Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Annica - 14 augusti 2010 22:34

Nu har Luci spatserat över golvet i vardagsrummet några gånger medans Lucas har legat här. De är så duktiga! Lucas lyssnar riktigt bra och Luci är relativt cool, dvs. springer inte. Mina pälsklingar!!!

Av Annica - 14 augusti 2010 22:13

Puma är så jävla cool!!! STOLT MATTE!!!! Hon och Lucas har nosat på varandra, nos mot nos! Hon låg ner hela tiden. Fina, fina, smarta, underbara kissefia! 


 

Av Annica - 14 augusti 2010 18:15

Idag har Lucas badat, han inte bara gillade det han ÄLSKADE det!!! Han fick simma i långlina då jag inte riktigt vet hur bra han lyssnar i alla situationer ännu. Skilla och Devil förstod inte riktigt vad han höll på med så långt ut i vattnet. Lucas försökte att locka ut Skilla i vattnet flera gånger men hon ville inte riktigt, läskigt ju. Nu är det en slagen hjälte som ligger och sover djupt på golvet.


 


 




Vi har gjort ytterligare framsteg med katterna. De blir ju nyfiknare och nyfiknare på den svarta lurviga saken som struttar omkring i deras hem medans Lucas bryr sig mindre och mindre om dem. Det är bra. Igår matade jag katter och hund med godis samtidigt så att de skulle vara nära varandra men ha uppmärksamheten på mig istället. Fungerad utmärkt. Sen lyfte jag upp en katt i taget och satte mig på huk framför Lucas och klappade honom samtidigt som jag klappade och pratade med Luci och Puma. Fungerade hur bra som helst. Tur jag har katter som litar på mig, inte en enda klo var ute. De satt, aningen på spänn givetvis, men helt lungt i famnen på mig. Babysteps....

Av Annica - 14 augusti 2010 11:21

Blev väckt sex imorse av Lucas. Tror dock inte att han var så nödig egentligen men uttråkad. Blev en snabb tur ut och sen placerade jag min trötta kropp i sängen igen och Lucas la sig till ro och somnade han med. Nu är han på bushumör men vi måste fixa en lina till honom så vi kan busa ute. Inne är det alldeles för halt och ute vågar vi inte släppa honom ännu. Han lyssnar inte riktigt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards