Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Annica - 17 januari 2010 12:32

Igår var vi på KIR-fest. Tre band som spelade och det skulle drickas kir (och massor av öl). Det roliga är att den här typen av musik, som mestadels spelades igår, drar till sig en "unik" grupp människor... Eller fel av mig... De försöker att vara unika men alla, då menar jag verkligen ALLA ser likadana ut! Töntiga frisyrer, en liten mustasch, stora svarta hornbågade glasögon, skjorta -gärna rutig eller brun, tighta byxor -lite nerhasade, mormor-skor, en liten väska och gärna en riktigt jävligt taskig attityd... 


Alla, precis alla ser ut som min pappa såg ut på 70-talet! Galet förvirrande och skrattretande roligt! Det är en surrealistisk upplevelse då man vänder sig om och där står en preciiis likadan människa som man sekunden innan serverat öl. Man tänker förvirrat att "oj vad snabbt han/hon förflyttade sig/drack upp sin öl... Jag stod nämligen i baren och severade de här "unika" männskorna öl. Och nej, det är knappt någon skillnad på tjejerna och killarna, det skulle vara mustaschen i såna fall då....


Nåväl... kul hade jag ändå, tack min sockerbit för en lovley kväll....

 


PS kan varmt rekomendera den alkoholfria ölen från Carlsberg, ett riktigt bra alternativ då man ska agera chaufför/gravid/nykterist/. Jag var chaufför om ni undrar, bara för att ta död på eventuella rykten som hade kunnat uppstå från denna rekomendation, det enda som finns i min mage är allförmycket godis....DS

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards