Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg under april 2010

Av Annica - 20 april 2010 20:26

Jag var ju och lämnade in mina klockor hos urmakaren igår (eller vad han nu är), idag fick jag hämta ut dem så nu har jag inte en utan fem klockar att välja och vraka emellan! Love it!


Annars inget nytt, såg dock att min dator kan komma att leveras först den 14maj om jag har otur och varför skulle jag ha tur??? Så jag räknar kallt med den 14maj (eller senare förstås). Nåväl, il-landsproblem a la lyx! that´s that!


Nu blir det soffan och kanske en riskaka eller två, sourcreme, man måste bara älska dem!

Av Annica - 19 april 2010 17:15


Jag har beställt en Lila Dell Inspiron 15 för mina födelsedagspengar.


När den kommer ska jag ta mig till OnOff och köpa mig ett fodral till den...

Jag vill ha ett ED HARDY Datorfodral 15.6" LKS, kostar bara 499kr... host....


Av Annica - 19 april 2010 16:49

Fullt ös medvetslös... den här dagen har jag hunnit med endel.

Först hann jag sova alldelses för länge imorse, sladdade in på parkeringen 07.30 prick, alltså precis när vi öppnar. Som tur var så hängde ingen på låset. (Fick just upp en bild i huvudet, hur hänger man egentligen på ett lås?) Och jag hann tom låsa upp innan första barnet kom. *phu*


Sen ringde jag till vårdcentralen (min chef tvingade mig i princip) för mina eksem jag har på fingrarna. Jag har legat och kliat hela natten, omedvetet de flesta gångerna. Tänk er att det är nån som hällt klipulver över fingrarna, så känns det. Så jag var lagom snygg imorse.

Fick en tid 10.40, så klockan 10 satt jag bakom ratten igen och körde de tre milen jag har till vårdcentralen från jobbet. Väl där satte jag mig ner för att vänta, fick sitta i 25min. Självfallet, varför skulle jag få komma in genast menar jag? Efter undersökningen fick jag komma till undersköterska som tog bakterieprov och efter det vidare till labbet för blodprov och gissa... mer väntan. Två stick senare satt jag åter igen i bilen.

Tre mil tillbaka. Halvett var jag på jobbet igen. slängde i mig lite lunch för att sen vara ute med barnen på gården. Slutade 14.45 Då åkte jag tillbaka de tre milen till västerhaninge för att sätta in pengar på banken. Fick sitta och pula i 935kr i småmynt i rör innan jag fick sätta in dem. Men jag slapp iaf avgift som de tar på visa andra (SWEDBANK) banker.....

Efter det pep jag vidare till urmakaren och lämnade in 4klockor för batteribyte och en för länkavtagning. Och nu är jag hemma. Produktiv dag...

Nu väntar jag på sambon och försöker kläcka nån bra ide om middag... förslag?


Av Annica - 18 april 2010 17:39

Ibland undrar man... Ja, vi var ute hos Malin och Kobbe och fikade vid deras torp idag på förmiddagen. Jag ringde henne i veckan och föreslog en fika då jag tyckte att det var alldeles för länge sen vi träffades. Sagt och gjort, vi åkte dit och hann knappt sätta oss förens Malin kläcker ur sig nått som liknar det här: "Ja, vad har du för spännande att berätta då?" Jag ser ut som jag antar ett frågetecken ser ut och får fram... "eh? Va?!" "Ja", säger Malin, "det lät så på telefon!" Men... Hallå??!! Kan man inte bara träffas ändå? Hon trodde att vi skulle berätta att vi skulle gifta oss eller nått... Hysteriskt kul!

Fast å andra sidan, bättre det än alla som tror att vi ska skaffa barn, får frågan på daglig basis... När kommer barnen då? Men snälla........... MAN MÅSTE INTE SKAFFA BARN! När ska ni lära er det? VI VILL INTE! Det är nu man ska skriva, man ska aldrig säga aldrig för så är det ju, vi vet inte vart vi står om några år MEN... gör jag det så kommer ni att tolka det som att vi SKA skaffa ungar... så jag skriver det inte! Ignorera!


Det här inlägget blev nått annat än vad jag först tänkt mig... snacka om att fingrarna lever sitt egna liv.


Nåväl till det jag skulle skriva då...

Provade Ben och Jerrys pinnglass som GB producerar. SÅ FANTASTISKT GOD!!! FAB FAB FAB!!!! Helt klart värd sina 26(!)kr. Try it!    




Ikväll blir det årets första grillning, ska bara hitta min sambo som är ute och ränner nånstans. Snacka om att det här med vår har fått fart på honom...

Av Annica - 17 april 2010 23:20

Imorse ringde klockan sex, jag skulle upp och fodra hästarna... sagt och gjort, ska dra undan täcket och tar i lite grann, bara så där exakt lagom mycket för att få bort ett duntäcke. Men vad händer? Jo på något mystiskt sätt så har min ena kudde hamnat ovanpå täcket, så istället för täcket så får jag tag i kudden. Detta resulterar i att jag drämmer till stackars sovande Emil med min kudde, rätt i huvudet! Pang bara! (Tydligen behöver man inte ta i lika mycket då man ska flytta en kudde som ett duntäcke). Jag får fram ett sömndrucket "förlåt." Till svar får jag ett gapskratt... ja så gott man kan gapskratta sex på morgonen efter att ha blivit brutalt väckt! Tur jag har en snäll sambo...

Och tur han är trött, han vände sig bara om och somnade sött om medans jag klampade i väg till stallet och två hungriga hästar som välkomnade mig med ett mysigt muttrande och små gnäggningar... Finns inte mycket som bräcker ett sånt välkomnande.

Av Annica - 16 april 2010 21:16

När Emil och jag gick för att ta in hästarna så sprang de som galningar och trumpeterade som värsta orkestern... Orsaken? kossorna hade rymt. En flock high land cattle sprang glatt omkring med svansarna lyfta. Hästarna var inte lika lyckliga... Nåväl, vi fick in hästarna utan problem och Emil gick på jakt efter bonden medans jag kände igenom hästarna så att de inte skadad sig i turbulensen. Inga skador hittade men sambon är också borta... Jag gick efter honom för att kolla om jag behövdes men hittade ingen. Nu har det gått 40min sen jag kom hem och fortfarande ingen Emil. Kan han ha hamnat på "ungkarlshyllan"???*** Eller ligger han i skogen halvt ihjälstångad? Usch och fyy!!! Snart måste jag bege mig ut för att leta rätt på honom, nej inga mobiler är med, vi skulle ju bara ta in hästarna. dumt!


Pust, nu kom han hem! Nu kan jag slappna av!


 


***ungkarlshyllan, stället där byns "ung" (eller kanske gammel) karlar samlas (2-3st) för att dricka vin och snacka skit....

Av Annica - 15 april 2010 21:17

Hittade den här tävlingen på tjockisbloggen. kom igen nu kopiera bilden och var med!

Av Annica - 15 april 2010 20:54

Haha, förlåt kunde inte låta bli att rimma lite fult i rubriken.... varning för ordbajs idag.....


Fredag imorgon, ska bli wonderful när klockan slår 16.30 och jag får sätta mig bakom ratten på bilen för att köra mina 3,5mil hem, eller är det 4? Ska nog kolla upp det så att jag kan deklarera. Tre veckor kvar tills den ska vara inlämnad.

Nåja, tillbaka till wonderful fredag. Jag förstår inte varför men det känns som att det ofta är fredag men på något konstig sätt så känns det som att måndagarna är fler... hur kan detta hänga ihop? Måndagar borde förbjudas, särskilt morgnarna! Fast å andra sidan... utan måndagar inga fredagar... man får ta det onda med det goda som det så fin heter.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards