnack.... Jag känner mig en aning bättre idag faktiskt, i morse var det inget vidare men nu känner jag mig peppar peppar mycket bättre!!! Slut om sjukdomar.


Idag ha jag riktigt trotsat min yrsel. Efter att i två och en halv veckas liggande framför tv:n och hängande framför datorn så fick jag nog.... Jag har i dag lyckats tvätta tre maskiner, städa lite i våran överbelamrade klädkammare, eller städa var kanske att ta i... jag plockade i ordning lite. Typ la saker i lådor... *eh* ja så städar jag. Allt hamnar först i klädkammaren för att lite senare hamna i lådor eller i papperskorgen. Emellan fick jag dock sätta mig ner eller lägga mig en stund på soffan då yrseln blev övermäktig. Men jag känner att jag vunnit en liten seger över mina inneboende, virusarna, bacillerna och bakterierna.
Mamma; jag lovar, jag tar det lugnt men du vet hur svårt det är för ditt kära hyperaktiva barn att bara göra ingenting... Jag gör mitt yttersta ska du veta.


Nu ska jag pressa mig en citron och dricka för vet ni, ännu en bacill försöker att ta sig in i min kropp.... urinvägsinfektion... JIPPIE!!!!

 

Av Annica - 17 februari 2009 20:45

sjukskriven i en vecka till. Jag får ABSOLUT INTE jobba, inte ens lite. Jag blir sååå less!!! tredje veckan! Kan jag få lite aktiviteringstips??? Lugna saker man kan göra hemma. Jag har kollat på Gilmore Girls en miljard timmar. Sex and The City kan jag inte kolla på längre efter att ha mått illa och spytt samtidigt som jag kollat på det. Nu mår jag illa av att bara tänka på Sex And The City. Frustrerande med tanke på att det är en bra serie och att jag inte sett alla avsnitt ännu. Doktorn var iaf superbra. han gjorde en ordentlig utredning och tog blodprover och massa andra test. Snacka om skillnad från läkaren på Hagsätra som tog fem minuter på sig att diagnosera mig och sen ordinera mig att jobba på som vanligt. Han tog inga blodprover, gjorde ingen ordentlig utredning på vad som hänt mig innan och vad som kan ha orsakat min yrsel. Jag ska ALDRIG mer gå tillbaka till puckona på Hagsätra kvartersmottagning.

Av Annica - 16 februari 2009 20:45

Har idag varit på jobbet och vajjat omkring! Har inte känts ett dugg bra och jag har fått ta det väldigt lugnt. ska till en ny läkare imorgon på min gamla vårdcentral. har gett upp puckona på Hagsätras vårdcentral nu och bytt tillbaka till AKKA i Västerhaninge. Det blir en bit att åka men de är det värt. Får se vad den nya läkaren säger imorgon. Kan symptomen förvärras och/eller bli permanenta av fysikansträningning? Jag vill inte gå hemma mer nu men om det blir värre av att jobba så har jag inget val. Kanske kan jobba halvtid? USCH! Vad är det här??? Vill bli frisk NU!!!!!

Av Annica - 15 februari 2009 20:45

Ja imorgon bär det av till läkaren igen. Är fortfarande yr och eftersom att jag har fått veta i efterhand av annan läkare att man inte ska jobba fysiskt med min underbara åkomma. Så jag skall alltså gå och be på mina bara knän att bli sjukskriven ett tag till fast att jag egentligen inte vill. Förhoppningsvis så får jag träffa en vettigare läkare imorgon. Det puckot jag träffade i onsdags verkade ju inte klok. Tänk er en anabolastinn hane med 40års kris och 1.5cm tjock kedja runt halsen. Han tänkte säkert att jag var en arbetsskygg jävel som behövdes sättas på plats. Ska väl kanske be dem ringa mitt arbete så kan de kolla upp min sjukdomshistoria. Noll dagar senaste året fram tills nu då... sist jag var sjuk var väl i februari/mars förra året har jag för mig. Så det så!!!!!!
Nu ska jag fortsätta att titta på Beck. Önska mig lycka till imorgon!

Av Annica - 14 februari 2009 20:45

Nej det ät inte så allvarligt som det låter. Emil åkte till Västervik i morse och lämnade över mig i mamma och pappas ömma vård. Man kan ha det sämre faktiskt.

Igår åkte Kitty ur LD och George Scott fällde en uppmärksammad kommentar Mot Tony Irwing, men det tycker jag personligen han gott kan ha. Det ska han väl tåla??? Så elak som han faktiskt var igår. Man kan vara bög och man kan vara fjolla, Tony är båda... Sant, inget fel i det. Sen tycker jag självklart inte att Geroge Scott ska diskriminera fjollor i boxningsringen, upp till bevis Tony!!! :D

Ikväll är det Melodofestivalen och fler fjollor lär visas i TV. Och kom nu inte och anklaga mig för att jag är homofob för då ljuger ni!!! Kan man skämta om krig, terrorism rasism, stereotypa heterosexuella män och våld mot barn etc. så måste man kunna skämta om homosexuell-läggning. Så det så!!! Det kommer aldrig att sluta vara laddat om vi inte släpper in det i vardagen.

Puss alla fjollor där ute, män som kvinnor! Ikväll ska vi njuta av Måns söta nylle i TV:n, ALLIHOPA!!!


 

Av Annica - 13 februari 2009 20:45

Fyy fan, spydde igår och vaknade i natt med ni vet vad... det andra man får vid magsjuka alltså! När ska det ta slut? Det verkar dock som att magsjukan har kastat in handduken. *pepparpeppar* har fått behålla allt jag ätit underdagen och ikväll ser jag fram emot fredagsmys med bästa sambon!

Han kanske ska åka till Västervik imorgon, jag hoppas att jag mår tillräckligt bra tills dess, så att jag klarar mig själv. Just nu är det han som står för i princip all markservice här hemma. Har knappt orkat att ge djuren mat än mindre plocka undan efter mig själv.

Ja ni, vad jag klagar men det är inte kul det här. Jag hoppas att jag kan jobba i nästa vecka för nu är jag less på det här!

Ikväll är det lets dance och imorgon är det melodifestivalen! alltid nått att se fram emot!

Av Annica - 12 februari 2009 20:45

man får göra det ibland. jo faktiskt.

Just nu har jag fått reda på att jag har fått en förkylning på balansnerven, ett virus har typ bosatt sig där! tack för kaffet då! Varför var den jäkeln tvungen att flytta in hos mig? Det är redan fullt av baciller, virusar och bakterier i den här kroppen just nu! Inga lägenheter kvar liksom, nej då tar vi balansnerven då. Konstant full känns det som och det kan ta flera veckor innan det går över! Doktorn rekommenderade att jag skulle röra på mig, lätt när varje steg man tar känns som det sista innan man däckar.

Mår så fruktansvärt illa också (vilket inte gör det lättare att röra sig) och rapar ägg, varför just ägg? Kunde jag inte fått rapa nått gott istället??? Har inte ätit ägg på flera veckor och jag kommer nog inte att få i mig några ägg på några år efter det här! ISCH!!!!

Samtidigt som jag mår illa så är jag sugen på varma mackor, frågan är om det skulle göra det hela bättre eller sämre. Ni vet bakismat....

Det här är helt värdelöst! *suck*

Av Annica - 11 februari 2009 20:45

Dagen har spenderats i soffan, jag är helt snurrig av lågt blodtryck. känns som att vara på en båt.
Vid tre fick jag dock en trevlig överraskning, blombud. superfina tulpaner från jobbet! TACK!

Magen känns ganska bra faktiskt, lite som att jag har haft en hemskt jobbig magsjuka men ändå inte. Lite oro så där.

Nu ska jag återgå till ryggläge!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards