Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under februari 2009

Av Annica - 10 februari 2009 20:30

Mycket har hänt sedan sist och jag kommer att få dela upp det då jag inte mår så bra just nu.

tidig måndagmorgon vaknade jag och mådde illa och hade lite magvärk, gick upp och spydde men det gick inte över, magvärken eskalerade tills jag inte stod ut längre, har aldrig haft så ont i hela mitt liv! efter en timme och ett samtal till sjukvårdsupplysningen satt jag i bilen med en spypåse i knät och Emil bakom ratten.
Framme på SÖS, kunde jag inte sitta ner i väntrummet då min mage gjorde så fruktansvärt ont, jag vankade omkring och höll på att spy igen då Lotta uppenbarade sig.
Lotta har varit som en extramamma för mig och hon arbetar på akuten, att hon jobbade just i måndagsmorse var nog det bästa som kunde hända mitt i allt ont!! Jag slängde mig i armarna på henne och hon ledde mig in till ett akutrum där jag fick lägga mig på en rullvagn, dom satte "en sån grej" i handen på mig och gav mig ett inskrivningsband. Sen skeppades jag över till "inre" akuten där jag fick träffa en doktor som minst sagt gjorde en grundlig undersökning av min mage, inte det roligaste kan jag lova!

Spydde en gång till, sen fick jag dropp, morfin och medel mot illamående och genast kändes det lite bättre men hela världen snurrade och jag blev supertrött.
Sen gjordes en annan grundlig undersökning hos akutgyn där dom inte hittade något. Blev sen inskriven på avdelning 56, kirurgi-mage/tarm avdelningen. Där jag tillbringade dagen med dropp då jag skulle fasta om det skulle bli en operation. senare på dagen, efter mera smärtstillande fick jag övergå till flytande föda.

Natten spenderades med dropp då jag inte fått i mig tillräckligt med vätska, lätt att sova med en slang i armen och tre andra i rummet, den ena hade syrgas som lät som ett väldigt högljutt akvarium, den andra var nyopererad och dom sprang såklart runt henne med olika maskiner hela natten mys mys mys! Den fjärde var lugna gatan. :)

efter ytterligare blodprov och doktorer som klämde och kände på mig är jag nu hemma. Är otroligt yr, har lågt blodtryck och magen har börjat att mola igen. :(

Att spendera en natt på sjukhus är inget jag vill göra igen. panikångesten jag fick då Emil gick vid nio på kvällen och jag insåg att jag skulle bli lämnad ensam där hela natten är obeskrivlig. Jag mådde så dåligt! instängd utan möjlighet att gå därifrån, med en droppvagn släpandes efter mig?! Nått jag knappt önskar mina fiender, men jag slapp bli opererad iaf. Vad det är för fel på mig vet vi fortfarande inte. vi får se om det blir en tur till SÖS inatt igen eller om jag får sova lugnt hemma. Jag vet vad jag hoppas på.


 

Av Annica - 7 februari 2009 20:30

Idag smäller det! kryssning klockan sex!!! 10tjejer, tre hytter, bra musik och sprit!!! PAAARTYYY!!! men vi börjar kvällen med spa för hela slanten! massage! YES! nu ska väskan packas! hörs kanske imorgon! om jag är i stånd till det!

Av Annica - 6 februari 2009 20:30

Har tränat och tränat på sotade ögon, har glömt hur man gör och det är ganska svårt att få till det riktigt bra. Men nu idag har jag lyckats helt godkänt, det kan bli bättre men det är inte illa. Tyvärr är fotot ganska dåligt men det får duga!


 



PS tror att jag börjar att tillfriska så smått!!! JIPPIE!!! DS

Ja N jag har tagit det lugnt hela dagen! Lovar! men imorgon smäller det! PAAAARTYYYY!!!! (med sotade ögon såklart!)

Av Annica - 5 februari 2009 20:30

jaha. inte har jag halsfluss iaf. Jag fick det konstaterat hos doktorn idag. Jag tycker faktiskt att det var lite synd på nått sätt. Hade jag haft halsfluss så hade jag fått penicillin och troligtvis varit bra till på lördag. visst hade jag fått åka på kryssning utan att dricka sprit men det hade varit hundra gånger bättre än att allt man sväljer känns som taggtråd.
Och vet ni, mirakelmedlena från apoteket, ZYX och mucoangin har helt slutat att fungera. Jag har väl använt smärtstillande för mycket så att jag blivit immun, eller vad heter det när man är beroende nu igen??? :P


 


Jag är som ni ser jävligt snygg just nu och jag gör allt för att min hals ska sluta värka. Jag har halsduk virad tusen varv runt halsen, dricker så mycket te med honung att jag i princip bor på toaletten. Jag trycker i mig galet starka fishermans friend, äckliga! äter strepsils som att de vore godis (fast äckligt då) bafusin har jag missat kom jag på, jaja, jag tror jag har tillräckligt med droger i kroppen som det är, vi ska inte överdriva... jag har ständigt nån värktablett eller halstablett i munnen känns det som.
Men vet ni vad den bästa medicinen för en värkande hals är??? GLASS!!! visst är det synd om mig!? Jo lite faktiskt för man kan inte äta glass jämt. :(

det är inte långt kvar till kryssningen nu och jag håller alla tummar jag har för att jag ska iaf bli nästan frisk. slänga taggtråden ut ur mitt liv så att säga!

Jag måste passa på att tacka Gilmore Girls och Sex And The City för att dom sex tjejerna gör mitt just nu urtråkiga liv lite, lite bättre.....

Av Annica - 4 februari 2009 20:30

Min hals gör så förbannat ont. Jobbade idag men imorgon blir det till att vara hemma igen. *suck* ska ta mig till doktorn också och kolla om jag har halsfluss, förhoppningsvis en baktriell sådan så att jag kan få penicillin och bli "frisk" till på lördag. kul att åka kryssning och ha taggtråd i halsen. :(

Annars har det inte hänt mycket. Tråkigt att vara sjuk, det blir tråkiga bloggar då också. Sorry.


 

Av Annica - 4 februari 2009 20:30

Jag kan inte sova, ska upp om sisådär fyra timmar och öppna på jobbet. kul och vet ni, jag har sjukt ont i halsen igen! trodde att det hade gått över så vem vet, kanske blir det till att öppna imorgon och sen åka hem igen. blir galen på det här! vill sova nu!!! har till och med tagit insomningstabletter men utan resultat. Suck!

Av Annica - 3 februari 2009 20:30

Här sitter jag,. andra dagen hemma och har verkligen supertråkigt, det här med att vara hemma är verkligen inget för mig. Så tråkigt. Idag har jag en härlig huvudvärk som vägrar att släppa och jag har tryckt i mig så mycket piller att jag inte vågar ta mina migräntabletter nu. först kändes det nämligen som en vanlig hederlig huvudvärk men nu börjar jag att funderar på om det verkligen är det... vänstra ögonloben känns som att den ska gå sönder eller nått...

annars så ser jag fram emot våran kryssning på lördag. vi är tio tjejer som ska åka och göra Cinderella osäkert! Tyvärr så får jag, p och c inte dela hytt, dom andra tjejerna tror att vi inte kommer att visa oss under hela kryssningen då av nån anledning.... förstår inte vad dom menar, det blir liksom lite trångt att dansa i hytten.

men vet ni... det känns som att huvudvärken lättar en aning nu, äntligen. peppar peppar. så förhoppningsvis så kan jag jobba imorgon.

PS gjorde naglarna igår, så snygga! DS


 

Av Annica - 1 februari 2009 20:30

Imorgon ska jag vara hemma för första gången på jag vet inte när. jag är nämligen sjuk. känns helt knasigt men det är som det är, kan inget göra bara att inse sina begränsningar.

Måst bara fråga, har ni sett reklamen om blutsaft? jag bara avsky den... "När vi kvinnor kommer hem från en lång arbetsdag så har vi ofta mycket arbete kvar att göra hemma" det kanske är jag som tolkar den helt fel men känns den inte lite bakåtsträvande???? den måste vara gjord av en man som fortfarande har inställningen att kvinnan ska vara fastkedjad vid spisen?!
Vad tycker ni? överreagerar jag?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards