Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Annica - 5 januari 2010 17:07

Lucifer är en väldigt nervös katt som inte gillar bullriga, högljudda männsikor. Skoklamp är nästan värst. Det vill säga; människor som klampar runt inne med skor är så skräckjagande att han flyr fältet. Imorse var en sådan morgon. Sotarna skulle komma och inspektera våran kamin och i sann hantverkaranda så klampade de naturligtvis in med stövlarna på fötterna. Helt okej för mig, jag ser det jobbiga i att ta av sig skorna, ta på sig dem fem minuter senare etc... Lucifer ser det inte riktigt så, han flyr heller än att illa fäkta i de situationerna och dum som jag var imorse så släppte jag ut honom istället för att stänga in honom i sovrummet i 1timme medans sotarna var här.


Så när jag kom hem vid fyra så berättade Emil att han inte sett Luci på hela dagen. (-17 ute och ingen frukost brukar resultera i ett snabbt toa besök och sen rakt in i värmen till maten igen för den lilla herrn). Jag frågade Emil om han letat i skogsbrynet ovanför huset? Där satt han nämligen sist då vi hade klampande hantverkare i huset och vågade inte gå ner.

Nej det hade han inte tänkt på men han tog på sig stövlarna, tog med sig en ficklampa och gick upp i skogen... Vad hittar han? Ett? Nej två par kattögon som stirrar på honom... Där sitter Luci frusen och ömklig med en vildkatt några meter ifrån som inte släpper hem honom. Emil tog upp honom och bar hem en darrande katt, både av köld och av adrenalin ifrån att han bråkat med skogens konung (nedan kallad S.K.)


Väl hemma blev han noga visiterad och vi har fått tvätta ett blodigt öra, ett sår i ögonvrån och ett sår på framtassen. Stackars min älskling MEN han har nog gett S.K en match... han hade nämligen stora tussar katthår i klorna....


Jag vet inte vad vi ska göra åt det här, det är fjärde eller femte gången han kommer hem med skador efter att ha bråkat med S.K, det har säkert bråkat massor av fler gånger men då har det inte resulterat i några synliga sår utan mer småskråmor... Vi har ju tom fått åka till veterinären för att dra en klo på honom pga S.K  Att ha honom inte är inget alternativ, det skulle vara värre för hans hälsa än vad det här är.... Fånga in S-K????


   

Luci får sig ett välförtjänt skrovmål och dubbla filtar då han var nedkyld....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards