Bliip med känslorna utanpå och tankarna inuti

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Spolmask i ägg, so what?!

Av Annica - 23 april 2011 10:45

Spolmask i ägg som är ekologiska eller är  från frigående höns.

Burhönsens ägg får ett uppsving? Nej inte om jag får bestämma! Jag äter hellre ett ägg från en glad höna med mask än från en ledsen höna utan mask. Spolmasken är bara äcklig, inte farlig. Dessutom så har många av oss husdjur hemma, vad tror ni de har i magen då? Och nej, ni är inte helt maskfria även om ni har tex. innekatt. Luci kräktes upp en härlig spolmask när han var inne så de finns ändå. Låt inte spolmask"hotet" göra att ni köper burägg istället! Och köper ni burhönsägg redan innan ni fick veta det här! SLUTA! Vet ni hur de har det? FYY! Ekologiska ägg is the shit!



 


   
 

 
 
Ingen bild

Mia

23 april 2011 15:30

Tack för att du är djurvän. Fåglar är inga maskiner, det är oerhört djurplågeri att spärra in dem i små burar. Kram!

 
Anette

Anette

24 april 2011 17:34

That was toooo much information!

http://malinrosa.blogg.se

Annica

26 april 2011 21:33

hehe, larvpotta!

 
Ingen bild

Fredrik

25 april 2011 22:16

Om du tror att frigående höns har det så mycket bättre än burhöns så har du inte mycket koll.... Visst om du köper ägg direkt från en liten gård så, men inte om du köper från de stora äggföretagen...

★ Hönsen lever på golv täckta av galler.
★ Flera tusen hönor lever tillsammans.
★ Den dåliga luften gör att det gör ont att andas även om man är där bara en kort stund.
★ Hönorna får inte sällan panik och springer då till samma hörn. Detta leder till att många kläms och kvävs till döds.
★ Sjukdomar och kannibalism är mer förekommande. Ofta även dödlighet.

Så ska du nu köpa ägg, så köp ekologiska där det inte står "frigående inomhus" på förpackningen utan kolla att dom har levt utomhus.

Tack för mig!

Annica

26 april 2011 21:33

Helst köper jag från bondgården.... tack för mig med!

 
Viktoria

Viktoria

30 april 2011 09:59

Fredrik, jag gissar att Annica menar Ekologiska när hon skriver som hon gör. Visst är det en avsevärd skillnad på de två. Jag blev så äcklad av maskinformationen att jag nästan tänkte om i frågan om burhöns. Höll på att börja köpa deras ägg istället. Men nej! Ha det gott.

http://www.willowena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 3 juni 2012 14:30


HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA OCH SÖTASTE KATTER IDAG!!!!   Just idag för sju år sedan föddes mina underbara katter. Jag fick ett sms mitt i natten från min kompis som äger mamman. "Den första ser ut som en skölpadda" då visste jag att vi sk...

Av Annica - 3 juni 2012 12:48


Inget regn på dagens morgonpromenad men massa underbara Lupiner och söta små Vinbärssnäckor. Håll tillgodo.   ...

Av Annica - 2 juni 2012 20:30


          Alltså... matte. *suck* Jag fattar inte varför ni kallar det hundväder, det borde ju kallas människoväder eller åtminstone matteväder. Herregud. Det var ju inte direkt skönt ute i morse på morgonpromenaden. Jag uträttade mina beho...

Av Annica - 2 juni 2012 20:13


Hittar ni Labradåren?!     

Av Annica - 2 juni 2012 20:03


...då får man göra det bästa av situationen. Hemmagjorda hamburgare. TIPS! Rostad lök på hamburgare är sjukt gott! Lucas njuter av ett märgben det låter gott när man hör honom men jag ska nog inte testa faktiskt.         ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Länkar

Kategorier

Gästbok

Arkiv

Sök i bloggen

Beökare


Ovido - Quiz & Flashcards